کد خبر : 77935
تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1395 - 13:05
-

شمس:حضور جزو ۴ تیم برتر جهان رضایت بخش است/باید فدراسیون فوتسال تشکیل شود

شمس:حضور جزو ۴ تیم برتر جهان رضایت بخش است/باید فدراسیون فوتسال تشکیل شود
حسین شمس حضور ایران در جمع 4 تیم برتر دنیا را رضایتبخش دانست.
به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین شمس در شبکه خبر سیما با اشاره به شروع ناامید کننده فوتسال و به دنبال پیروزی شیرین در مقابل برزیل در جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ اظهار کرد: هشتمین دوره جام جهانی فوتسال در حال برگزاری است؛ شروع جام جهانی برای ما چندان دلچسب نبود، نتایج ضعیف در این دوره همه را مجاب کرد که تیم فوتسال کشورمان، دست خالی از این رقابتها بازمی گردد تا اینکه درمصاف با برزیل همه چیز تغییر کرد .
او گفت : با این برد شیرین به جمع ۱۶ تیم پیوستیم، سپس به نیمه نهایی راه یافتیم تا اینکه در بازی با روسیه ورق برگشت و گلهای بدی هم خوردیم و ۵ نفره شدیم و همه آرزوهای ما از بین رفت اما همین که جزو ۴ تیم برتر هستیم رضایت بخش است.
 شمس تصریح کرد: امروز تیمها همه فنون را یادگرفته اند و این نزدیکی تیمها موجب شد تیمهای صاحب نام حتی به رده های نیمه نهایی هم راه نیابند و در عین ناباوری شاهد حضور تیمهای نه چندان معروف در رقابتهایی نهایی باشیم.
او ادامه داد: اعضای تیم ملی فوتسال نتیجه یک کار حرفه ای و استعدادیابی نیست، زیرا براساس آمار فیفا در ایران ۱۶ میلیون فوتسالیست وجود دارد در نتیجه ما در کشور شاهد مازاد استعداد هستیم و از این رو، انتخاب بهترین ها کار چندان آسانی نیست، متاسفانه استعدادیابی مدونی در فوتسال ایران وجود ندارد.
شمس یادآور شد: آرزوی بزرگ فوتسال تشکیل فدراسیون فوتسال مانند اسپانیا، برزیل و چند کشور صاحب نام دیگر است، این فدراسیون می تواند زیر نظر فدراسیون فوتبال تشکیل شود، فوتسال را باید خود فوتسالی ها اداره کنند و عقلا و پیشکسوتان این عرصه وارد گود شوند و سازمان فوتسال تشکیل دهند، ما آنقدر انگیزه داریم که خودمان خرج خودمان را درآوریم و اسپانسرهای قوی پای کار هستند و آمادگی لازم برای سرمایه گذاری در این عرصه را دارند.
او افزود: اگر قرار است مربی خارجی فوتسال کشورمان اداره کند، بهتر است از بزرگان این عرصه باشد در غیر این صورت لزومی ندارد که از مربیانی استفاده کنیم که در حد و اندازه فوتسال ایران نیستند؛ما نباید به دنبال دریافت پاداش باشیم زیرا این حرفها تنها تمرکز بچه ها را به هم می ریزد و هیچ کمکی به فوتسال کشورمان نمی کند.
او با اشاره به جدیدترین رده بندی ایران در فوتسال دنیا خاطرنشان کرد: در رده بندی های جدید منتشر شده، ایران در رده هفتم قرار دارد زیرا ضرایب تغییر کرده اند، ما در این دوره از رقابتها گلهای زیادی نداشتیم و عملا بردها و گلهای بازی ملاک اصلی امتیازها در رده بندی است این در حالیست که فوتسال ما بیشتر در پنالتی ها به پیروزی رسیده بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.