کد خبر : 6896
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1393 - 14:09
دسته‌بندی نشده
-

محرومیت جاوید ۲۰تیر به اتمام می رسد

محرومیت جاوید ۲۰تیر به اتمام می رسد
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در خصوص رای اعلام شده درباره فیزیوتراپیست و بازیکن تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران؛ دکتر احمد هاشمیان گفت: زمانی که نمونه تست دوپینگ مهدی جاوید از سوی آزمایشگاه به دلیل استفاده از ماده ممنوعه افدرین مثبت اعلام شد، بلافاصله به این بازیکن ابلاغ شد که وی در دفاعیات اولیه خود دلیل مثبت اعلام شدن نمونه را قرص کارنتین اعلام کرد که از فیزیوتراپیست تیم (شیربان) گرفته است. پس از تکمیل شدن پرونده جلسات کمیسیون های تخصصی برگزار و از بازیکن و فیزیوتراپیست تیم دعوت شد تا در این نشست ها حضور داشته و توضیحات خود را اعلام کنند که در نشست اول فقط جاوید حضور داشت و فیزیوتراپیست تیم حضور نداشت اما در جلسه دوم فیزیوتراپ تیم گیتی پسند شرکت و دفاعیات خود را مطرح کرد که این دفاعیات از سوی کمیسیون بدوی رد شد.
وی در ادامه بیان کرد: مهدی جاوید به دلیل اینکه عامل ورود ماده ممنوعه به بدن خود را اعلام کرده بود، به ۳ ماه محرومیت از کلیه فعالیتهای ورزشی محکوم شد. این بازیکن از تاریخ ۹۳/۱/۲۰ به مدت سه ماه محروم است.
در خصوص امیر حسین شیربان-فیزیوتراپیست تیم نیز با توجه به دفاعیاتی که به کمیسیون بدوی ارائه کرده بود ، این کمیسیون پس از بررسی دفاعیات وی را مورد قبول ندانست و به مدت ۴ سال از کلیه فعالیتهای فوتبال محروم کرد. چرا که فیزیوتراپیست اجازه تجویز دارو برای بازیکنان ندارد و نباید مبادرت به تجویز داروی ممنوعه کند.
رئیس کمیته پزشکی گفت: لازم می دانم با توجه به این پرونده و موارد مشابهی که وجود دارد، اعلام کنم که بازیکنان موظفند از پزشک دارو بگیرند و هیچ همکاری به جز پزشک تیم اجازه تجویز دارو به بازیکنان را ندارد چرا که پزشکان تیم ها دوره های آموزشی لازم را برای در اختیار گذاشتن داروها به بازیکنان دیده اند و اگر در شرایطی یک بازیکن نیازمند دارو باشد، پزشک تیم ابتدا باید درخواست tue را ارائه کند و سپس داروی مورد نظر را به بازیکن بدهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷

وقتی بهترین بازیکن لیگ فقط با سه ماه تبرعه می شه،از فردا همه دوپینگ می کنند.