کد خبر : 99523
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 12:35
-

افضل: مقصر باخت گیتی‌پسند من بودم/باید جلوی حضور بازیکنان ایرانی در تیم‌های آسیایی را بگیرند!/باید با تاکتیک های روز دنیا و کارهای گروهی آشنا شویم

افضل: مقصر باخت گیتی‌پسند من بودم/باید جلوی حضور بازیکنان ایرانی در تیم‌های آسیایی را بگیرند!/باید با تاکتیک های روز دنیا و کارهای گروهی آشنا شویم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علیرضا افضل به دلایل باخت گیتی پسند اصفهان در فینال فوتسال جام باشگاه های آسیا مقابل چونبوری تایلند پرداخت و تاکید کرد که بازیکنان این تیم در نیمه اول این مسابقه عملکرد خوبی نداشتند. وی همچنین حضور بازیکنان ایرانی در دیگر تیم های آسیایی در جریان جام باشگاه های آسیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علیرضا افضل به دلایل باخت گیتی پسند اصفهان در فینال فوتسال جام باشگاه های آسیا مقابل چونبوری تایلند پرداخت و تاکید کرد که بازیکنان این تیم در نیمه اول این مسابقه عملکرد خوبی نداشتند. وی همچنین حضور بازیکنان ایرانی در دیگر تیم های آسیایی در جریان جام باشگاه های آسیا را اقدام نادرستی دانست و از فدراسیون خواست با وضع قوانینی به قوی شدن نماینده ایران در جام باشگاه ها کمک کند. مشروح گفتگوی علیرضا افضل در ذیل می آید:

آقای افضل! باخت شما به چونبوری انتقادات بعضی از کارشناسان را در پی داشت. چرا نماینده ایران نتوانست قهرمان شود؟

– علیرضا افضل: تمام تیم ها حساب شده در این مسابقات شرکت کرده بودند و سطح مسابقات واقعا بالا بود؛ هرچند بعضی از دوستان اصرار دارند بگویند سطح مسابقات پایین بوده است. امیدوارم این کارشناسان مغرض خودشان یک روز در این مسابقات حضور داشته باشند تا بفهمند سطح مسابقات بالا است یا نه.

* دلیل باخت شما به چونبوری تایلند در فینال چه بود؟

– بازیکنان ما زحمتشان را کشیدند. ما در نیمه نخست بازی با چونبوری به جز چند دقیقه، خوب نبودیم. شاید بازیکنان ما از نظر روحی و روانی آماده نبودند که در اینصورت من مقصر بوده ام. به هر حال موقعیت های زیادی هم در بازی با چونبوری داشتیم که گل نشد و در نهایت شکست خوردیم.

* به نظر می رسید بازیکنان گیتی پسند در بازی با چونبوری ترسیده و یک جورهایی در این بازی «کُپ» کرده بودند. این موضوع را قبول دارید؟

– ما دو گل بد خوردیم و همین باعث شد بازیکنان کُپ کنند. ضمن اینکه اخراج بازیکن برزیلی ما در دیدار نیمه نهایی و غیبتش در فینال کاملا محسوس بود. این باعث شد تا نظم تعویض های ما در فینال به هم بخورد. به عنوان مثال زمانی که ابوالقاسم عروجی چپ پا را داخل زمین می گذاشتیم مجبور بودیم یک راست پا هم وارد زمین کنیم. متاسفانه بعضی ها می گفتند تعویض های گیتی پسند در فینال مناسب و حساب شده نبود. بازیکن برزیلی به تیم گیتی پسند سرعت و به تعویض هایمان نظم می داد که در بازی نهایی او را نداشتیم.

* انتقادهایی هم به تصمیم شما برای دیر روی آوردن به بازی پاور پلی (بازی پنج نفره) در دقایق پایانی بازی مطرح شد.

– برای بازی پاورپلی باید به شرایط مسابقه نگاه کرد. این تصمیم واقعا ریسک است و اینطور نیست که حتما شما به گل برسید. اکثر تیم های حاضر در جام باشگاه های آسیا روی همین تصمیم بیشتر از آنکه گل بزنند، گل خوردند. شما دیدید که تایلند حتی زمانی که ما پاورپلی کردیم یکبار توپ را به تیرک دروازه زد. برای همین باید حساب شده رو به بازی پنج نفره آورد.

