کد خبر : 4138
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 22:21
-

روزی که به جامعه رسانه توهین شد/ برخورد های زشت با خبرنگار fut5al در بازی میثاق -گیتی پسند!

روزی که به جامعه رسانه توهین شد/ برخورد های زشت با خبرنگار fut5al در بازی میثاق -گیتی پسند!
خبرنگار پایگاه خبری فوتسال در بازی امروز میثاق و گیتی پسند با بدترین توهین ها و برخوردهای زشت و زننده از جانب میزیان مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم های میثاق تهران و گیتی پسند اصفهان در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر از ساعت ۱۶ در سالن منطقه ۱۱ تهران به مصاف هم رفتند که این بازی به دلیل اهمیتش در تعیین قهرمان فصل میزبان بسیاری از اصحاب رسانه بود که بعد از پایان آن از کرده خود پشیمان شدند!

 

فوتسالی ها همیشه از دیده نشدن این رشته گله مندند و از رسانه ها می خواهند برای پوشش بازی ها به ورزشگاه بیایند اما آیا نباید به جایگاه و شان خبرنگارها را هم احترام بگذارند؟

 

اتفاقی که در بازی امروز تیم میثاق با گیتی پسند افتاد توهینی بود به تمامی اصحاب رسانه. ورزشگاهی که حتی استانداردهای لازم را برای برگزاری بازی لیگ برتری ندارد از خبرنگارهای بسیاری میزبانی می کند اما در عین حال یک جایگاه حتی ۵ نفره هم برای خبرنگاران ندارد. اتفاقی که در بازی امروز افتاد توهین بزرگی به شعور همه فوتسالی ها بود.

 

امروز وقتی خبرنگار پایگاه خبری فوتسال ایران در نیمه دوم بازی وارد ورزشگاه اختصاصی میثاق شد با انبوهی از توهین ها و رفتارهای ناشایست رو به رو شد. حال اینکه این رفتارهای زننده جوابی به انتقادمان از سرمربی میثاق بود را نمی دانیم اما چنین رفتارهایی در هیچ ورزشگاه، هیچ رشته ورزشی، در هیچ شرایطی و در مورد هیچ خبرنگاری قابل دفاع نیست.

 

در ورزشگاه میثاق که دو دوره است در بازی های لیگ حضور دارد، هیچ جایگاهی برای اصحاب رسانه تعبیه نشده و امروز هم خبرنگان اگر دیر به ورزشگاه می رسیدند باید کنار خط، گزارش خود را می گرفتند. از همین رو خبرنگارهای شبکه خبر، باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری ایسنا و پایگاه خبری فوتسال قصد داشتند به ناچار از کنار خط بازی را تماشا کنند که با برخورد مسئولان سالن مواجه شدند. خبرنگاران به همین دلیل مجبور بودند در پله ای که گوشه ورزشگاه بود بنشینند ولی آنجا هم جای سوزن انداختن نبود.

با این حال خبرنگارهای رسانه های تصویری که می توانستند با دوربین از این صحنه های فیلم تهیه کنند با ترس مسئولان سالن در کنار خط گزارش خود را تهیه کردند اما خبرنگار پایگاه خبری فوتسال به همان جایگاهی هدایت شد که جای سوزن انداختن نبود. البته در این جایگاه یک مشکل دیگر هم بود. خبرنگار پایگاه خبری فوتسال درست به قسمتی هدایت شد که باید کنار سطل زباله و بدون اینکه زاویه دیدی به بازی داشته باشد مستقر می شد. این دیگر اوج بی احترامی و توهین است که نه تنها از خبرنگار میزبانی نمی شود بلکه او را به جایی منتقل می کنند که باید برای مدتی طولانی بوی تعفن آمیزی را تحمل کند.

 

در این میان فردی که خود را مامور نیروی انتظامی معرفی کرد،  درخواست ترک ورزشگاه را از خبرنگار fut5al داشت. این فرد بعد از تقاضای خبرنگار ما برای نشان دادن کارت شناسایی شروع به فحاشی کرد که حاضریم تصویر وی را برای شناسایی بر روی سایت قرار دهیم تا مشخص شود این فرد واقعا مامور نیروی انتظامی بود یا …  

 

با این حال برخورد این چنینی کسانی که برای توهین به خبرنگار پایگاه خبری فوتسال گماشته شده بودند جای تعجب ندارد اما برایمان بسیار عجیب بود که نماینده کمیته فوتسال و ناظر بازی هم هیچ توجهی به جایگاه خبرنگارها در این بازی نداشتند و این جمله حسین زاده(دبیر کمیته فوتسال) که گفت: همینه که هست، تاسفمان را بیش از پیش کرد. مسئولان کمیته فوتسال که خود باید در صف اول برچیدن چنین رفتار غیر حرفه ای باشند، سینه سپر می کنند و در دفاع از خاطیان می گویند: همینه که هست…!

 

البته خبرنگار پایگاه خبری فوتسال بعد از دیدن چنین رفتارهای زشت و زننده، ورزشگاه را ترک کرد اما مثل روز برایمان روشن است که اگر هیچ برخوردی با خاطیان صورت نگیرد همین آش است و همین کاسه.

