کد خبر : 75079
تاریخ انتشار : جمعه 19 شهریور 1395 - 12:30
-

کشاورز: دنبال رکورد نیستم/ صدا و سیما بی مهری را در حق فوتسال تمام کرد

کشاورز: دنبال رکورد نیستم/ صدا و سیما بی مهری را در حق فوتسال تمام کرد
کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران که چهارمین جام جهانی‌اش را تجربه می‌کند، می گوید هیچ گاه به دنبال ثبت رکورد نبوده وموفقیت تیم برایش مهم‌تر است. او همچنین انتقاد تندی از صدا و سیما بابت پخش نشدن بازی‌های تیم ملی از شبکه سه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمد کشاورز به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران یکی از معدود بازیکنانی است که برای چهارمین بار پیاپی جام جهانی را تجربه می‌کند و بعد از فالکائو برزیلی دومین بازیکن قدیمی جام لقب گرفته است. کشاورز که به تازگی از بند مصدومیت رها شده، می‌تواند با تجربه گران بهای خود در لحظات حساس و در بازی‌های سرنوشت‌ساز به کمک تیم ملی بیاید. همانطور که چند ماه پیش در جام ملت‌ها با وجود مصدومیت در فینال به میدان آمد و گل قهرمانی ایران مقابل ازبکستان را به ثمر رساند. کاپیتان تیم ملی در ۳۲ سالگی با تجربه‌ترین بازیکن تیم نسبتا جوان ایران است. او معتقد است تیم ملی می تواند امسال طلسم راهیابی به جمع چهار تیم برتر جهان را بشکند.

گفت و گوی ایسنا با محمد کشاورز را در ادامه بخوانید:

* آقای کشاورز! ابتدا در مورد چهارمین حضورتان در جام جهانی بگویید و اینکه از این حیث بعد از فالکائو دومین بازیکن تاریخ جام جهانی هستید.

حقیقتش این است دنبال رکورد و کسب این مقام فردی نبودم اما خیلی خوشحالم که با تجربه سه جام جهانی در مسابقه‌های ۲۰۱۶ کلمبیا هم در خدمت تیم ملی هستم. من سال‌ها برای فوتسال ایران به میدان رفتم و به این موفقیت افتخار می‌کنم.

* پیش‌بینی می‌شود سرمربی تیم ملی در این دوره از جام جهانی همانند جام ملت‌های ۲۰۱۶ دقایق کمتری از شما استفاده کند.

این بحث‌ها به کادر فنی مربوط می‌شود. من تمام فشارهای تمرین را در کنار سایر ملی‌پوشان تحمل کرده‌ام و در حال حاضر بسیار سرحال هستم و هیچ مشکلی ندارم. اصلا به اینکه چقدر بازی کنم فکر نمی‌کنم. موفقیت تیم ملی مهم است و ایران امسال حتما باید در جام جهانی نتیجه بگیرد.  بازیکنان بسیاری در جام جهانی دقایق کمی به میدان می‌روند. اگر خاطرتان باشد فالکائو در فینال جام جهانی ۲۰۱۲ در وقت‌های اضافه به میدان آمد و نجات دهنده برزیل مقابل اسپانیا بود. من فقط به فکر کمک به تیم ملی هستم.

* یکی از مزیت‌های تیم ملی نسبت به دوره پیش نداشتن حاشیه و آرامش است. با این موضوع موافقید؟

بله ما در جام جهانی ۲۰۱۲ با حواشی بسیاری دست به گریبان بودیم اما الان آرامش خوبی در تیم ملی حاکم است. همه به خوبی کار خودشان را انجام می‌دهند و حاشیه خاصی نداریم. این موضوع کمک بسیاری به تیم خواهد کرد.