* بزرگترین ضعف گیتی پسند در جریان مسابقات فوتسال جام باشگاه های آسیا چه بود؟

– تیم ما در کار دفاعی خوب بود. در حمله هم تا زمانی که بازیکنان در خدمت کار گروهی بودند، خوب کار کردیم. گاهی اوقات بازیکنان رو به خلاقیت فردی می آوردند و انفرادی کار می کردند. در این مواقع، حریف آنالیز خوبی از شما دارد و می تواند جلوی کارهای انفرادی را بگیرد. به نظرم سرعت تیم و کار گروهی در فوتسال ما باید بالاتر برود. خلاقیت فردی هم بد نیست و گاهی اوقات نتیجه بازی را عوض می کند ولی در مجموع باید روی کار گروهی بیشتر برنامه ریزی کرد.

*  حضور تعدادی از بازیکنان ایرانی در سایر تیم های آسیایی در این رقابتها را چطور دیدید؟

– اینکه بازیکنان ایرانی در جام باشگاه ها شرکت کنند و یک هفته بعد بیایند در لیگ ایران بازی کنند، اتفاق خوبی نیست. مثل این است که فوتسال در سطح محلات برگزار می شود! فدراسیون باید قانون بگذارد تا تیم ایران در آسیا قوی تر شود نه اینکه بازیکنان ایرانی به تیم های دیگر بروند و علیه ایران بازی کنند! به عنوان مثال تیم چونبوری هر بازیکن تایلندی که می خواست با خود به آسیا آورده بود تا قوی تر باشد.

* آیا گیتی پسند قبل از حضور در جام باشگاه های آسیا درخواستی برای گرفتن بازیکن قرضی از تیم های ایرانی داشت؟

– خیر، ما نیازی نداشتیم. تیم خوبی بسته ایم و کامل بودیم. البته مهران عالیقدر را نداشتیم که این بازیکن هم از اول در اردوی تیم ما شرکت نکرد.

* با اتمام مسابقات جام باشگاه های آسیا باید در لیگ برتر بازی کنید. فکر می کنید باخت به چونبوری در عملکرد شما در لیگ هم تاثیرگذار باشد؟

– همانطور که گفتم مقصر باخت به چونبوری من هستم و این باخت را گردن می گیرم ولی چیزی از بزرگی گیتی پسند کم نمی شود. به هر حال تیم های خوبی در جام باشگاه ها بودند. ما دنبال قهرمانی بودیم ولی نایب قهرمانی هم برای ایران خوب است! باخت ما درس بزرگی برای تیم های دیگر شد تا قوی تر به این مسابقات بروند. به عنوان مثال عراق دو بازیکن ایرانی گرفته بود، ۹ روز زودتر به ویتنام رفته بود وحتی آشپز اختصاصی هم داشت. تمام تیم های آسیایی در حال هزینه کردن و سرمایه گذاری هستند.

* مورد جالبی درباره سرمایه گذاری تیم های آسیایی بود که توجه شما را به خود جلب کرده باشد؟

– بله؛ ما دو جلسه در زمین اختصاصی تیم تای سون نام ویتنام تمرین کردیم. از نزدیک شاهد بودم که این باشگاه رده های سنی جوانان و امید هم دارد که برای هر تیم مربی اسپانیایی گذاشته اند. آنها سالن اختصاصی تمرین، سالن اختصاصی وزنه و امکانات خوبی داشتند. حتی بازیکنان لباسشان را به خانه نمی برند و همانجا در یک لباسشویی اختصاصی لباسشان را می شویند. آنها حتی در بخش بانوان هم مربی اسپانیایی به کار گرفته اند. بدون شک اگر در لیگ برتر و برگزاری مسابقات و برنامه های فوتسال منظم نباشیم، عقب می افتیم. باید با تاکتیک های روز دنیا و کارهای گروهی آشنا شویم. ملی پوشان و بازیکنان باید در بحث فنی تحرک و جابجایی بیشتری داشته باشند و سرمایه گذاری بیشتری در بحث اقتصادی صورت بگیرد.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... چهارشنبه , ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