 

آقایان مسئول در ورزشگاه منطقه ۱۱ حتی برای سرمربی تیم ملی هم احترام قائل نبودند و خسوس کاندلاس در نیم متری زمین و کنار داور چهارم بازی را به نظاره نشست! اینکه خسوس همه ندیده هایش را در ایران دیده کاملا طبیعی است اما قطعا او هم انتظار این اتفاق را نداشت.

 

در پایان امیدواریم کمیته انضباطی و کمیته فوتسال همانطور که در برابر توهین های انجام شده به مربیان، بازیکنان و هر یکی از عوامل تیم ها واکنش نشان می دهد در قبال اتفاق هایی هم که در بازی امروز افتاد تصمیم های لازم را اتخاذ نماید و یک بار برای همیشه با این مسائل برخورد کنند تا از این پس اصحاب رسانه با آرامش به تهیه گزارش های خود رد سالن های فوتسال بپردازند و شاهد رشد روز افزون این رشته محبوب باشیم.

 

اما در غیر این صورت رابطه رسانه ها با فوتسال روز به روز به تاریکی خواهد رفت و دیگر هیچ خبرنگاری حاضر نمی شود به قیمت توهین به شخصیتش پای به ورزشگاه بگذارد و حتی برای گرفتن مصاحبه دست به تلفن شود!

 

گزارش از: شورای سردبیری پایگاه خبری فوتسال ایران

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 23 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علی چهارشنبه , ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۵

به نظر من با این شرایط خبرنگارها باید بازی های میثاق رو تحریم کنن و دیگه به ورزشگاه نرن.

نام ... چهارشنبه , ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۵

میشه بپرسم چه کسی به شما توهین کرد تماشاگران یا یک فرد خاص؟

نام ...hamed پنجشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰:۰۴

خیلی تاسف باره.ولی همین شما سایت پایگاه فوتسال رو مختص مربی و بازیکنان میثاق کردید که.حالا ناراحتید.دومن اون سالن نیست که سولست برادر من.

نام ... پنجشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷

چرا چرت وپرت میگید شما؟
اگه سالن تیم میثاق بدرد نمیخوره چه ربطی به مربی و بازیکنان میثاق داره؟
عزیز من اگه میثاق سالن خوب نداره باید به حال فوتسال تهران تاسف خورد که امکاناتش ضعیفه….

نام ... جمعه , ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱

آقا جون کجا امکاناتش ضعیفه این همه سالن . دوستان میثاقی دوست ندارن هزینه کنن وگرنه سالهای قبل تو سالن هندبال چند تا بازی برگزار کردن فقط بخاطر هزینه هستش .

محمدی پنجشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶

متاسفم برای خودم که تاحالاسایت شماروبعنوان مرجع خبری فوتسال کشورهرروزنگاه میکردم.حالاکه ازامکانات خودتون کاملاشخصی وخصومتانه مورداستفاده قرارمیدیدوبه سرمربی میثاق این موضوع که اونجاامکانات کم هستش ربط میدیدبایدبگم داریدراه رواشتباه میریدوبعدازمدتی باریزش خواننده مطلع وآگاه مواجه میشید.حالاچاپ نکنید

نام ... پنجشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴

کاملا با شما موافقم آقای محمدی

بچه قم پنجشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸

آقایان از تیمی که محمود خوراکچی مربی آن است چه موقعی دارید ؟؟؟ شانس آوردید شما را با کتک بدرقه نکردند حالا میفهمید که چه بلایی سر تیم ها در این سالن در میآورند!!! اگر میثاق در این سالن بازی نمی کرد الان مدعی سقوط بود!!

بچه تهرون پنجشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱

عزیزدل برادر!یکی این حرفومیزنه که سالن قم نرفته باشه برای بازی.اونجاکه دانشگاه ارشدفحش وفحشکاریه

نام ... پنجشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰

عزیزان سایت پایگاه خبری فوتسال:
اگر بی احترامی به شما شده از بابت نبود جایگاه خبرنگارانه که حرفتون درسته ولی…
خواهشا اگر مطلبی میذارید دقیق بنویسید که چی شده تا یه سریا که منتظر حمله کردن به تیم میثاق هستن سو استفاده الکی نکنن…..
تماشاگران تیم میثاق حتی به تیم گیتی پسند هم کوچکترین بی احترامی نکردن و اومدن راحت بازیشونو کردن و رفتن.اونوقت شما مینویسید که به شما بی احترامی کردن در صورتی که کسی شما رو اصلا نمیشناسه که کی هستید و چیکاره هستید.
ولی این حرفتونو قبول دارم که سالن تیم میثاق جایگاه تماشاگران و خبرنگاران خوبی ندارد و امیدوارم که مسولین شهرداری منطقه ۱۱ فکری به حال این سالن بکنن.

