کد خبر : 265423
تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 21:20
-

لوپز در گفتگوی اختصاصی با Fut5al:

ناراحتی؟ بازی پایاپای بود و نیاز به دلداری نبود!/ بدشانس بودیم اما نتیجه اسکوربرد عادلانه بود/ برای کمک به آینده فوتسال ازبکستان اینجا هستم

ناراحتی؟ بازی پایاپای بود و نیاز به دلداری نبود!/ بدشانس بودیم اما نتیجه اسکوربرد عادلانه بود/ برای کمک به آینده فوتسال ازبکستان اینجا هستم

سرمربی اسپانیایی تیم‌ملی ازبکستان در خصوص دیدار روز گذشته مقابل ایران گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، خوزه ونانسیو لوپز هیه‌رو سرمربی اسپانیایی تیم ملی ازبکستان با نمایش تیمش مقابل تیم پرمهره ایران به نتیجه‌ای دست یافت که موجی از تحسین علاقمندان به فوتسال را برانگیخت. او امروز در گفت‌وگویی اختصاصی با Fut5al از این بازی گفت که در ذیل می‌خوانید: 

 

*تحلیل کلی شما از بازی نیمه‌نهایی مقابل ایران چه بود؟

به نظرم بازی بسیار پایاپایی بود و هر دو تیم پلن‌های مختلفی داشتند. مهم‌ترین نکته برگشت ما به بازی پس از دریافت گل اول و سوم بود به‌طوری که خیلی خوب توانستیم دوباره بازی را مساوی کنیم. تیم ما در سطح بالایی رقابت کرد. در کل ایران در اکثر دقایق بازی مالکیت توپ را در اختیار داشت و کمی از ما بهتر بود. 

 

*مخاطبان فوتسال رویارویی شما با وحید شمسایی را به جنگی تعبیر کردند که ابزار یک طرف تفنگ بادی و طرف دیگر آرپیچی بود، ولی با این وجود شما خوب با ایران رقابت کردید، نظرتان در این مورد چیست؟

نظر من این است که فوتسال یک رشته تیمی است و نباید آن را به جدالی شخصی تعبیر کرد. بازی در سطح بالایی برگزار شد و البته تیم ایران مالکیت بیشتری نسبت به ما داشت. ما تلاش کردیم تا با استفاده از نقاط قوت‌مان این رقابت را متعادل کنیم به نظرم توانستیم بازی عالی‌ای ارائه دهیم و اینگونه رقابت‌ها قطعاً به رشد فوتسال کمک خواهد کرد. 

 

*پیش از شروع بازی شما خیلی بشاش بودید و با وحید شمسایی خوش و بشی صمیمانه کردید ولی پس از ضربات پنالتی هنگامی که وحید شمسایی برای دلداری به سمت بازیکنان آمد به نظر آمد از این حرکت کمی ناراحت شدید، تایید می‌کنید؟

نه اتفاق و مورد خاصی نبود. شمسایی به لحاظ ورزشی پس از آخرین ضربه پنالتی به سمت بازیکن من آمد و خواست او را دلداری دهد ولی همانطور که گفتم بازی پایاپای بود و ما نیازی به دلداری نداشتیم. صرفاً تشکر کردم و گفتم نیازی به این کار شما نیست. به نظرم اتفاق مهمی نبود. رابطه من و وحید شمسایی همیشه مملو از دوستی و احترام بوده است. 

 

*با توجه به اینکه در بازی دیشب تیم‌ملی ایران را از نزدیک دیدید، فکر می‌کنید تیم‌ملی ایران نسبت به گذشته پیشرفت داشته است؟

نظرم من در مورد تیم‌ملی ایران همچون گذشته است. عقیده دارم ایران همیشه تیمی بزرگ با پتانسیل و کیفیت بالاست و تنها نکته حائز اهمیت، پیشرفت سایر رقبا نسبت به ایران خیلی بیشتر بوده است. در فوتسال فعلی آسیا هیچ تیمی از پیش بازنده نیست رقابت بسیار سخت شده و همه تیم‌ها فوتسال بلد شده‌اند. 

