کد خبر : 265361
تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 11:40
-

خوراکچی: شمسایی با تمرکز مچ لوپز را خواباند/ کویتی‌ها چوب کارشان را خوردند

خوراکچی: شمسایی با تمرکز مچ لوپز را خواباند/ کویتی‌ها چوب کارشان را خوردند

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتسال ایران گفت: وحید شمسایی تمرکز بالایی در بازی نیمه‌نهایی داشت و توانست به خوبی مچ سرمربی اسپانیایی ازبکستان را بخواباند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، محمود خوراکچی در خصوص پیروزی تیم ملی فوتسال ایران برابر ازبکستان و رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: قبل از اینکه راجع به بازی صحبت کنم، باید بگویم که نبود حسین طیبی در این بازی مشهود بود. او می‌توانست با تجربه و اعتباری که در دنیای فوتسال دارد، در این روزهای سخت کنار باتجربه‌هایی مثل اصغر حسن زاده، سعید احمدعباسی، محمدرضا سنگ سفیدی،مسلم اولادقباد، علیرضا رفیعی پور و…  فشار را کمتر کند. البته نباید از جوان‌هایی که درخشیدند هم بگذریم؛ بازیکنی مانند بهروز عظیمی، علی اکرمی،مهدی کریمی، سالار آقاپور و دروازه بان های خوبمان که واقعا توانست درخشش داشته باشند.

وی عنوان کرد: ۴ تیم حاضر در نیمه‌نهایی، تیم‌هایی بودند که به عنوان تیم اول صعود کردند و مشخص بود که حضور آن‌ها در این مرحله بی‌دلیل نبود. بازی تایلند و تاجیکستان نشان داد که سطح این بازی‌ها بالا رفته است.

مربی اسبق تیم ملی فوتسال کشورمان افزود: قبل از بازی ایران و ازبکستان پیش‌بینی می‌کردیم که باید مقابل ازبک‌ها بازی فیزیکی، تاکتیکی و هوشمندانه‌ای داشته باشیم. دقایقی که هوشمندی خود را از دست می‌دادیم، آناها از عدم تمرکز ما استفاده می‌کردند و بازی سخت می‌شد. در این دقایق سخت، باقر محمدی دروازه‌بان تیم ملی خیلی به تیم کمک کرد.

خوراکچی تصریح کرد: یکی از کارهای خوب وحید شمسایی آماده کردن ۲ تیم تکنیکی و تاکتیکی بود و آن‌ها را در زمان مناسب به زمین می‌فرستاد. شمسایی علی اکرمی را در آب‌نمک خوابانده بود و او را در وقت‌های اضافه و در زمانی که ازبک‌ها خسته شده بودند، به زمین فرستاد و او هم موفق شد با تکنیک ناب خود یک پنالتی نقطه دوم بگیرد. آسیا باید به این بازی افتخار کند.

وی در مورد حذف تیم ملی عراق گفت: تیم عراق بسیار قدرتمند بود و تیم خوبی داشت اما به شجاع نبودن مربی اش باخت. هم در بازی با تایلند و هم در بازی با افغانستان این تیم اگر مربی شجاع تری داشت می توانست به برتری برسد.

سرمربی تیم فوتسال آلومینیوم اراک در خصوص تایلند حریف ایران در فینال نیز گفت: تایلند در دیدار مقابل تاجیکستان دو بازیکن اصلی خود را نداشت و اگر آن‌ها بودند، شاید کار برای تایلند آنقدر سخت نمی‌شد. تاجیک‌ها سختکوش و بسیار تاکتیکی بودند و با ضد حمله‌ها و شوت‌های خود کار را برای تایلند سخت کردند. این تیم نشان داد می‌تواند یک قطب در فوتسال آسیا شود. دیگر نمی‌توانیم بگوییم ۲ تیم خوب در آسیا حضور دارند. به نظرم ۸ تیم خوب در آسیا هستند که حرف برای گفتن دارند.

وی تصریح کرد: عراق یکی دیگر از تیم‌های خوب بود که بازیکنان بسیار خوبی داشت اما کاکائو سرمربی آن‌ها نشان داد مربی ترسویی است. او هم در بازی مقابل تایلند و افغانستان علیرغم اینکه تیمش بازیکنان خوبی داشت، این موضوع را نشان داد. خوشحالم که مجید مرتضایی به عنوان یک مربی ایرانی مچ او را خواباند و با بازیکنان با کیفیت افغانستان به جام جهانی نزدیک شد.

خوراکچی عنوان کرد: خوشبختانه شبکه ورزش اکثر بازی‌های جام ملت‌های آسیا را پخش کرد و همه دیدند که فوتسال در قاره کهن چقدر پیشرفت کرده است. سرعت، تاکتیک و تکنیک در این بازی‌ها کاملا مشهود بود. فوتسال آسیا خیلی پیشرفت کرده، مخصوصا در آسیا میانه و در تیم‌های عربی.

