کد خبر : 75203
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهریور 1395 - 10:57
-

جاوید:پیشکسوت‌های فوتسال به ما انگیزه دادند/ دنبال بهانه نیستیم و باید نتیجه بگیریم/ باید روی تمرکزم مسلط باشم

جاوید:پیشکسوت‌های فوتسال به ما انگیزه دادند/ دنبال بهانه نیستیم و باید نتیجه بگیریم/ باید روی تمرکزم مسلط باشم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مهدی جاوید بازیکن باشگاه گیتی پسند اصفهان که جزو مهره‌های اصلی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بود، برای اولین بار حضور در جام جهانی را تجربه خواهد کرد و کادرفنی هم حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است. گفت‌وگو با جاوید را در ادامه بخوانید: * ابتدا در مورد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مهدی جاوید بازیکن باشگاه گیتی پسند اصفهان که جزو مهره‌های اصلی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بود، برای اولین بار حضور در جام جهانی را تجربه خواهد کرد و کادرفنی هم حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است.

گفت‌وگو با جاوید را در ادامه بخوانید:

* ابتدا در مورد حضورتان برای اولین بار در جام جهانی بگویید.

من در جام جهانی ۲۰۱۲ به تیم ملی دعوت نشدم اما برای آن ۴ سال زحمت کشیدم و در روز آخر خط خوردم اما الان دیگر گذشته و شرایط فرق کرده است. در این دوره جزو ۱۴ بازیکن نهایی هستم و سعی می‌کنم هر کمکی از دستم بربیاید برای تیم ملی انجام دهم. البته مصدومیت جزئی پیدا کرده‌ام و به دلیل ضربه خوردگی در تورنمنت تایلند، مشغول فیزیوتراپی هستم. با این حال به گفته پزشک تیم، مصدومیتم خیلی حاد نیست و صددرصد به بازی اول مقابل اسپانیا می‌رسم.

* با توجه به آمار، شما بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا بودید.

بله همین طور است اما خودم اولین منتقد خودم هستم و با توجه به شرایط موجود می‌دانم در چند ماه اخیر عملکردم بسیار خوب بوده است. امیدوارم در جام جهانی نیز این رویه را ادامه دهم.

* اعضای تیم به امکانات و تدارکات قبل از جام جهانی انتقاد داشتند. نظر شما در این باره چیست؟

مثل روز روشن است که برای جام جهانی تدارک خوبی نداشته‌ایم اما دیگر پرداختن به این موضوعات اشتباه است. ما به کلمبیا رسیده‌ایم و تنها نیاز به انرژی مثبت داریم. هر اتفاقی افتاده را فراموش خواهیم کرد و دیگر دنبال بهانه نیستیم.

* نظرت در مورد مراسم بدرقه چیست؟

همه رسانه‌ها دیدند، نیاز به گفتن نیست. اختلافی که بین مراسم بدرقه فوتبال و فوتسال بود کاملا محسوس است ولی باز هم تاکید می‌کنم ما دنبال بهانه نیستیم و همه هم‌قسم شده‌ایم تا بهترین نتیجه را در جام جهانی بگیریم تا حداقل آن‌هایی که دل‌شان برای فوتسال می‌سوزد را خوشحال کنیم.

* هم‌گروهی با اسپانیا، مراکش و آذربایجان را چطور می‌بینید؟

گروه ما خیلی سخت است. اسپانیا نیاز به معرفی ندارد. آذربایجان تیم ۱۰ رنکینگ جهان است و مراکش هم قهرمان آفریقا است. فکر می‌کنم اگر مقابل اسپانیا نتیجه خوبی بگیریم حتی به عنوان سرگروه صعود خواهیم کرد. همه چیز به عملکرد و تلاش‌مان در بازی بستگی دارد. امسال با توجه به شرایط موجود می‌توانیم جزو چهار تیم برتر قرار بگیریم.

