کد خبر : 11302
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1393 - 10:28
-

افتخاری:کشاورز بچه خوبی است؛مشکل مربیگری اش را حل می کنیم

افتخاری:کشاورز بچه خوبی است؛مشکل مربیگری اش را حل می کنیم
رئیس کمیته فوتسال با انتقاد از لحن ادبیات وحید شمسایی،از حل مشکل مربیگری محمد کشاورز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سیدرضا افتخاری در مورد حضورش در اهواز برای تماشای دیدار تیم‌های حفاری و پایاسازه اظهار داشت: به صورت رندومی بازی‌ها را انتخاب می‌کنم تا در پایان حداقل از هر تیم یک بازی را دیده باشم. به این شکل در جریان وضعیت سالن، تیم و تماشاگر و بازی قرار می‌گیرم.

وی در مورد اینکه وضعیت ارتقای کمیته فوتسال به معاونت به کجا کشید، تصریح کرد: قرار شده این موضوع برای رای‌گیری در مجمع آینده فدراسیون فوتبال مطرح شود.

افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا بعد از گرندپریکس شاهد پخش تلویزیونی دو بازی در هفته خواهیم بود، گفت: در مورد کلیات به توافق رسیده‌ایم، در خصوص جزئیات هم باید با مدیران باشگاه‌ها به توافق برسیم. باشگاه‌ها باید بخشی از هزینه‌های اعزام واحد سیار را بپردازند، اگر بپذیرند، می‌توانند اسپانسر بگیرند و تلویزیون دیگر بابت تبلیغات چیزی دریافت نخواهد کرد.

رئیس کمیته فوتسال درباره اینکه آیا صدور احکام کمیته فنی فوتسال منتفی شده است، تاکید کرد:‌ اعضا را باید هیات‌رئیسه فدراسیون تصویب کند و بعد حکم به دست کفاشیان برسد. با رئیس فدراسیون که صحبت کردم، گفت هنوز مصوبه هیات‌رئیسه فدراسیون‌ را نگرفته‌ام. حالا نمی‌دانم اعضای هیات‌رئیسه این نفرات را بپذیرند یا نه.

وی در مورد بازی‌های لیگ برتر گفت: روز به روز بازی‌ها بهتر می‌شود، شروع مسابقات خیلی دلچسب نبود، تیم‌ها آرام آرام با هم هماهنگ می‌شوند و جوانان رشد می‌کنند، بازی‌ها به هم نزدیک شده و کسی نمی‌تواند ادعا کند که بازی را راحت با برد پشت سر می‌گذارد.

افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا هدف از تصویب قانون ممنوعیت حضور مربیان دوره نگذرانده، مبارزه با پدیده مربی – بازیکنی است، خاطرنشان کرد: این کار در هیچ‌جای دنیا مرسوم نیست، اگر کسانی به عنوان مربی – بازیکن کار می‌کنند، حتما دوره‌ای گذرانده‌اند. آنها از ما حرفه‌ای‌تر هستند، سختگیری بیشتری دارند و مقررات را بهتر رعایت می‌کنند، خصوصا در ایتالیا که همه چیز حرفه‌ای است. در واقع ما نمی‌خواهیم با کوتاهی خودمان باعث شویم که هم بازیکن، هم باشگاه و هم فوتسال آسیب ببیند. حیف است بازیکنان خوبی مثل اصغری‌مقدم و کشاورز که اتفاقا بازیکن بااخلاقی هم هست، و در تیم ملی خودشان را ثابت کرده‌اند با این تصمیمات ضرر بکنند. ما هدف‌مان این است که لیگ آسیب نبیند. تصمیمات باشگاه‌ها باید در چارچوب قانون باشد، سلیقه‌ای نباشد. جالب است که در این مورد هیچ باشگاهی از کمیته فوتسال استعلام نکرده که آیا از نظر قانونی ما می‌توانیم از مربی – بازیکن استفاده کنیم؟

رئیس کمیته فوتسال افزود: با توجه به اینکه کسی از ما استعلام نگرفته، بنابراین دور از انتظار نیست که ما هم مانع از کار آنها شویم.

وی در خصوص صحبت‌های شمسایی که گفته بهتر است با برخی تصمیمات سر خود را شیره نمالیم، گفت: این ادبیات خیلی خوبی نیست. ما مبنا را بر اعتماد به باشگاه‌ها گذاشته‌ایم، اگر خلافش ثابت شود، از راه قانونی وارد می‌شویم. ما حافظ منافع باشگاه‌ها هستیم. اگر این کار به نفع باشگاه‌ها باشد، راهکار قانونی برای آن پیدا می‌کنیم، در این خصوص جلسه‌ای با نصیرزاده خواهیم داشت. اگر چیزی پیدا کردیم که این کار با قوانین فیفا و AFC‌ مشکلی ندارد، ما هم اقدامی نمی‌کنیم اما اگر قانون آن را منع کرده باشد ما هم نمی‌خواهیم که لیگ از حالت حرفه‌ای خارج شود.

سیدرضا افتخاری در پاسخ به این سوال که ظاهرا این قانون تنها برای محمد کشاورز مشکل‌ساز می‌شود و اصغری‌مقدم و شمسایی مشکلی ندارند، تصریح کرد: اصغری‌مقدم اگر دوره گذرانده، مدرکش را بیاورد تا کارت مربیگری برایش صادر کنیم. ظاهرا شمسایی هم دوره گذرانده حالا نمی‌دانم در ایران یا خارج از کشور، مشکل کشاورز را هم حل می‌کنیم، اتفاقا او بچه خوبی است و راهی برایش پیدا خواهیم کرد.

منبع:فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.