به نام تلافی پنجشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳

کاش مدیران باشگاه فرش آرا هم همین کار رو با شما وسایتتون و خبر نگارتون میکردن و به سالن بهشتی راهتون میدادن ،تا میفهمیدین طرفداری از یک تیم خاص از این بلا ها هم داره!!!
(میدونم که حرف من رو منتشر نمیکیند ،اما حواستون رو جمع میکنه

مرشد پنجشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴

خبرنگار پایگاه خبری فوتسال در بازی امروز میثاق و گیتی پسند با بدترین توهین ها و برخوردهای زشت و زننده از جانب میزیان مواجه شد…
نه که مثلاتوتمامی سالنهای فوتسالی که بازیهای لیگ برترانجام میشه جایگاه اختصاصی برای عزیزان رسانه وچودداره!!!!الان باشگاههای فوتبال لیگ برتربازورکنفدراسیون آسیاتازه دارن مجهزمیشن آقا

نام ... پنجشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶

برادر عزیز یکی از نزدیک ترین دوستان اقای خلیلی در هفته اول از این سألن انتقاد کرد و این سألن را فاقد هرگونه امکانات اولیه دانست أما بدلیل رفاقت انرا را پیگیری نکرد که بی معرفتی و إجحاف در حق دئگر تیمها بود خدا کیلی سألن غیر أستاذ ارد است و سال أینده بأید تعویض شود

نام ... پنجشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵

همونطور که سالن سید رسول حسینی (راه ساری) رو عوض کردن این سالن رو هم عوض کنن

عبدالله خاكي پنجشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹

سلام خسته نباشید.لطفأ سالنهای خوب تهران که شرایط میزبانی لیک برتر را دارند در سایتتون معرفی کنید.١.سالن باس تهران ٢.سالن فدراسیون هند بال ٣.سالن آتش نشانی اتوبان حکیم ۴.سالن دانشکاه ازاد واحد شمال حکیمیه۵.سالن مقاومت…. بقیه سالنهای خوب تهران را به بجه های میثاق معرفی کنید.در ضمن کف بوش نو سالن شهرداری ساوه را تبریک میکم.

نام ...Mahmoude khorakchi پنجشنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۵

Salam o arze adab be hameye khanandegan khabar.mavaredi ke khabarnegar aziz neveshte che rabti be man dare?aya dar on feshare bazi man bayad beravam farshe ghermez zir payash mi andakhtam?dar zemn aksi ke chap shode rabti be salon ma nadare.lotfan avam faribi nakonid.ghezavat ba mardome aziz

س.ر جمعه , ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲

استاد خوراکچی حرف شما در رابطه با اینکه تو حیطه وظایف شما نبوده کاملا متین هستش … اما خداییش شما خودتونو جای تیمهای دیگه ، جای خبرنگارا، جای سرمربی تیم ملی بزارید و پاسخ بدید که واقعا این سالن مناسب هستش برای برگزاری مسابقه در سطح لیگ برتر ، برای پذیرایی از اساتید و مهمانها …. یا گزارش بازی و … خداییش بازی با تاسیسات من خودم دیدم چند نفر از کسانی که وابسته به تیم میثاق بودن با هدایت دوست عزیز آقای خلیلی پشت نیمکت این تیم انقدر داد و بیداد کردند که تمرکز همشون بهم ریخت ! به نظر شما فاصله نیمکت با تماشاگر این باید باشه که هر لحظه هرکسی اراده کنه میتونه به بازیکن یا حتی مربی ضربه ای یا حرف رکیکی بزنه؟ واقعا تیم تهران باید اوضاعش این باشه با وجود این همه سالن های خوب مثل هندبال .ساها.دستگردی…. واقعا ااعتبار تیمتون زیر سوال رفته با این میزبانی.. این مشکل شاید گریبان خود شمارو بگیره در سالهای بعد که با تیمهای دیگه به اونجا برید پس قبول کنید این مشکله همه فوتسال هست و به میتونه اذیت برسونه. ممنون میشم پاسخ بدید.

نام ...Mahmoude khorakchi جمعه , ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۹

salam bar s.r dar aksar salonha ke mosabeghate lige bartar bargozar mishavad hameye in moshkelat ra darad.agar salon ra taghir nemidahim be eshghe havadarane misagh dar mantagheye 11 mibashad.sepas va tashakor az hosne tavajohe shoma

نام ... یکشنبه , ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۳:۲۶

ممنون از پاسخ شما اما یقینا باید به تیمها ، مهمانها ، و دیگر عوامل که زحمت کش فوتسال هستند هم توجه بشه و اونهارم در نظر گرفت .

س.ر یکشنبه , ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۳:۲۸

ممنون از پاسخ شما اما یقینا باید به تیمها ، مهمانها ، و دیگر عوامل که زحمت کش فوتسال هستند هم توجه بشه و اونهارم در نظر گرفت .

0000 جمعه , ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۹:۳۵

حالا چر عکس سالن دبیری رو واسه این عکس انتخاب کردین؟

سعادت جمعه , ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶

سلام مقصر همه این ماجرا کمیته فوتسال هستش که این سالن رو تایید کردن

abolfazl دوشنبه , ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰:۳۵

lotfan gole mazlom namayi misaghi haro nakhorid. mazbani misagh az mansori dar hade fajee bod. tamashagarane misagh vaghean biadaban