کد خبر : 77281
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1395 - 9:59
-

اسماعیل پور:چرا ما قهرمان نشویم؟ این همان چیزی است که ما به آن امیدواریم

اسماعیل پور:چرا ما قهرمان نشویم؟ این همان چیزی است که ما به آن امیدواریم
احمد اسماعیل پور با ابراز امیدواری برای قهرمانی فوتسال ایران در جام جهانی تاکید کرد خیلی از بازیکنان ایران دوست داشتند در نیمه نهایی به جای بازی با روسیه با اسپانیا دیدار کنند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سایت فیفا در گزارشی به تحلیل تیم‌ ‌ملی ایران و مصاحبه با احمد اسماعیل پور پرداخته است. «بعد از پیروزی تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران برابر پاراگوئه، ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران اعلام کرد: ذهنیت پیروزی‌طلبی بازیکنان ایرانی باعث می‌شود آنها تمرکزشان را تا ‌دقیقه آخر حفظ کنند. بعد از این جمله، تعجب نخواهید کرد اگر ناظم الشریعه، احمد اسماعیل پور، بازیکن بلند قامت ایران را نشان دهد و او را مثال بزند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «قهرمان قاره آسیا توانسته است تاکنون دو نماینده قاره آمریکای جنوبی (برزیل و پاراگوئه) را از پیش‌رو بردارد. در هر دو دیدار عملکرد اسماعیل پور مثال‌زدنی بود و تاثیر زیاد در خلق این موفقیت برای ایران داشت. زدن پنالتی‌ پیروزی‌بخش برابر برزیل و گل دیدنی او برابر پاراگوئه، دراماتیک‌تر از چیزی است که می‌توان آن را تصور کرد. در حالی که دیدار دو تیم ایران و پاراگوئه با تساوی سه بر سه در جریان بود، دو تیم به شدت روی دروازه هم حمله می‌کردند. در آن دقایق صبر و طمانینه، اسماعیل‌پور بازهم به کمک ایران آمد و باعث شد گل پیروزی ایران را به ثمر برساند.»

اسماعیل پور درباره این گل به سایت فیفا گفت‌: «مثل چیزی بود که از آسمان می آمد. لحظه‌ای بود که نمی‌توانم آن را توصیف کنم. در آن زمان کمی استرس داشتم. می‌ترسیدم نتوانم از فرصت به دست آمده استفاده کنم ولی به تنها چیزی که فکر می‌کردم این بود که خودم را به توپ برسانم. می دانستم که سرنوشت تیم‌ ‌ملی کشورم را تغییر می‌دهم. اینها همه اتفاقات شیرین و جذابی برای من بوده است که تا ابد در ذهن من باقی می ماند.»

سایت فیفا در ادامه مطلب خود آورده است: «به همین خاطر است که او (اسماعیل‌پور) بعد از هفت گل، خوشحالی مشابهی دارد و به آسمان نگاه می‌کند. هرچند نمی‌توان از گل زیبای او برابر تیم‌ ‌ملی فوتسال پاراگوئه که باعث شد بازی به تساوی یک بر یک برسد نیز به آسانی از آن گذشت. یک شلیک به مانند موشک وارد دروازه پاراگوئه شد. این بازیکن درباره گل زیبایش به پاراگوئه ‌نیز اضافه کرد: اولین بار نبود که گل‌هایی این چنینی به ثمر می‌رساندم. پیشتر نیز سابقه زدن چنین گل‌هایی را داشتم. بدون شک همه از زدن چنین گل‌هایی لذت می‌برند. من هم همین طور هستم و واقعا لذت بردم که توپم وارد دروازه شد.»

ایران در آستانه تاریخ سازی

«گل‌های اسماعیل پور ارزشی بیش از کسب پیروزی برابر پاراگوئه داشت. گل چهارم ایران در آن بازی که توسط این بازیکن به ثمر رسید باعث شد ایران با بهترین نتیجه‌ خود در تاریخ جام جهانی برابری کند و به جمع چهار تیم برتر این مسابقات راه یابد. ایران در سال ۱۹۹۲ توانسته بود در جایگاه چهارم جام جهانی فوتسال قرار بگیرد و حالا این موفقیت را تکرار کرده است. یکی از ارزشمندترین بازیکنان ایران در خلق این موفقیت اسماعیل پور بوده است. او در این باره موضوع نیز گفت‌: ۲۴ سال از صعود ما به نیمه نهایی جام جهانی فوتسال می‌گذرد. اولین هدف ما قبل از شروع مسابقات این بود که به جمع چهار تیم نخست برسیم که خوشبختانه به آن رسیدیم. به همین خاطر باید بگویم به حداقل‌ چیزی که در حال‌ حاضر به آن فکر می کنیم، کسب مدال برنز و رفتن به روی سکو است.»

سایت فیفا در ادامه آورده است: «تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران باید در مرحله نیمه نهایی برابر روسیه به میدان برود. برتری در این دیدار باعث صعود یاران اسماعیل پور به دیدار نهایی جام جهانی می‌شود.
اسماعیل پور درباره این دیدار نیز گفت‌: بعضی از بازیکنان تیم امیدوار بودند تا به اسپانیا بخوریم چراکه مصمم بودیم تا اشتباه‌هایمان را در بازی نخست برابر اسپانیا را جبران کنیم. معتقدیم فاصله بین ایران و اسپانیا را نتیجه‌ پنج بر یک به سود اسپانیا را نشان نمی‌دهد. دوست داشتیم این شانس را داشتیم تا برابر اسپانیا بازی می کردیم و نتیجه‌ را جبران می کردیم ولی حریف بعدی ما روسیه است و کاملا برای مقابله با آن تیم آماده هستیم.»

در پایان این گزارش آمده است: «حذف اسپانیا از جام جهانی فوتسال این موضوع را قطعی کرد که امسال قهرمان جدیدی در جام جهانی فوتسال رونمایی می‌شود. چهار تیم‌ ‌ملی ایران، روسیه، آرژانتین و پرتغال سابقه قهرمانی در جام جهانی را ندارند. اسماعیل پور در پایان درباره این موضوع هم اظهار کرد: چرا ما قهرمان نشویم؟ این همان چیزی است که ما به آن امیدواریم.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

قهرمانان پهلوانان کار نیمه تمام را تمام کنید و خودتان را جاودانه قهرمانی در دستتان است از روسیه شناخت خوبی دارید و در حد برزیل نیست