کد خبر : 77394
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1395 - 14:56
-

طیبی: نام‌مان باید در تاریخ نوشته شود/هدفمان رسیدن به فینال است نباید فرقی کند با کدام تیم بازی می کنیم

طیبی: نام‌مان باید در تاریخ نوشته شود/هدفمان رسیدن به فینال است نباید فرقی کند با کدام تیم بازی می کنیم
حسین طیبی یکی از ستاره‌های تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیاست. او در این مسابقات با سه گل، دومین گلزن برتر تیم ملی است و با بدشانسی در بازی با برزیل و مصدومیت، نتوانست مقابل پاراگوئه نمایش واقعی خود را ارائه دهد و در دقایق کمی هم در زمین حضور داشت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین طیبی یکی از ستاره‌های تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیاست. او در این مسابقات با سه گل، دومین گلزن برتر تیم ملی است و با بدشانسی در بازی با برزیل و مصدومیت، نتوانست مقابل پاراگوئه نمایش واقعی خود را ارائه دهد و در دقایق کمی هم در زمین حضور داشت.

* آقای طیبی، از بازی های مرحله گروهی شروع کنیم. ایران آن طور که باید در این مرحله ندرخشید.

بله قبول دارم اما چون قبل از مسابقات بازی های تدارکاتی خوبی نداشتیم، نتوانستیم انتظارها را برآورده کنیم. به هر حال بازی اول در جام جهانی همیشه سخت است. ما با وجود این که موقعیت زیادی مقابل اسپانیا داشتیم اما نتیجه خوب نگرفتیم. با این حال بازی به بازی بهتر شدیم و شرایط برایمان فرق کرد. ما در گروهی افتاده بودیم که می دانستیم کارمان سخت است اما رفته رفته پیشرفت کردیم و تیم ملی ایران را باید از مرحله گروهی به بعد قضاوت کرد.

* و شاهکار شما در این بازی ها مقابل برزیل بود.

به هر حال هیچ کس فکر نمی کرد ایران مقابل بهترین تیم جهان و مدعی عنوان قهرمانی به این شکل بازی کند و به برتری برسد اما فکر می کنم اصلی ترین دلیل این موفقیت و شکست دادن برزیل، این بود که همه بازیکنان می خواستند برنده باشند و همه برایش تلاش کردیم. هم کادرفنی و هم بازیکنان خواستند و این خیلی مهم بود تاریخ ساز شدیم.

* بسیاری از کارشناسان قبل از جام جهانی این تیم را بهترین تیم تاریخ فوتسال ایران می دانستند.

خدا را شکر که همه لطف دارند و تیم فعلی را بهترین تیم عنوان کرده اند اما این کار ما را سخت تر می کند و باید با تمرکز بیشتری به مسابقات ادامه دهیم. همه بازیکنانمان خوب هستند و ما در هر پست بهترین ها را داریم. شرایط تیم بسیار خوب است و همه یک دل، یک هدف را دنبال می کنیم. امیدوارم دل مردم را شاد کنیم و در تاریخ نام‌مان را بنویسند.

* شما در بازی با برزیل مصدومیت شدیدی پیدا کردید اما چرا مقابل پاراگوئه به میدان رفتید؟

خودم وقتی مصدوم شدم فکر کردم پایم شکست. خیلی درد داشتم و برایم سخت بود. بعدش در بیمارستان به من گفتند شکستگی نداشت اما پزشک اعلام کرد دو هفته باید استراحت کنم چون لگامنت پایم کشیدگی داشت. خودم فکر نمی کردم بتوانم در هفته اول راه بروم اما دکتر شیرزاد خیلی زحمت کشید و من توانستم با وجود اینکه درد داشتم مقابل پاراگوئه بازی کنم.