* چهار بازیکنی که از تیم ملی خط خوردند، در مراسم بدرقه بسیار ناراحت بودند و حتی شاهد گریه آن‌ها بودیم. به عنوان کاپیتان تیم چه صحبتی با آن‌ها دارید؟

ابتدا باید بگویم ما هم در کنار آن‌ها از خط خوردن‌شان ناراحتیم. به هر حال طبیعی است. بازیکنی که این همه زحمت می‌کشد و در روزهای آخر از تیم ملی خط می‌خورد ناراحتی بسیاری خواهد داشت. سال‌های گذشته هم در تیم ملی بودم در روزهای آخر اردو همین اتفاقات می‌افتاد.  به هر حال می‌خواهم به فراهانی،‌ افشار، اسفندیاری و عباسی خسته نباشید بگویم که در تمام این مدت پا به پای ما آمدند و در کنارمان بودند. شک ندارم این بازیکنان با تلاشی که خواهند کرد در اردوهای آینده در کنار ما خواهند بود.

* در تورنمنت تایلند و بازی با ازبکستان از کیفیت لباس‌ها ناراضی بودید.

بله، این لباس‌ها کیفیت بسیار ضعیفی داشت اما شنیده‌ام برای جام جهانی لباس‌های تیم ملی را از ایتالیا آورده‌اند و امیدوارم کیفیت مناسبی داشته باشد. دو نمونه از این لباس‌ها را در تمرین چند روز گذشته آوردند و ما دیدیم و کیفیت خوبی هم داشت. اگر همان لباس‌ها را برای جام جهانی بیاورند مشکلی نخواهیم داشت.

* از حضور حسین شمس، وحید شمسایی و رضا حیدریان در مراسم بدرقه غافلگیر شدید؟

بله، واقعا حضور این بزرگان در مراسم بدرقه روحیه خاصی به تیم تزریق کرد. این افراد از مفاخر فوتسال هستند و سال‌های برای تیم ملی زحمت کشیده‌اند. قطعا با دیدن آن‌ها با انگیزه بیشتری به جام جهانی می‌رویم.

* کارشناسان بسیاری در روزهای اخیر تیم ملی فعلی را بهترین تیم تاریخ فوتسال ایران دانسته‌اند. با این  عقیده موافقید؟

بله ما در تیم فعلی در تمام پست‌ها بهترین بازیکنان را داریم. میانگین سنی ما هم برای جام جهانی بسیار مناسب است. اکثر بازیکنان پخته و میدان‌دیده‌اند. همان طور که دوستان به کیفیت خوب این تیم اشاره کرده‌اند من هم معتقدم در کنار تیم ملی ۲۰۰۸ می‌تواند جزو بهترین تیم‌های تاریخ فوتسال ایران باشد. با این حال جام جهانی میدان بزرگی است و یک اشتباه کوچک می‌تواند تیم را حذف کند اما امیدوارم بازیکنان باتجربه‌ای که داریم، تیم را به موفقیت برساند.

* انتقادهای بسیاری به عملکرد دفاعی ایران وارد است. در حالی که ما در جام جهانی ۲۰۰۸ برزیل با توان دفاعی توانستیم مقام پنجمی دنیا را به دست بیاوریم.

بله من هم مثل شما معتقدم در جام جهانی ۲۰۰۸ عملکرد بسیار مثبتی در دفاع داشتیم اما الان در این نقطه با ضعف مواجهیم و کادر فنی در اردوهای اخیر روی این موضوع بسیار کار کرده است. بسیاری از گل‌هایی که دریافت کرده‌ایم، روی ضربات ایستگاهی بوده اما با تمرین‌هایی که داشتیم، خیلی بهتر شده‌ایم. از تورنمنت تایلند تا بازی با ازبکستان در ضربات ایستگاهی زمین تا آسمان فرق کرده‌ایم.

* گفته می‌شود با توجه به اینکه خسوس تاکید بسیاری روی کارهای هجومی داشته در زمان سرمربی‌گری او در تیم ملی از کارهای دفاعی غافل شده‌ایم و ضعف فعلی باقی مانده از دوران سرمربی‌گری خسوس است.

شاید در سال‌های حضور خسوس از کار دفاعی غافل شده باشیم اما با توجه به اینکه خسوس در حال حاضر در ایران نیست نمی‌خواهم راجع به این موضوع صحبت کنم.