ببینید وقتی در اکثر تیمها بازیکن ایرانی وجود داشت و همه انها هم در تیمهای خودشان و در پایان بسیاری مسابقات نفر برتر بودند یعنی اینکه سطح لیگ خودمان بسیار بالاتر بوده و سطح این مسابقات پایین است و در طول برگزاری بازیها همیشه دو یا سه تیم خوب بوده اند که البته اقای افضل درخواست دارند تا بازیکنان ایرانی به تیمها نروند تا نفرات دورهمی ببرند و با قهرمانی هم برگردند و پول بیشتری هم از مالک ساده لوح باشگاه بگیرند ضما اقای افضل مشاهده کرده اند که در ویتنام از بهترین مربیان نه تنها برای تیمهای نماینده در باشگاههای اسیا که حتی برای تیمهای پایه استفاده میشود ولی شخص ایشان چه افرادی را در کنار خود یا انتخاب کرده و یا تحمیل شده ها را قبول کردند که تمکین برای گرفتن منافع خود عامل ان بود و علاوه بر ان بر اساس اختیارات و پیشنهادهای ایشان در تیمهای پایه همین باشگاه افرادی بدون شایستگی و لیاقت فوتسالی زیر نظر ایشان بکار گرفته شده اند

نام ... چهارشنبه , ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

تاکتیک های روز دنیا رو از ممد کریمی میپرسیدی
مدیریت مسابقات رو هم میگیم بدن دست عراقیزاده.خجالت هم خوب چیزیه فقط یاد گرفتین بگین مقصر شکست ماییم ولی با پررویی محض بگین ما از همه بهتریم

فولاد ماهان چهارشنبه , ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱

ازون طرف میگه جلوی حضور ایرانیها را توی تیمهای دیگه بگیرید تا دستمون باز باشه تو انتخاب بازیکن، ازون طرف میگه ما بازیکن نیاز نداشتیم!!! یکی از منابع درامد برزیل صدور بازیکن به کل دنیاست اونوقت طرز تفکر بسته میگه بازیکن صادر نشه. چونبوری که اصلا بازیکن ایرانی نداشت. بهونه گیریهای بنی اسراییلی.

علی چهارشنبه , ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴

واقعا خیلی بده که آدم با پررویی محض بگه مقصر من هستم و بعد جوری آسمون و ریسمون کنه و دلیل بی اساس و توجیهات مسخره بیاره تا نشون بده این که میگه مقصره ناشی از بزرگواریشه نه اینکه واقعا مقصر باشه.
آقای افضل‌ اولا تیم هایی که بازیکن ایرانی داشتند هم خیلی نتایج قابل توجهی نگرفتند
ثانیا شما که نتونستید قهرمان بشید حداقل این حضور بازیکنان ایرانی در بقیه تیم ها تا اندازه ای اعتبار فوتسال ایران را حفظ میکنه انسان نباید هر حرفی که به ذهن خطور میکنه را به زبون بیاره. همیشه قبل از حرف زدن کمی فکر کردن بد نیست.
ثالثا تیم شما در مقابل ژاپن و تایلند نمایش افتضاحی از نظر کارهای تاکتیکی داشت و بسیار بد عمل کرد که هیچ کدام بازیکن ایرانی نداشتند
بنابراین شما به جای آوردن دلایل مسخره و ارائه راهکارهای مسخره تر به فدراسیون کمی در نحوه مربیگری و گفتار خود تجدید نظر کنید و سعی کنید به جای افراد کوچکی که به عنوان کمک و مشاور و دوست و … دور خود جمع کردید از انسانهای عاقل تر و منطقی تر کمک بگیرید
و نکته آخر: اگر همان خلاقیت فردی بازیکنان نبود که الان همین نایب قهرمانی هم نبود که شما پشت آن ضعف های خودت را بپوشانی
در پایان امیدوارم کسانی وارد حیطه مربیگری فوتسال شوند که علاوه بر داشتن شاخص های فنی قوی از نظر شعور و شخصیت هم جایگاه مقبولی داشته باشند

نام ... پنجشنبه , ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

طرف گفته کاش منتقدان در جایگاه من قرار بگیرند تا ببینند سطح مسابقات چگونه است شماها با ترفندها و لابی مختلف اصلا اجازه ورود افرادی که فوتسال را بفهمند میگیری که حتی رشد نکنند انوخت اجازه بدهی در جایگاه شما قرار بگیرند