کد خبر : 78802
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1395 - 10:10
-

روزهای تلخ و شیرین تیم‌ملی فوتسال

روزهای تلخ و شیرین تیم‌ملی فوتسال
پرونده هشتمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال با ثبت ٣٦٣ گل در ٥٢ بازی بسته شد، رقابت‌هایی که بی‌شک بزرگترین شگفتی آن توسط شاگردان ناظم‌الشریعه رقم خورد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پرونده هشتمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال با ثبت ٣۶٣ گل در ۵٢ بازی بسته شد، رقابت‌هایی که بی‌شک بزرگترین شگفتی آن توسط شاگردان ناظم‌الشریعه رقم خورد، جایی که در مرحله یک‌هشتم نهایی برزیل، مدعی عنوان قهرمانی را از گردونه رقابت‌ها حذف کردیم و درنهایت با شکست پرتغال به‌عنوان سوم رسیدیم، اما تیم‌ملی از کجا شروع کرد و چگونه راهی این میدان بزرگ جهانی شد؟
١- شاگردان ناظم‌الشریعه در شرایطی راهی کلمبیا شدند که با حذف دیدارهای تدارکاتی و اردوهای متعددی که در برنامه آماده‌سازی ملی‌پوشان قرار داشت، عملا با دست خالی به دیدار رقبای قدرتمند خود رفتیم. اردوهای داخلی، حضور در تورنمنت تایلند و البته دیدار با ازبکستان در روزهای واپسین ازجمله برنامه‌های آماده‌سازی شاگردان ناظم‌الشریعه در راه جام‌جهانی بود. ملی‌پوشان کشورمان حتی مراسم بدرقه در خور شأن تیم‌ملی را هم تجربه نکردند و عملا مظلومانه و غریبانه راهی رقابت‌های جهانی فوتسال شدند.
٢- همگروهی با تیم‌های اسپانیا، مراکش و جمهوری آذربایجان از همان ابتدا حرف و حدیث‌های بسیاری را به همراه داشت. برخی گروه ایران را گروهی مناسب می‌خواندند و عده‌ای نیز از بازی‌های سخت و نفسگیر در این گروه سخن می‌گفتند. با آغاز بازی‌ها و شکست در نخستین دیدار آن هم برابر اسپانیا با نتیجه ۵ بر یک، نخستین زنگ خطر به صدا درآمد، به‌خصوص آن‌که تیم ایران آن تیم همیشگی و شاداب قبل نبود. در بازی دوم برابر مراکش پیروزی ۵ بر ٣ همگان را به صعود امیدوار کرد ولی در روز آخر اما و اگرهای ورزشی به سراغمان آمد. درنهایت به دور بعدی رسیدیم اما به سدمحکم برزیل برخورد کردیم.
٣- بدون شک خوشبین‌ترین هوادار فوتسال هم تصور نمی‌کرد ایران برابر پرافتخارترین تیم فوتسال جهان که ۵ عنوان قهرمانی جهان را یدک می‌کشد به برتری دست یابد. شاگردان ناظم‌الشریعه در این مرحله دست به کاری زدند که سایت فیفا به تمجید از عملکرد آنها پرداخت و در مطلبی به این جمله اشاره کرد که فوتسال ایران جهان را متحیر کرد. پیروزی تحسین‌برانگیز ایران برابر طلایی‌پوشان برزیلی و البته وداع تلخ فالکائو با بازی‌های ملی با هم مصادف شد. شاگردان ناظم‌الشریعه بار دیگر تحسین همگان را برانگیختند، جایی که به جای جشن صعود در کنار فالکائو ماندند و در مراسم خداحافظی این اسطوره فوتسال شرکت کردند.
۴- با شکست برزیل خودباوری مضاعفی در میان ملی‌پوشان فوتسال کشورمان دیده می‌شد. با این روحیه به مصاف پاراگوئه رفتیم. دیداری سرنوشت‌ساز برای حضور در جمع ۴ تیم برتر جهان. در این مرحله ۴ بر ٣ از سد نماینده آمریکای جنوبی گذشتیم تا بیش از پیش نگاه‌ها را معطوف به خود کنیم. در همین ایام بود که صحبت از پاداش ملی‌پوشان به میان آمد. اعداد و ارقام به‌گونه‌ای مطرح می‌شد که شاگردان ناظم‌الشریعه در اقدامی هماهنگ روی صفحات مجازی خود اعلام کردند تنها ٢۵٠ دلار دریافت کرده‌اند. این گلایه‌ها تا جایی پیش رفت که وزیر ورزش و جوانان با اعلام پاداش ملی‌پوشان در صورت کسب یکی از مقام‌های اول تا سومی به نوعی آرامش را به تیم‌ملی بازگرداند.
۵- شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند کار تمام شده است، دیگر باید ایران را در فینال دید اما این‌گونه نشد و فرصتی طلایی را برای حضور در دیدار پایانی هشتمین دوره جام‌جهانی فوتسال از دست دادیم. سیستم پاور پلی که در این دوره از بازی‌ها خیلی به کارمان آمد در این بازی آن‌طور که باید کارساز نشد و درنهایت برابر روسیه تن به شکست دادیم.
۶- حضور در دیدار رده‌بندی و آخرین گام برابر پرتغال. مردیم و زنده شدیم تا روی سکو رفتیم. هر چند در نیمه نخست بازی تقریبا پایاپایی را از تیم‌ملی دیدیم اما در شروع نیمه دوم دچار شوک شدیم. در همان لحظات ابتدایی ٢ بار دروازه ایران باز شد و عملا همه چیز را بربادرفته می‌دیدیم اما باز هم خلاقیت و استعداد ناب ایرانی به دادمان رسید. در شرایطی که خاطرات چهارمی جهان را با خود مرور می‌کردیم، ورق برگشت و در دقایق پایانی کار را به تساوی کشاندیم. باز هم ضیافت پنالتی‌ها و باز هم پیروزی از آن ایران.
٧- پیروزی ملی‌پوشان فوتسال ایران موجب شد تا دکتر روحانی، سیدحسن خمینی، وزیر ورزش و جوانان و البته میلیون‌ها ایرانی عاشق از اقصی‌نقاط کره خاکی به تعریف و تمجید از شاگردان ناظم‌الشریعه بپردازند.
٨- پرونده جام هشتم بسته شد. ایران بر سکوی سوم جهان تکیه زد. شاگردان ناظم‌الشریعه نشان دادند از چه ویژگی‌هایی برخوردار هستند. حالا نوبت مسئولان ورزش کشور است. مسئولانی که باید نگاه خود را روی این تیم و سایر رشته‌های موفق دیگر معطوف کنند. فردا دیر است و از امروز باید به فکر جام بعدی بود، فعالیت و برنامه‌ریزی روی تیم‌های پایه و البته پشتوانه‌سازی برای تیم‌ملی نکته مهمی است که بی‌شک مشمول زمان خواهد بود و نباید فرصت‌ها را از دست داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.