* با این کار ریسک نکردید؟

من دو روز اول مصدومیت اصلا نخوابیدم و یخ درمانی کردم. مدام با دکتر کار می‌کردم و جلیل دوران بدنساز تیم ملی هم زحمت بسیاری کشید. من روزی ۶ بار فیزیوتراپی می‌کردم و شاید مصدومیتم با بازی کردن مقابل پاراگوئه تشدید می شد اما دوست داشتم بازی کنم. آقای ناظم الشریعه هم به من گفت اگر درد داری بازی نکن و با این که درد داشتم بازی کردم. خدا را شکر مشکلی پیش نیامد. الان هم زیر نظر دکتر کار می کنم و برای بازی با روسیه آماده می شوم.

* پاراگوئه را چطور دیدید؟

این تیم خیلی دفاعی بود و آمده بود تا از اول بازی جلوی ما دفاع کند. در کل تاکتیک پاراگوئه همین است و رو به روی همه تیم ها هم کثیف بازی می کند. خدا را شکر هم توانستیم برنده بازی باشیم. مهم نیست در چه ثانیه ای گل زدیم چون بازی دست ما بود. با این حال باید زودتر گل می زدیم اما بازی مساوی دنبال می شد.

* در بازی نیمه نهایی باید به مصاف روسیه بروید.

بله روسیه هم تیم خیلی خوبی است و شرایطش در این مسابقات بسیار خوب است. حریف ما در بازی قبل اسپانیا را برده و در شرایط روحی خوبی قرار دارد. در کل فکر می کنم یکی از بهترین تیم های روسیه در این مسابقات شرکت کرده و همه بازیکنانش آماده اند اما ما هم ایران هستیم و هدفمان در گام اول رفتن به جمع چهار تیم برتر بود که به آن رسیدیم اما هدف فعلی ما رسیدن به فینال بازی هاست که برایش زحمت می کشیم. مردم هم دعا کنند و دعایشان پشت سرمان باشد چون خیلی تاثیرگذار است. مطمئن باشید هدف بعدی ما فینال جام جهانی است و تمام تلاشمان را برای رسیدن به آن می کنیم.

* دوست داشتید در نیمه نهایی با اسپانیا رو به رو شوید یا روسیه؟

خودم به شخصه دوست داشتم با اسپانیا بازی کنیم اما چون هدفمان رسیدن به فینال است نباید فرقی کند با کدام تیم بازی می کنیم. با این حال دوست داشتیم نتیجه بازی اول را جبران کنیم چون در این بازی حقمان باخت نبود و نباید با اختلاف چهار گل به اسپانیا می باختیم. به همین خاطر دلمان می خواست این نتیجه را در نیمه نهایی جبران کنیم و به همه بگوییم شکست به اسپانیا تنها یک اتفاق بود. اما الان به روسیه خورده ایم و تمام تلاشمان شکست این تیم است.

* پیش بینی می کنید چه تیم هایی به فینال برسند؟

فوتسال را واقعا نمی توان پیش بینی کرد. در همین جام بارها و بارها نتایجی رقم خورده است که هیچ کس فکرش را نمی کرد. من هم نمی توانم پیش بینی کنم اما فکر می کنم پرتغال یک طرف فینال باشد ولی بازهم قطعی نیست.

* مهدی ابطحی عنوان کرده شاید ایران به این زودی ها در جمع چهار تیم برتر قرار نگیرد. به نظرتان برای حفظ این موفقیت چه برنامه ای باید پیاده شود؟

آقای ابطحی نظرشان را گفته اند من هم معتقدم باید بعد از این بازی ها برنامه ریزی خوبی برای فوتسال شود و نگاه مسئولان باید خیلی فرق کند تا شرایط بهتر از این شود.

* سوال آخر اینکه شنیده می‌شود پاداش بردها بر خلاف قول‌های داده شده هنوز پرداخت نشده است.

ما برای پاداش بازی نمی کنیم و تنها انگیزه ما شاد کردن دل مردم است. قبل از جام جهانی هم شرایط آماده‌سازی ما خوب نبود اما به مسابقات آمدیم و موفق هم شدیم. همین شادی مردم از خیلی پاداش‌ها بهتر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.