کد خبر : 74661
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 شهریور 1395 - 15:06
-

‌ای کاش بازی اول برابر اسپانیایی‌ها به میدان نمی‌رفتیم/ به رفتن روی سکوی جام جهانی فکر می کنیم/ عنوان بهترین تیم تاریخ فوتسال ، سطح توقعات را بالا می برد

‌ای کاش بازی اول برابر اسپانیایی‌ها به میدان نمی‌رفتیم/ به رفتن روی سکوی جام جهانی فکر می کنیم/ عنوان بهترین تیم تاریخ فوتسال ، سطح توقعات را بالا می برد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، شاگردان محمد ناظم‌الشریعه در حالی چهارشنبه راهی قاره آمریکای جنوبی و کشور کلمبیا خواهند شد که بازی‌های تدارکاتی خوبی را برای حضور در جام‌جهانی و مصاف با حریفان‌شان درگروه F یعنی اسپانیا، مراکش و آذربایجان پشت‌سر نگذاشته‌اند. آخرین دور تمرینات تیم‌ملی فوتسال ایران از دیروز عصر آغاز شد و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، شاگردان محمد ناظم‌الشریعه در حالی چهارشنبه راهی قاره آمریکای جنوبی و کشور کلمبیا خواهند شد که بازی‌های تدارکاتی خوبی را برای حضور در جام‌جهانی و مصاف با حریفان‌شان درگروه F یعنی اسپانیا، مراکش و آذربایجان پشت‌سر نگذاشته‌اند. آخرین دور تمرینات تیم‌ملی فوتسال ایران از دیروز عصر آغاز شد و ملی‌پوشان برای هماهنگی بیشتر گرد هم آمدند. قبل از شروع تمرینات با سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران درباره شرایط تیم قبل از حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۶ و شناخت حریفان‌مان در این رقابت‌ها گفت‌وگو کردیم.

برخلاف تدارکات جام ملت‌های آسیا، برای جام‌جهانی بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام ندادید. دلیلش چه بود؟

کاملا اظهرمن‌الشمس است که هرچه بازی تدارکاتی بیشتری انجام می‌دادیم، با شرایط بهتری راهی کلمبیا می‌شدیم. اما خب مشکلاتی در این راه وجود داشت. من مهم‌ترین دلیل را زمان بد برگزاری لیگ فوتسال می‌دانم که خیلی دیر شروع شد و اگر خرداد آغاز می‌شد مشکلات کمتری داشتیم. عدم همزمانی با لیگ‌های معتبر باعث شد فرصت بازی با تیم‌های صاحب‌نام دنیا را از دست بدهیم و به‌طور مثال وقتی می‌توانستیم از تعطیلی لیگ خودمان استفاده کنیم که لیگ ایتالیا تازه تمام شده بود و بازیکنانش در حال استراحت بودند. من این را باید بگویم که ما حتی پیشنهادهایی از ایتالیا و حتی برزیل هم داشتیم اما زمان پیشنهادی آنها به ما نمی‌خورد. واقعا در این رابطه مشکلات زیادی را پشت‌سر گذاشتیم و با تقویمی که برای برگزاری لیگ امسال تنظیم شد ما عملا ۶ ماه از سال را از دست دادیم.

تنها به دیدارهای دوستانه با تیم‌هایی غیر از قدرت‌های جهان بسنده کردید؟

چاره‌ای غیر از این نبود. به هر حال رقابت با همین تیم‌ها هم کمی به هماهنگی و آمادگی رسیدیم. تیم‌های آسیایی مانند ژاپن و ازبکستان، تیم‌های ضعیفی نیستند یا تیم قزاقستان که در مقابل ما قرار گرفت ماکتی کوچک از آذربایجان بود و سبک بازی آنها شبیه حریف اروپایی ما در جام‌جهانی بود.

قطعا مبهم‌ترین حریف ما در جام‌جهانی آذربایجان خواهد بود که قبل از این کسی به‌عنوان رقیب جدی روی آنها حساب نکرده است…

قطعا همین‌طور است. آذربایجان در آخرین دوره قهرمانی اروپا عملکرد خوبی داشت و اکثر بازیکنان این تیم اصالت برزیلی دارند. من فکر کنم به غیر از کاپیتان آذربایجانی‌ها ۶ بازیکن مهم این تیم برزیلی باشند.

