کد خبر : 76031
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1395 - 11:50
-

ناظم‌الشریعه: بازی با آذربایجان ویژه است/ بازیکنان از بازی مقابل مراکش راضی نبودند/ تیم کنونی هجومی و دوست‌داشتنی است

ناظم‌الشریعه: بازی با آذربایجان ویژه است/ بازیکنان از بازی مقابل مراکش راضی نبودند/ تیم کنونی هجومی و دوست‌داشتنی است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمد ناظم‌الشریعه در خصوص شرایط تیم ملی فوتسال پس از برگزاری دو بازی مقابل اسپانیا که با شکست همراه بود و پیروزی مقابل مراکش گفت: بازی با اسپانیا را همه دیدند شرایط به چه شکل بود. از لحاظ تاکتیکی شرایط ما خوب بود، اما در بحث دفاع اسپانیایی‌ها خوب بودند،

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمد ناظم‌الشریعه در خصوص شرایط تیم ملی فوتسال پس از برگزاری دو بازی مقابل اسپانیا که با شکست همراه بود و پیروزی مقابل مراکش گفت: بازی با اسپانیا را همه دیدند شرایط به چه شکل بود. از لحاظ تاکتیکی شرایط ما خوب بود، اما در بحث دفاع اسپانیایی‌ها خوب بودند، توپ‌های ما گل نشد و وقتی به این شکل می‌شود، گل می‌خوریم. ما مقابل اسپانیا قافیه را باختیم و تیم به استرس رفت.

وی افزود: در بازی دوم مقابل مراکش هم شرایط مانند بازی اول شد که بازیکنان ما در نیمه اول استرس داشتند، اما کم‌کم استرس کمتر شد و در نیمه دوم بهتر شدیم. با این حال ناهماهنگی بین ما بود و اشتباهات فردی هم داشتیم که نمی‌توانیم این موضوع را کتمان کنیم. این اشتباهات خوب نبود و به تیم استرس وارد کرد. به هر حال در این بازی نتیجه را گرفتیم و این مسئله لازم بود، اما پس از پایان بازی بچه‌های ما از شرایط راضی نبودند و فقط اینکه نتیجه گرفتیم، اهمیت داشت.

سرمربی تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: اکنون ما همه تمرکزمان را برای بازی با آذربایجان گذاشته‌ایم که قدرت بهادری را به دلیل مصدومیت نداریم و علی صمیمی هم دو کارته است، اما دروازه‌بان جایگزین داریم که بخواهیم مقابل آذربایجان استفاده کنیم. بازی با آذربایجان یک مقدار ویژه است و کار سختی مقابل آنها داریم. آذربایجانی‌ها دو سه بازیکن برزیلی دارند، نایب قهرمان اروپا شده‌اند و هماهنگی خوبی بین بازیکنان آنها وجود دارد.

ناظم‌الشریعه در پاسخ به این سؤال که چرا تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا با قدرت ظاهر شد و اکنون در جام جهانی نمایش مورد انتظار را نداشته و آیا تعطیلی طولانی لیگ در روند تیم ملی تأثیر داشته یا نه، اظهار داشت: شرایط لیگ‌مان هر طور که باشد، به تیم ملی بازمی‌گردد. هر کاری که برای لیگ انجام می‌دهیم، اثرش را در تیم ملی می‌بینیم. فکر می‌کنم همه کارشناسان معتقد بودند که لیگ نباید به این اندازه تعطیل شود. ما هم در این تعطیلی هرچقدر اردو برگزار می‌کردیم، نمی‌توانستیم بازی تدارکاتی بگذاریم تا آمادگی بازیکنان را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: طبق گفته آقای تاج هم از این لیگ، این تیم ملی هم خارج می‌شود. ما باید تقویم تیم ملی را ببینیم و بعد برای لیگ برنامه‌ریزی کنیم، چون تیم ملی در پیشانی قرار دارد. ما با اسپانیایی‌ها صحبت کردیم و می‌خواستیم با آنها بازی تدارکاتی داشته باشیم که به ما گفتند تقویم سال ۲۰۱۷ اسپانیا نیز بسته شده است و این برنامه‌ریزی آنها را نشان می‌دهد. ما هر کاری می‌کنیم باید تیم ملی را مدنظر قرار بدهیم که ویترین فوتسال ماست. بازی تدارکاتی خوبی انجام ندادیم که اکنون ضربه خوردیم. به نظرم اگر لیگ فوتسال هم از خردادماه یا تیرماه آغاز می‌شد، اکنون نیم فصل بودیم و شرایط بازیکنان تیم ملی هم متفاوت بود.

سرمربی تیم ملی فوتسال در واکنش به این مسئله که آیا با شرایط موجود این تیم شانس صعود از گروهش را دارد یا نه، خاطرنشان کرد: کار در جام جهانی سخت است، اما ما ایران هستیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. باید به مرحله بالاتر برویم تا از اعتبار فوتسال‌مان دفاع کنیم.

ناظم‌الشریعه در خصوص این مسئله که انتظار از فوتسال همیشه بالاست و آیا این بار هم می‌توان از تیم ملی انتظار بالایی داشت یا نه، گفت: نه، همه می‌دانند و بارها و بارها گفته‌اند که انتظارها نباید زیاد باشد، البته ما نمی‌توانیم بگوییم که چرا توقع بالاست، اما با این حال شرایط تیم ملی ما روز به روز بهتر شده و اکنون تیم ملی یک تیم هجومی و دوست داشتنی است. فوتسال تجهیزات، پشتیبانی، وضعیت و شرایط مناسبی ندارد و باید نگاه ویژه‌ای به فوتسال صورت بگیرد. همان طور که تاج اعلام کرد، باید به فوتسال نگاه ویژه داشت، اما این هم زمان می‌برد و باید با همین شرایط کار را پیش ببریم تا وضعیت بهتر شود.

وی با اشاره به حضور مهدی تاج در کلمبیا و بازگشت او به ایران اظهار داشت: همه دوست دارند فوتسال نتیجه بگیرد. کفاشیان که به فوتسال لطف دارد و اینکه تاج هم این همه مسیر را از ایران به کلمبیا می‌آید و باز می‌گردد، یعنی خیلی برای فوتسال ارزش قائل است. آقای افتخاری هم که اکنون مدیرعامل استقلال شده است، گفته می‌خواهد به مسابقات بیاید.

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علیرضا جعفری شنبه , ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

بعد اون دو بازی نا امید کننده اگه نتونی تبمو از این گروه صعود بدی ی فاجعه ایه برای فوتسال ایران. توقعات در اندازه حفیقیه تیم ملی رو براورده کن فعلا شما. کسی اتتظاره قهرمانی نداره.

علی شنبه , ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳

اذربایجان چند بازیکن برزیلی دارد باید با فکر و با تاکتیک حساب شده جاپ بریم

امین شنبه , ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹

مشکل اصلی تیم ناهماهنگی هست که دلیل اصلیش هم فقط نداشتن بازی دوستانه هست
مقصر هم فدراسیون نشینها هستن

نام ... شنبه , ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳

تورو خدا دفاعی بازی کنید و با حوصله
اینقدر عجله و رفتن روی پای بازیکنان حریف منجر به ۵ خطا شدن تیم میشه