کد خبر : 74566
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهریور 1395 - 14:40
-

طیبی: شمسایی یک اسطوره است / برای همه رقبا احترام قائل هستیم

طیبی: شمسایی یک اسطوره است / برای همه رقبا احترام قائل هستیم
بازیکن کلیدی تیم فوتسال ایران در مصاحبه اختصاصی با وب سایت رسمی فیفا از آخرین تحولات فوتسال ایران در آستانه جام جهانی کلمبیا گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،زمانی که حسین طیبی پایش را به سالن هورمارک در اولین دیدار ایران در مسابقات جام جهانی تایلند گذاشت، به سختی می‌توانست تصور کند گل تساوی به اسپانیا، تیم فینالیست جام جهانی، را برای ایران به ثمر برساند.

در آن زمان که او با ۲۴ سال سن جزء جوانترین افراد حاضر در اردوی ایران در ششمین جام جهانی فوتسال بود،

طیبی کار خود را از روی نیمکت تیم ملی ایران آغاز کرد اما به مرور با تحمیل خود به تیم به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی تیم تبدیل شد و به افتخارات بزرگی دست پیدا کرد.

طیبی به تازگی در مصاحبه با وب سایت فیفا گفته است: می می توانستیم تیم‌های بزرگی چون اسپانیا را شکست بدهیم، گلی که من به ثمر رساندم برایم بسیار ارزشمند بود، از این بهتر و رویایی تر نمی‌شد. گلی که به تنهایی باعث تصاحب امتیاز شود، بسیار جذاب و ارزشمند می‌شود. گلم به اسپانیا در جام جهانی تایلند مهمترین گل دوران زندگی‌ام بوده است. کادر فنی تیم ایران سبک بازی در عمق اسپانیا را به خوبی آنالیز کرده بود. اسپانیا مقابل ما عملکرد بسیار خوبی داشت. آنها تیم فوق العاده ای هستند و برای این تیم احترام زیادی قائلم.

ایران بعد از بازی با اسپانیا به مصاف مراکش و پاناما رفت و توانست به عنوان تیم دوم بعد از اسپانیا به مرحله یک شانزدهم برسد ولی مقابل کلمبیا شکست خورد و حذف شد.

وی ادامه داد: ما اولین بازی خود را با همه وجود آغاز کردیم و بازیکنان با قلب خود وارد زمین شدند، همه ما با روحیه خوب به میدان آمدیم و به جام جهانی و صعود به آن فکر می‌کردیم.

ایران با آذربایجان، اسپانیا و مراکش هم‌گروه است، طیبی در این خصوص می‌گوید: برای هر تیمی احترام قایل هستیم و اسپانیا نیز باید بداند که ما برای پیروزی وارد میدان خواهیم شد. نه تنها اسپانیا بلکه مراکش و آذربایجان نیز حریفان مهم و مدعی هستند، اینجا میدان جام جهانی است و هر تیمی حق دارد مدعی باشد.

وی افزود: ما قهرمان آسیا هستیم و باید از مقام و هویت فوتسال خود دفاع کنیم. ما بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذاریم و البته برای همه تیم‌ها نیز احترام قایل هستیم.

طیبی برای ایفای نقش خود در جام جهانی از ستارگانی مانند وحید شمسایی،کاپیتان سابق تیم ملی الهام می گیرد که به اذعان وی بهترین بازیکن تاریخ فوتسال است.

طیبی درباره شمسایی نیز گفت: او یکی از بهترین‌های دنیا فوتسال است و در تاریخ فوتبال جهان جایگاه مشخصی دارد. برای ما او یک اسطوره واقعی در این ورزش است و برای همه ما قابل احترام بوده و خواهد بود. تلاش من نیز این است که راه او را ادامه بدهم و مثل او باشم.

جام جهانی ۲۰۱۶ سکوی پرتابی است برای طیبی برای تحقق رویای خود نه تنها برای افزایش تعداد گل‌ها، بلکه کمک به تیم ملی برای صعود به نیمه نهایی، هدفی که حتی وحید شمسایی هم به آن دست نیافت.

منبع:فارس ومیزان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.