* تیم ملی ایران به نظر می‌رسد مسیر مناسبی تا صعود به نیمه نهایی داشته باشد.

بله فکر می‌کنم ما در یک هشتم نهایی با تایلند بازی می‌کنیم. ما در تورنمنت تایلند مقابل این تیم درس بزرگی گرفتیم و به اشتباهات‌مان به خصوص در ضربات ایستگاهی باختیم. در جام جهانی هم باید این ضعف را پوشش دهیم و تمرکز بالایی داشته باشیم. اگر ۳۸ دقیقه صاحب توپ و میدان باشیم اما ۲ دقیقه آخر تمرکزت به هم بخورد، نتیجه را از دست خواهی داد. ما حتی اگر جلوی مراکش هم بدون تمرکز بازی کنیم نمی‌توانیم نتیجه لازم را بگیریم.

* انتقادی که به خود شما وارد است از دست دادن تمرکز بعد از گل نکردن موقعیت‌هاست.

به هر حال برای هر بازیکنی ممکن است این اتفاق پیش بیاید اما من هم سعی می‌کنم در جام جهانی بیشتر از این‌ها روی تمرکز مسلط باشم.

* ۶ بازیکن تیم ملی به علاوه خود شما که نصف تیم را تشکیل می‌دهید از گیتی‌پسند هستید. این موضوع را به نفع تیم می‌دانید یا ضررش؟

فکر می‌کنم این موضوع در جام جهانی به هماهنگی تیم کمک زیادی کند. هفت بازیکنی که از گیتی‌پسند هستیم، هر کدام ۷-۸ سال در تیم ملی بازی کرده‌ایم و سابقه زیادی هم داریم. معتقدم این موضوع که بیشتر بازیکنان از یک باشگاه باشند، در خیلی از تیم‌های ملی مطرح دنیا وجود دارد و به شناخت بازیکنان از یکدیگر در زمین کمک خواهد کرد.

* تفاوت اصلی تیم فعلی با تیم‌های دوره‌های قبل را در چه چیزی می‌دانید؟

ما در جام جهانی ۲۰۰۸ تیم بسیار شایسته‌ای داشتیم که بهترین نتیجه ایران را رقم زد. در ۲۰۱۲ هم همین طور بود اما با بدشانسی روبه‌رو شدیم اما تیمی که امسال به مسابقه‌ها آمده بسیار کیفیت خوبی دارد و همه بازیکنان به حق انتخاب شده‌اند و شایسته‌اند اما مهم این است که در زمین چه عملکردی خواهیم داشت. اگر در حرف باشد جزو سه تیم برتر جهان هستیم اما در زمین باید این را اثبات کنیم.

* افشار، عباسی، اسفندیاری و فراهانی چهار بازیکنی بودند که از تیم ملی خط خوردند و در مراسم بدرقه بسیار حال بدی داشتند. فکر می‌کنم شما نیز ۴ سال پیش شرایط مشابه آن‌ها را داشتید.

بله همین طور است اما می‌خواهم به این دوستانم بگویم دنیا به آخر نرسیده و این شرایط برای من هم ۴ سال پیش وجود داشت اما تلاش کردم و دوباره برگشتم. این ۴ بازیکن به لحاظ سنی نیز در شرایطی هستند که می‌توانند در دوره‌های بعدی حضور داشته باشند. امیدوارم ناراحتی آن‌ها ادامه‌دار نباشد و با قدرت برگردند.

* پیشکسوتان فوتسال در مراسم بدرقه شما حضور داشتند.

بله حضور حسین شمس، وحید شمسایی و رضا حیدریان بسیار روحیه‌بخش بود و تک تک بچه‌ها انگیزه بسیاری به دست آوردند. حضور این بزرگان باعث شد که بدانیم حامی ما هستند. آقای شمس، شمسایی و حیدریان برای بازیکنان صحبت کردند و حضورشان بسیار ارزشمند بود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.