دیگر حریف ما اسپانیاست. انگار همگروهی با ماتادورها سنت ما در جام‌های جهانی شده است…

این به نحوه اشتباه قرعه‌کشی جام‌جهانی برمی‌گردد. شما نگاه کنید که تیم ایران در رنکینگ فیفا بعد از اسپانیا، برزیل، ایتالیا و روسیه در رده پنجم قرار دارد اما آرژانتین در سیدبندی جام‌جهانی در سید یک قرار گرفته و ما در سید دوم. من آرزو داشتم که ‌ای کاش بازی اول برابر اسپانیایی‌ها به میدان نمی‌رفتیم و در بازی سوم مقابل این تیم قرار می‌گرفتیم. به هرحال می‌توانستیم برابر مراکش و آذربایجان هماهنگی لازم را کسب کنیم و به مصاف اسپانیایی‌ها برویم.

شما درخواست بازی تدارکاتی را در کلمبیا داده‌اید؟

بله، من دراین‌باره با عباس ترابیان صحبت کرده‌ام اما این موضوع به نحوه پرواز ما به کلمبیا بستگی دارد. اگر قرار باشد یک پرواز ۴۰ ساعته را پشت‌سر بگذاریم خستگی بچه‌ها باعث خواهد شد بازی تدارکاتی انجام ندهیم. من درخواست پرواز فرست‌کلاس داده بودم که مهیا نشد.

تیم خاصی مدنظرتان است؟

مهم بازی تدارکاتی است تا هماهنگ شویم و اینکه برابر چه تیمی به میدان برویم خیلی اهمیت ندارد.

درحال حاضر چند درصد به آمادگی رسیده‌اید؟

بچه‌های تیم به ۶۰ درصد آمادگی رسیده‌اند و فکر می‌کنم تا قبل از پرواز به ۷۰ درصد هم برسیم.

وضعیت مصدومان تیم چگونه است؟

خوشبختانه محمد کشاورز، علی‌اصغر حسن‌زاده، محمد طاهری و حمید احمدی مصدومیت‌شان را پشت‌سر گذاشته‌اند و حتی دو روز زودتر از سایر بازیکنان تمرینات خود را آغاز کرده‌اند.

چه هدفی را برای جام‌جهانی در سر دارید؟

قطعا صعود به مراحل بالاتر هدف اصلی ماست.

به سکو هم فکر می‌کنید؟

اگر شرایط بر وفق مراد باشد چراکه نه. اما قبول کنید کار سختی را در این راه داریم. استعداد بازیکنان این تیم فوق‌العاده است اما باید ببینیم شرایط ما در کلمبیا چگونه خواهد بود.

خیلی‌ها می‌گویند تیم فعلی بهترین تیم تاریخ فوتسال ایران است…

نظر همه عزیزان برای من قابل احترام است اما فکر می‌کنم با این صحبت‌ها فقط سطح توقعات از تیم بالا می‌رود و فشار به بچه‌ها وارد می‌شود.

یکی از مشکلات اساسی موضوع کیفیت کفپوش سالن تمرین بود و همچنین لباس بازیکنان. این مشکلات حل شد؟

من وقتی از رقابت‌های قهرمانی آسیا برگشتیم اولین درخواستی که داشتم تعویض کفپوش سالن تمرین بود اما انگار اولویت با ساخت خوابگاه در قسمتی از سالن بود و بعد از آن سراغ تعویض کفپوش خواهند رفت. در مورد لباس هم صانعی (مدیر تیم) دنبال کارهایش بود.

شما هم با برند آدیداس در جام‌جهانی حاضر خواهید شد؟

(می‌خندد). آدیداس که فقط برای تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان است. ما همان جیووا را می‌پوشیم. فقط امیدوارم لباس‌های این برند کیفیت خوبی داشته باشد. قرار است در تمرین لباس‌ها به دست ما برسد و آن‌وقت می‌شود درباره آن اظهارنظر کرد.

نکته پایانی انتشار لیست نهایی است. چرا اینقدر زود منتشر شد؟ قرار بود فردا سه شنبه لیست مشخص شود…

واقعا متاسفم برای کسانی که لیست ۱۴ نفره را منتشر کردند. یکی از رسانه‌ها از طریق ارتباط با داخل فدراسیون این کار را کرد. ما مجبور بودیم اسامی را زودتر به فیفا ارسال کنیم اما نمی‌دانم چطور به دست رسانه‌ها رسیده است. قطعا چهار بازیکن خط‌ خورده روحیه خوبی ندارند و ‌انگیزه‌شان برای ادامه حضور در تمرین پایین خواهد آمد.

منبع:سایت ۹۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.