کد خبر : 75434
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1395 - 22:45
-

نگاهی به بازی‌های روز سوم/ یوزهای ایرانی وارد می‌شوند

نگاهی به بازی‌های روز سوم/ یوزهای ایرانی وارد می‌شوند
یوزپلنگ‌های تیم‌ملی فوتسال ایران تا ساعاتی دیگر برابر تیم ملی اسپانیا به میدان خواهند رفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سومین شب از مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا با ورود یوزهای ایرانی و برگزاری جذاب‌ترین بازی دور نخست مرحله مقدماتی به پایان خواهد رسید. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به دیدارهای شب سوم مسابقات:

برنامه بازی‌های شب سوم (۱۳ سپتامبر / ۲۳ شهریور):

* جزایر سلیمان – کاستاریکا / ساعت ۱۸:۰۰ (۰۳:۳۰ به وقت تهران)

این که جزایر سلیمان سومین جام‌جهانی خود را پشت‌سر می‌گذارد شاید طنز سخت فوتسال باشد. ۷ بازی و ۹۹ گل‌خورده و تنها ۱۶ گل‌زده در ادوار مسابقات، این تیم را جزو ضعیف‌ترین تیم‌های این دور از بازی‌ها لقب می‌دهد هرچند فراموش نکنیم کورکورو (لقب این تیم) یک پیروزی مقابل گوآتمالا در کارنامه خود دارد. جزایر سلیمان با قهرمانی در منطقه اقیانوسیه باید در نخستین بازی خود در این دور از مسابقات به مصاف قهرمان کونکاکاف برود. دیداری که برای هر دو تیم حائز اهمیت است. از آن جهت که تیم بازنده باید از جام‌جهانی خداحافظی کند و تیم برنده همچنان می‌تواند به آینده خوش‌بین باشد. جداب‌ترین نکته این دیدار تقابل برترین بازیکنان و مهاجمین دو قاره آمریکای شمالی و اقیانوسیه است. باید دید اولین تقابل این دو تیم با چه نتیجه به پایان خواهد رسید.

* آرژانتین – قزاقستان / ساعت ۲۰:۰۰ (۰۵:۳۰ به وقت تهران)

تقابل آرژانتین با برزیلی‌های قزاقستان به نوعی تداعی کننده دربی آمریکای جنوبی است. آرژانتین از قدرت‌های قدیمی فوتسال دنیا در حالی به مصاف قدرت نوظهور فوتسال اروپا می‌رود که روند آماده‌ساری خوبی را هر دو تیم پشت‌سر گذاشته‌اند. تیم یک‌دست و جذاب قزاقستان با سرمربی‌گری کاکائو و پاورپلی‌های جذاب هیگوئیتا دروازه‌بان خود، قصد دارد قدرتش را در جام‌جهانی نیز به نمایش بگذارد. از سویی دیگر آرژانتین با حضور دیگو جیوستوزی دوباره به دوران خوب خود بازگشته و با قهرمانی در کوپا آمریکا ۲۰۱۵ بعد از ۱۲ سال، مقابل هیچ تیمی باج نمی‌دهد. باید دید تقابل نخست این دو تیم به نفع آرژانتینی‌ها به پایان می‌رسد یا برزیلی‌های قزاقستان.

* مراکش – جمهوری آذربایجان / ساعت ۱۸:۰۰ (۰۳:۳۰ به وقت تهران)

قهزمان آقریقا در اولین بازی خود باید به مصاف جمهوری آذربایجان تازه وارد برود. جمهوری آذربایجان با انجام ننهای ۲ بازی تدارکاتی و جایگزینی میلتین به جای تینو پرز در راس هرم فنی خود پای به این مسابقات گذاشته است. از سویی مراکش با تجربه‌ای که دز حضور قبلی خود بدست آورده تدارک به نسبت بهتری را نسب به حریفش دیده‌است. شاید هر دو تیم خود را از پیش حذف شده می‌دانند و به امید کسب امتیاز در این بازی و قرار گرفتن در جایگاه سوم گروه پای به این بازی‌ها گذاشته‌اند. این نخستین دیدار دو تیم در تاریخ فوتسال دو کشور است.

* ایران – اسپانیا / ساعت ۲۰:۰۰ (۰۵:۳۰ به وقت تهران)

دومین دیدار قهرمانان را امشب، قهرمانان آسیا و اروپا برگزار می‌کنند. تقابل دو قطب فوتسال جهان همواره جذاب بوده است. این برای چهارمین بار است که ایران و اسپانیا در یک گروه قرار می‌گیرند و این سومین بار پیاپی است که این دو تیم دیدارهای خود را در جام‌جهانی را مقابل یکدیگر آغاز می‌کنند. اسپانیا قهرمان اروپا در حالی پای به این رقابت‌ها گذاشته‌است که تدارکات وسیعی را برای خود پیش‌بینی کرده بود. در سوی مقابل ایران به شکلی که باید و شاید برنامه‌های تدراکاتی را پشت سر نگذاشته است. تقابل برترین خط حمله دور مقدماتی جام‌جهانی با برترین مدافعین فوتسال جهان زمانی برای ما جداب‌تر خواهد شد که بندایم ایران برای رسیدن به صدمین گل خود در ادوار جام‌جهانی تنها ۴ گل فاصله دارد و شاید این اتفاق جذاب امشب رخ دهد. این شانزدهمین دیدار دو تیم مقابل یکد‌یگر است. در ۱۵ دیدار گذشته ایران تنها یک بار موفق به پیروزی شده است (دور دوم جام‌جهانی ۱۹۹۲) و ۹ بار طعم شکست را چشیده است. ۵ دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.