* گروه‌مان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به هر حال تکلیف اسپانیا مشخص است. آن‌ها بهترین تیم دنیا هستند و بازی بسیار سختی با اسپانیا داریم. البته ما روزهای خوب زیادی هم جلوی این تیم داشته‌ایم و نیم‌نگاهی به پیروزی مقابل اسپانیا داریم اما آذربایجان حسابش فرق می‌کند. آن‌ها چند بازیکن برزیلی تبعه کرده‌اند و ما بازی آن‌ها جلوی ازبکستان را دیده‌ایم. مراکش هم تیم ناشناخته‌ای است. نه بازی جلوی این تیم داشته‌ایم و نه فیلم آن‌ها را دیده‌ایم اما کادر فنی سعی دارد در روزهای آینده با به دست آوردن فیلم بازی‌های مراکش به خوبی آن‌ها را آنالیز کند.

* مسیر صعود را چطور می‌بینید؟

ما اگر واقع بین باشیم و اگر از گروه‌مان صعود کنیم با مصر یا تایلند روبه‌رو خواهیم شد. در صورت پیروزی مقابل یکی از این دو تیم، به کلمبیا یا پرتغال خواهیم رسید. فکر می‌کنم در مجموع مسیر خوبی باشد اما کارمان بسیار سخت است. اگر مشکل خاصی پیش نیاید و شانس یارمان باشد، به جمع چهار تیم برتر خواهیم رسید.

* البته با توجه به ناشناخته بودن دو همگروهی ایران، باید کمی نگران عدم صعود از گروه هم باشیم.

ان‌شاءالله که کار به آنجاها نمی‌کشد. مراکش و آذربایجان در رنکینگ جهانی شرایط بهتری نسبت به ما ندارند. ما هم ایرانیم اما نباید این دو تیم را دست کم بگیریم.

* فکر می‌کنید فالکائو بتواند در این دوره از جام جهانی به رکورد وحید شمسایی برسد و آقای گل جهان شود؟

وحید از بزرگان ماست و به او می‌بالیم. او افتخارات زیادی کسب کرده و جوانی‌اش را پای فوتسال گذاشته است. امیدوارم این اتفاق نیفتد و عنوان آقای گلی جهان همچنان در اختیار شمسایی بماند. جام جهانی سطح بالایی دارد و بعید می‌دانم فالکائو بتواند بیشتر از ۵-۶ گل در این مسابقه‌ها به ثمر برساند. بنابراین با توجه به اختلاف ۲۱ گله فالکائو با شمسایی، رکورد او در جام جهانی نخواهد شکست. با این حال ما وحید شمسایی را چه با رکورد و چه بدون رکورد به عنوان اسطوره می‌شناسیم.

* در پایان نظرتان در مورد پخش نشدن بازی‌های جام جهانی از شبکه ۳ را بگویید.

صداوسیما بی‌مهری‌اش در حق فوتسال را تمام کرد. وقتی نیمه دوم بازی با ازبکستان قطع شد، متوجه شدیم که صداوسیما همچنان نمی‌خواهد به کم‌لطفی در قبال فوتسال پایان دهد. البته شنیده‌ام بازی‌ها قرار است از شبکه ورزش پخش شود اما بازی‌های جام جهانی فوتسال باید از شبکه ۳ پخش می‌شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... جمعه , ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

بعضی برای حفظ جایگاه و بازبان بازی و رفاقت نه در باشگاه تمرین پرفشاری دارند و نه در تیم ملی و برای باشگاهی هم که از ان بیشترین پول را میگیرند بازی نکردند تا با تیم ملی به کلمبیا بروند
حالا هم میگویند من تمام فشار تمرینات را با بقیه تحمل کرده ام و در اوج امادگی هستم!

نام ... شنبه , ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲:۱۴

به نظر بنده هرکس باید اندازه جایگاه خودش سخن بگوید اگر شما بهتر بودید خب شما را انتخاب میکردن. و به جام جهانی میبردند