کد خبر : 75074
تاریخ انتشار : جمعه 19 شهریور 1395 - 12:24
-

بررسی احتمالات صعود تیم ملی فوتسال در جام جهانی/ مسیری هموار تا نیمه نهایی!

بررسی احتمالات صعود تیم ملی فوتسال در جام جهانی/ مسیری هموار تا نیمه نهایی!
شاگردان ناظم الشریعه در حالی از هفته آینده کارشان در جام جهانی فوتسال آغاز می شود که کار چندان دشواری برای قرار گرفتن بین چهار تیم برتر جهان ندارند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،‌هشتمین دوره جام جهانی فوتسال از شنبه هفته آینده در کلمبیا آغاز می شود و تیم ملی ایران در نخستین گام بامداد دوشنبه باید به مصاف اسپانیا برود. بهترین افتخار فوتسال ایران در جام جهانی، رتبه چهارمی در سال ۱۹۹۲ است و بعد از آن هم در سال ۲۰۰۸ به مقام پنجمی رسید اما با بررسی مسیر صعود تیم ملی در مسابقات پیش رو، به تکرار افتخارآفرینی دیگری برای فوتسال ایران امیدوار می شویم.

گروه بندی مسابقات:گروه A : کلمبیا، پرتغال، ازبکستان و کانادا
گروه B : تایلند، روسیه، کوبا و مصر
گروه C : پاراگوئه، ایتالیا، ویتنام و گواتمالا
گروه D : اوکراین، برزیل، موزامبیک و استرالیا
گروه E : آرژانتین، قزاقستان، جزایر سلیمان و کاستاریکا
گروه F : اسپانیا، ایران، مراکش و آذربایجان
بررسی مسیر صعود در شرایط مختلف:
۱-صعود به عنوان تیم اول گروه:
شاگردان ناظم الشریعه برای صعود به عنوان تیم اول گروه بدون شک باید از سد اسپانیا نایب قهرمان دوره قبل و قهرمان اروپا عبور کنند. تیم ملی ایران در صورت خلق این شگفتی، در مرحله یک هشتم نهایی باید با تیم دوم گروه E مصاف کند. البته گروه E یکی از پیچیده‌ترین گروه‌هاست و تشخیص رتبه تیم ها در پایان مرحله گروهی سخت به نظر می رسد. با این حال احتمال می رود ایران در یک هشتم نهایی با یکی از تیم های آرژانتین، قزاقستان و کاستاریکا بازی کند. تیم هایی که رنکینگ پایین تری نسبت به ایران دارند و تیم ملی می‌تواند از سد آن ها عبور کند. در صورت پیروزی در این مرحله، در یک چهارم نهایی به روسیه ای می رسیم که بارها با آن بازی کرده و سابقه پیروزی مقابلش را داریم. در صورت برد مقابل روسیه، برزیل در نیمه نهایی منتظر فوتسالیست های ایرانی خواهد بود.
۲- صعود به عنوان تیم دوم گروه:

تیم ملی ایران در صورت صعود به عنوان تیم دوم گروه F، باید به مصاف تیم دوم گروه B برود. در این گروه اگر رتبه اول را به روسیه اختصاص دهیم، رقابت برای رتبه دوم بین تایلند، کوبا و مصر خواهد بود که ایران برای عبور از هیچ یک از این سه تیم کار دشواری پیش رو نخواهد داشت. ایران با صعود به یک چهارم نهایی باید رو در روی یکی از تیم های کلمبیا و پرتغال برود. کار در این مرحله کمی دشوار خواهد شد چرا که کلمبیا میزبان مسابقات است و از حمایت تماشاگرانش برخوردار است. همچنین فوتسال ایران از مصاف با کلمبیا در جام جهانی خاطره تلخی دارد و این تیم عامل حذف شاگردان صانعی در جام جهانی ۲۰۱۲ شده بود. با این حال این تیم ایران بوده که در آخرین مصاف با کلمبیا در گرندپریکس به برتری رسیده است. پرتغال هم با وجود اینکه در رنکینگ جهانی یک پله پایین تر از ایران قرار دارد، اما در ادوار جام جهانی موفق تر از ایران بوده است. تیم ملی ایران در صورت عبور از پرتغال یا کمبیا در یک چهارم نهایی باید با ایتالیا یا آرژانتین بازی کند.
۳- صعود به عنوان تیم سوم گروه:
با توجه به برگزاری جام جهانی در شش گروه، فیفا طوری برنامه ریزی کرده است تا تیم های سوم گروه هم شانس حضور در مرحله یک چهارم نهایی را داشته باشند. البته تمام تیم های سوم به دور حذفی صعود نمی کنند و چهار تیم برتر از بین آن ها به این شانس دست پیدا می کنند. بنابراین ایران در صورتی که به هر دلیلی در رتبه سوم قرار بگیرد، صعودش با اما و اگر همراه خواهد شد و اگر در بین چهار تیم برتر رتبه سومی ها قرار بگیرد در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف تیم اول گروه C یا D برود که به احتمال فراوان یکی از تیم های برزیل یا ایتالیا خواهد بود.

با بررسی سه مسیر مختلف صعود تیم ملی ایران، به نظر می رسد، اول یا دوم شدن در گروه، ما را در جاده ای هموار برای صعود به نیمه نهایی قرار دهد. اتفاقی که دور از دسترس هم نیست و ایران حتی در صورت باخت مقابل اسپانیا و پیروزی برابر آذربایجان و مراکش می تواند در این مسیر قرار بگیرد.
برنامه بازی های تیم ملی ایران در مرحله گروهی:
سه شنبه- ۲۳ شهریور؛ ایران – اسپانیا / ساعت ۲۰:۰۰ (۰۵:۳۰ به وقت تهران)
جمعه- ۲۶ شهریور؛ ایران – مراکش / ساعت ۲۰:۰۰ (۰۵:۳۰ به وقت تهران)
دوشنبه- ۲۹ شهریور؛ آذربایجان – ایران / ساعت ۱۸:۰۰ (۰۳:۳۰ به وقت تهران)

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.