کد خبر : 265658
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 9:56
-

همه ارکان فوتسال ایران باید برنامه خوب ویژه‌ای برای جام‌جهانی داشته باشند

اصغری‌مقدم:بازی به بازی بهتر شدیم / این قهرمانی‌ها راحت به دست نمی‌آید/ بازی‌های دوستانه خیلی خوبی برگزار نکردیم

اصغری‌مقدم:بازی به بازی بهتر شدیم / این قهرمانی‌ها راحت به دست نمی‌آید/ بازی‌های دوستانه خیلی خوبی برگزار نکردیم

تیم ملی فوتسال ایران در دیدار نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با هدایت وحید شمسایی و با پیروزی چهار بر یک مقابل تایلندِ میزبان موفق شد سیزدهمین قهرمانی خود را در این تورنمنت جشن بگیرد. جواد اصغری‌مقدم، بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال کشورمان که خود بارها این عنوان را در زمان بازیکنی به دست آورده در این خصوص گفت‌و‌گویی داشته که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ، تیم ملی فوتسال ایران در دیدار نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با هدایت وحید شمسایی و با پیروزی چهار بر یک مقابل تایلندِ میزبان موفق شد سیزدهمین قهرمانی خود را در این تورنمنت جشن بگیرد. جواد اصغری‌مقدم، بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال کشورمان که خود بارها این عنوان را در زمان بازیکنی به دست آورده در این خصوص گفت‌و‌گویی داشته که در ادامه می‌خوانید.

بازی ایران و تایلند را چطور دیدید؟
در ابتدا باید به جامعه فوتسالی، تک‌تک بازیکنان، کادرفنی و مردم ایران تبریک بگویم. انتظاری که ما از تیم ملی داشتیم، همین بازی بود که عملکرد بازیکنان درخور فوتسال ایران بود. اختلاف ما با تیم‌های خوب آسیایی همین قدر گل و شاید هم بیشتر است. ما در این بازی فاصله واقعی خودمان را با تیم‌های خوب آسیایی نشان دادیم. علی‌رغم احترامی که برای تیم‌های در حال پیشرفت آسیایی داریم اما باید بگویم که تیم ایران به این تیم‌ها باج نخواهد داد.

دلیل برد ایران در بازی برابر تایلند چه بود؟
بازیکنان ایران خیلی منطقی، با صلابت و بدون استرس به این دیدار آمدند و خیلی از این موضوع خوشحالم. همین موضوعات نیز منتج به قهرمانی بدون دردسر ایران مقابل تیم میزبان شد. این کمترین حق بچه‌ها بود. بازیکنان ایران لایق این قهرمانی بودند و امیدوارم در مسابقات جام‌جهانی نیز بدرخشیم.

ما در جام‌جهانی در سبد یک قرار گرفتیم. این موضوع کار ما را در دور گروهی آسان می‌کند؟ 
در جام‌جهانی چیزی به اسم تیم یا گروه آسان وجود ندارد. ما برای حضور در جام ملت‌های آسیا شاید آماده‌سازی خیلی خوبی نداشتیم و بازی‌های دوستانه خیلی خوبی برگزار نکردیم. باید زمان بیشتری برای آماده‌سازی بازیکنان فراهم می‌شد و به این شکل دغدغه بازیکنان هم کمتر می‌شد. در جام‌جهانی کار اصلا راحت نخواهد بود. بچه‌های ما وقت دارند امروز، فردا و شاید چند روز دیگر را جشن بگیرند اما باید خیلی زود برگردند و کار را به شکل جدی‌تری دنبال کنند. کار بچه‌های ما تازه شروع شده است. همه ارکان فوتسال ایران باید برنامه خوب ویژه‌ای برای جام‌جهانی داشته باشند. تیم ملی باید برای ثانیه به ثانیه جام‌جهانی برنامه داشته باشد و باید تیم ملی به مراتب قوی‌تری داشته باشیم تا ان‌شاءالله بتوانیم در رتبه‌های خوب جهانی قرار بگیریم. تصور من این است که با اضافه شدن چند بازیکن دیگر به تیم ملی، تیم بهتر و کامل‌تری خواهیم داشت و می‌توانیم با این تیم عملکرد خوبی در ازبکستان داشته باشیم.

سعید احمدعباسی عناوین بهترین بازیکن جام و آقای‌گلی را به دست آورد و باقر محمدی هم بهترین دروازه‌بان جام شد.
طبیعتا کسی که گل می‌زند، نمره بالاتری دارد و فکر کنم او به این دلیل عنوان بهترین بازیکن جام را کسب کرد. سعید بازیکن بااخلاق و توانمندی است. باقر محمدی هم یک سال در تیم قند کاترین کنار ما بود. من می‌دیدم که او چقدر برای گلری سخت تمرین می‌کند. سعید مومنی دیگر دروازه‌بان ایران هم همین‌طور. به نظر من تک‌تک بچه‌های ایران شایسته بهترین‌ها هستند. احمد عباسی و محمدی نمایندگان تیم ایران بودند که موفق به کسب جایزه شدند.

نقطه ضعف ایران در این جام چه بود؟
بهترین‌ تیم‌ها هم نقاط ضعفی دارند اما تیمی که بتواند این نقطه ضعف‌ها را ترمیم کند، موفق می‌شود. تیم ملی بازی به بازی بهتر شد و در پایان هم توانستند به‌خوبی میزبان را در فینال شکست بدهند. ما در بازی با ازبکستان با استرس وارد زمین شدیم و امکان داشت در پایان بازی اتفاق خوبی برای ما رخ ندهد. آن بازی نباید به پنالتی کشیده می‌شد و ما می‌توانستیم با همین اختلاف گلی که تایلند را بردیم، ازبک‌ها را هم ببریم. اما همین استرس باعث شد تا نتیجه دلخواه رقم نخورد. شاید از دست دادن قهرمانی دوره قبل این فشار را بیشتر می‌کرد که البته این موضوع، طبیعی است. مهم این بود که ما هرچه جلو رفتیم بهتر شدیم و درنهایت قهرمانی را به دست آوردیم.

 در پایان جام ملت‌های فوتسال آسیا، ۴ تیم از منطقه کافا به جام‌جهانی رسیدند. دلیل این موضوع را چه می‌دانید؟
سبک بازی این تیم‌ها شبیه به سبک بازی ایران است البته با درجه پایین‌تر. برای مثال برخی از بازیکنان تیم ملی افغانستان چند سالی است که در تیم‌های ایرانی بازی می‌کنند. برخی از این بازیکنان در تیم‌های سفیر و فرش‌آرا هستند و مهدی نوروزی کاپیتان آنها نیز چند سالی در کنار ما بود. آنها شناخت خوبی از فوتسال ما دارند.

این موضوع برای ما در آینده خطرساز است؟
سبک این تیم‌ها نزدیک است اما ما آنقدر استعداد‌های خوبی داریم که باید جهانی فکر کنیم. امیدوارم پاداش خوبی برای تیم ملی در نظر گرفته شود. باید بودجه درخور فوتسال ایران در نظر بگیرند. شاید ما بگوییم باید قهرمان آسیا می‌شدیم اما باید بدانیم این کار سخت شده است. بچه‌ها چندین ماه زحمات زیادی برای این قهرمانی کشیدند. این قهرمانی‌ها راحت به دست نمی‌آید. باید برای پیشرفت، تفکر جهانی داشته باشیم تا بتوانیم در جام‌جهانی هم نتایج درخشانی به دست آوریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.