 

*پس از حضور ازبکستان در مرحله نیم ‌نهایی، نکته خوشحال‌کننده افزایش یک سهمیه برای جام‌جهانی بود، پیش‌بینی شما از بازی قرقیزستان و افغانستان چیست؟

به نظرم شاهد رقابت خیلی خیلی پایاپایی خواهیم بود. هر دو تیم در شرایط اوج خود هستند. هر چند افغانستان شانس خوب کسب سهمیه خود را در بازی مقابل تاجیکستان از دست داد و از طرف دیگر قرقیزستان هم در دور گروهی مقابل کره متوقف شد ولی به هر حال دو تیم رقابت نزدیکی را خواهند داشت. 

*در کادر فنی تیم‌ملی ازبکستان شاهد حضور سرمربی سابق این تیم به عنوان دستیار شما هستیم، این تصمیم از سمت شما بوده یا فدراسیون این کشور؟ آیا دلیل و هدف‌گذاری برای آینده وجود داشته است؟

خب این تصمیم هر دو طرف بود. هدف من در هر باشگاه یا تیم‌ملی‌ای که کار کرده‌ام صرفاً تورنمنت پیش‌رو نبوده است. احمدوف نسبت به بازیکنان، شرایط لیگ و حتی مسابقات آسیایی شناخت خوبی دارد و حضورش نه فقط به عنوان یک دستیار بلکه به عنوان یک کمک بزرگ برای من اهمیت زیادی دارد. دلیل دیگر حضور او، کمک به آینده فوتسال ازبکستان است چراکه سرمربی آینده خود او خواهد بود و من برای کمک به آینده فوتسال ازبکستان اینجا هستم. 

 

*نتیجه بازی با ایران عادلانه بود؟

به نظرم نتیجه نهایی که روی اسکوربرد قرار داشت عادلانه بود و ایران در نهایت لایق پیروزی بود. فقط شاید ما کمی بدشانس بودیم. 

 

*حضور شما در قاب تلویزیون ایران یادآور کلاس مربیگری سال۲۰۱۵ شما در شهر مشهد، برای خیلی از مربیان ایرانی بود …

(با لبخند) بله این دوره خاطرم هست و واقعاً اظهارنظر در مورد میزان تاثیر این کلاس از طرف من برایم سخت است. من تلاش کردم در طول کلاس تمام دانشم را در اختیار مربیان ایرانی بگذارم. به نظرم خود مربیان حاضر در این دوره می‌توانند اظهارنظر کنند ولی هدف من ارتقاء فنی آن‌ها به بالاترین سطح ممکن بود. باید از آنها بپرسید که آیا به دردشان خورد یا خیر. 

 

*آیا تیم‌ملی ازبکستان با همین نفرات راهی مسابقات جام‌جهانی خواهد شد یا شاهد تغییر در بازیکنان خواهیم بود؟

تغییر در لیست بازیکنان جام‌جهانی ۲۰۲۴ به ریکاوری ۴ بازیکن مصدوم‌مان بستگی دارد. امیدوارم این چهار نفر یک دروازه‌بان و سه بازیکن خوب ما هستند تا پیش از شروع مسابقات جهانی بتوانند به شرایط بازی برگردند. 

 

*به جز ۴ لژیونر ایرانی فعلی حاضر در لیگ اسپانیا، بازیکن ملی‌پوش ایرانی دیگری که توانایی بازی در لیگ اسپانیا را در تیم کنونی داشته باشد، را دیدید؟

خب شرایط لیگ اسپانیا با ایران واقعا متفاوت است. بازیکنانی که می‌خواهند در این لیگ بازی کنند باید از نظر دفاعی هم قوی باشند. البته نمی‌خواهم بگویم که باید صرفاً دفاعی باشند ولی بازی در اسپانیا کار راحتی نیست. 

 

مصاحبه: مهدی جاویدی

ترجمه: فرحان غضبان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.