مربی ‌اسبق تیم ملی ایران بیان کرد: تیم ملی فوتسال کشورمان با شایستگی کادر فنی و بازیکنان خود به فینال صعود کرد و همه دیدند که تیم‌های حریف دست و پا بسته نبودند. خیلی‌ها می‌گفتند باید ایران چشم بسته به فینال صعود کند اما اینگونه نبود. وحید شمسایی در طول بازی با تمرکز توانست مچ لوپز بزرگ را بخواباند. از طرفی مربیانی مثل دیگو سرمربی ویتنام و کاکائو نتوانستند به جام جهانی صعود کنند. مربیان ایرانی موفقیت‌های بزرگی در جام ملت‌ها به دست آوردند.

وی در پایان گفت: موضوع دیگر اینکه، تغییر مربی در همه جای دنیا یک امر معمول است اما اگر ۱۰ روز مانده به شروع بازی‌ها این اتفاق رخ دهد، عجیب است. کویتی‌ها این کار را با سیدمحمد ناظم‌الشریعه کردند و دیدید که چوبش را هم خوردند. این کاربسیار غیر حرفه‌ای بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نادر شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

کدام تمرکز آقاى مثلا کارشناس؟؟!!! اتفاقا ما بخاطر عدم تمرکز وحید شمسایی و کادر فنى بى دانش او دوبار بازى را حلو افتادیم و با این همه بازیکنان تکنیکى نتوانستیم مالکیت توپ را داشته باشیم و بازى را مساوى کردیم!!!!
شمسایی تمرکز روى موهااااش و پیراهنش بود!!!!!
کدام مربى را در این جام دیدید که بین دو نیمه لباس هایش را عوض کند بحز شمسایی؟!!!! واقعا این رفتار ها ناشى از عدم تمرکز سرمربى روى مسایل فنى هست چون فکر میکنه آمده شو لباس!!!!!
با این وضعیت باید در جام جهانى با خودش سر هر بازى یک چمدان لباس ببره چون هر دو دقیقه باید لباس هاشو کلا عوض کنه!!!!!

نام شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶

آقاى خوراکجى!!! شما کافى یک نگاه به بازیکنان ازبکستان و ایران بباندازید متوجه میشوید لوپز با تفنگ بادى به جنگ آربى جى اومده !!!
اگر جاى لوپز با شمسایی عوض میشد آن نتیجه بازى متوجه میشدید و نفهمیدید فرق لوپز با شمسایی از زمین تا آسمان هست!!!
ما در این دوره ضعیف ترین نمایش تاریخ فوتسال ایران را شاهد بودیم على رغم اینکه رقیبان سنتى ایران مثل ژاپن دوران افول خودشان را طى میکنندما جلوى تیم هاى درجه ٣ آسیا مثل بحرین و کویت و افغانستان هم مشکل داشتیم چون شمسایی مربى با دانشى نیست و هیچ کار مثبتى در کنار زمین انجام نمیدهد و فقط دنبال کارهاى فردى هستیم !!!!!
باور کنید بودن یا نبودن شمسایی هیچ فرقى نمى کند همه کارشناسان واقعى معتقدند ما تایلند را مثل آب خوردن میبریم و قهرمان میشویم !!!
اما در جام جهانى با شمسایی و تیمش اعتبار و آبروى چندین ساله خودمان را از دست خواهیم داد هر چند در حال حاضر در ٣ سال حضور شمسایی فوتسال ایران در آسیا عقب گرد بزرگى داشته است!!!

مجید پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰

عمو چرت و پرت نگین- تیم بسیار خوبی بود و هم تکنیک و هم تا حدودی تاکتیک داشت-مطمعنا شمسایی خودش از نقاط و ضعف تیم مطلع هست و باعث افتخار در جام جهانی خواهد شد

ناشناس شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱

حمایتهای الکی و رفیقبازی امثال تو فوتسال و شمسایی رو به این روز انداخته

مجید۱۶۰۸ دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۴۵

این دوره بازیهاباغیرت بازیکن هاوکمی هم خوش شانسی قهرمان شدیم وگرنه بعید نبودبه سرنوشت ژاپن دچارشویم…حالامسئولین لطف کنندمربی سطح بالائی بیارندکه این قدر درطول بازی حرص نخوریم..مربیان فعلی دیگرچیزی برای ارائه ندارند….

سعید چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹

شمسایی دیس لایک👎

ناشناس چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰

شمسایی بی دانش ترین مربی این دوره از بازیها بود…

سعید چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰

شمسایی بی دانش ترین مربی این دوره از بازیها بود…

خلیج فارس جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۲۳

به خدا ایران با شمسایی به جایی نمی رسد ، اگر لوپز یا ناظم مربی ایران بود همه‌ی تیمها ده تایی می شدند. شمسایی مو قشنگ هیچگاه مربی نبوده و نیست