کد خبر : 267112
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 - 11:09
-

مسیر سبز افغانستان برای شگفتی‌سازی در جام جهانی

مسیر سبز افغانستان برای شگفتی‌سازی در جام جهانی

تیم ملی فوتسال افغانستان در کنار آرژانتین، اوکراین و آنگولا در گروه C جام جهانی فوتسال ازبکستان قرار گرفت و شانس برای شگفتی‌سازی به آن‌ها چشمک زده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال، طی ۳۶۵ روز گذشته فوتسال افغانستان ورای انتظارات به عظمتی در تاریخ ورزش کشورش دست یافته و پس از صعود به جام ملت‌های آسیا و عملکردی ستودنی در این رقابت‌ها برای نخستین بار به جام جهانی فوتسال راه پیدا کرد. تیمی که رهبری رنسانس بزرگش بر عهده مجید مرتضایی از مربیان شناخته شده فوتسال ایران است. ملی پوشان فوتسال افغانستان هر چه جلوتر رفتند، پیشرفت و شکوفایی بیشتری در آن‌ها عیان شد. پیش از قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال، قرعه‌های شانس و زهر را جست‌وجو می‌کردند و پس از بیرون آمدن نام آن‌ها و حریفانشان از گلدان‌ها، مسیر سبز برای شگفتی سازی هموار شد.

تیم ملی آرژانتین از مدعیان قهرمانی در چند دوره جام جهانی به همراه اوکراین و آنگولا رقیبان گروهی افغانستان خواهند بود که مجید مرتضایی برای تحقق بخشیدن به آرزوهایش باید این موانع را کنار بزند. در نگاه اول، آرژانتین بیشترین شانس را برای صدرنشینی دارد و اگر افغانستانی‌ها واقع بینانه به دنبال معادلات صعود گروه‌شان باشند، باید پیروزی برابر اوکراین و آنگولا را در دستور کار قرار دهند.

تیم ملی فوتسال اوکراین، به عنوان صدرنشین گروهش به جام جهانی صعود کرد و بالاتر از حریفانی از جمله لهستان، بلژیک و صربستان بلیت آوردگاه بزرگ را بدست آورد. شاگردان الکساندر کوسنکو که لبخند روی صورتشان پس از قرعه‌کشی نقش بسته است، پس از آرژانتین دومین تیم صعود کرده به مرحله حذفی به شمار می‌روند.

در سوی دیگر، تیم ملی فوتسال آنگولا که در جام ملت‌های فوتسال آفریقا با شکست مصر چشم‌ها را خیره کرد و ضمن رسیدن به فینال مسابقات، جواز جام جهانی را چنگ زد. آنگولا در حال حاضر دومین تیم برتر قاره سیاه به شمار می‌رود. آن‌ها فینال جام ملت‌های آفریقا را با پنج گل به مراکش قدرتمند واگذار کردند اما نمایشی از خود نشان دادند که به نظر می‌آید برابر اوکراین و افغانستان دست و پا بسته نخواهند بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

عبدالرحمن نیازی دوشنبه , ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲

شیران خراسان به امید خدا می تواند موفق شود