کد خبر : 99838
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1396 - 14:22
-

ناظم الشریعه: نمی‌توانستم به زور به ویتنام بروم/بازیکنان جوان با تیم ملی دانشجویان به چین تایپه می روند

ناظم الشریعه: نمی‌توانستم به زور به ویتنام بروم/بازیکنان جوان با تیم ملی دانشجویان به چین تایپه می روند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،‌سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با اشاره به بهبود امکانات اردویی، از لزوم برگزاری یک دیدار دوستانه قبل از مسابقات داخل سالن آسیا گفت. محمد ناظم الشریعه درباره شروع اردوهای تیم ملی فوتسال جهت شرکت در مسابقات داخل سالن آسیا توضیح داد: با توجه به این که لیگ پرفشار

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،‌سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با اشاره به بهبود امکانات اردویی، از لزوم برگزاری یک دیدار دوستانه قبل از مسابقات داخل سالن آسیا گفت.

محمد ناظم الشریعه درباره شروع اردوهای تیم ملی فوتسال جهت شرکت در مسابقات داخل سالن آسیا توضیح داد: با توجه به این که لیگ پرفشار انجام می‌شود، زمانی برای تمرین نداریم. به هر حال باشگاه‌ها هم حق دارند اما تیم ملی باید برای بازی‌های داخل سالن آسیا آماده شود. به همین خاطر مجبور شدیم هفته‌ای دو روز تمرین کنیم و مجموعا هشت جلسه تا شروع مسابقات، تمرین خواهیم داشت. به دنبال این هستیم که بازیکنان را در این اردو هماهنگ کنیم چون تعدادی بازیکن جوان اضافه به ما شده‌اند. همچنین پنج روز قبل از مسابقات، بازیکنان را در اختیار خواهیم داشت و به دنبال این هستیم که در این فرصت یک بازی تدارکاتی داشته باشیم.

او درباره دلیل لغو بازی دوستانه با قزاقستان در حالی که ترابیان از ۹ ماه پیش وعده برگزاری آن را داده بود، گفت: ما به دنبال برگزاری بازی با یک تیم اروپایی بودیم اما بیشتر تیم‌های اروپایی در استراحت هستند. قزاقستان هم به همین دلیل جواب رد به ما داد. با این وضعیت باید بین شانزدهم تا بیست و دوم شهریور با یک تیم بازی تدارکاتی داشته باشیم. خودمان با تیم‌های ملی گرجستان، روسیه، اوکراین و آذربایجان وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم یکی از آن‌ها را هماهنگ کنیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که دلیل غیبت علی صانعی مدیرفنی تیم ملی در اردوها چیست، بیان کرد: او در ارومیه برای استعدادیابی تیم المپیک ایران به سر می‌برد. خودم هم فردا به شیراز می‌روم تا فستیوال جوانان را از نزدیک ببینم. علی صانعی هم به شیراز می‌آید تا بازیکنان جوان را برای تیم ملی انتخاب کند. اعضای کادرفنی تیم ملی به شهرهای مختلف ایران سفر می‌کنند و به خصوص به دنبال این هستیم که بازیکنان مستعد را از دل مسابقات جوانان انتخاب کنیم.

ناظم الشریعه همچنین با اشاره به بهبود امکانات تیم ملی فوتسال در مرحله جدید اردوها، خاطرنشان کرد: ابتدا باید تشکر ویژه از ابوالفضل کریمیان سرپرست تیم ملی و محمدرضا ساکت داشته باشم چون اگر پیگیری این دو نبود، شرایط به این خوبی نمی‌شد. ارزش گذاری که برای محوطه کمپ تیم ملی می‌شود، مشهود است. برای جایگزین کردن کفپوش هم مذاکراتی کرده‌اند و به دنبال بهترین کفپوش موجود هستند. شاید کفپوش جدید در اردوی فعلی پهن نشود اما قطعا قبل از جام ملت‌های آسیا به بهره‌برداری خواهد رسید. مسئولان متوجه شده‌اند که کیفیت پایین کفپوش، خیلی ما را اذیت می‌کند. تیم‌های المپیک و بانوان هم می‌خواهند در آینده نزدیک در کمپ، تمرین کنند و وضعیت فعلی کفپوش برای زانوی بازیکنان بسیار مضر است.

گفته می‌شد مهران عالیقدر بعد از جدایی از گیتی پسند و بدون تیم ماندن در لیست ذخیره سرمربی تیم ملی قرار گرفته تا اگر قبل از مسابقات ترکمنستان، با تیمی قرارداد بست، به تیم ملی ملحق شود. ناظم الشریعه با رد این خبر، توضیح داد: می‌توانم لیست ارسالی به کمیته را در اختیارتان قرار دهم. به هیچ وجه این بازیکن در لیست اولیه یا ثانویه تیم ملی قرار ندارد چون در هیچ تیمی بازی نمی‌کند. عالیقدر بازیکن بزرگی است اما چون شرایط سنی او با طاهری متفاوت بود، این گمانه زنی‌ها به وجود آمد.

سرمربی تیم ملی در بخش دیگری از این گفت و گو به حضور برخی از ملی پوشان در مسابقات دانشجویان جهان اشاره کرد و به ایسنا گفت:‌ تیم ملی دانشجویان هم‌زمان با مسابقات داخل سالن آسیا به مسابقات جهانی اعزام می‌شود. به همین دلیل رایزنی کرده‌ایم تا بازیکنان جوان ما با تیم ملی دانشجویان به چین تایپه بروند. هماهنگی‌های مربوطه با با دکتر دادگان انجام شده و ما جلسه‌ای با او داشته‌ایم.

ناظم الشریعه در پاسخ به این پرسش که دلیل دعوت حسین طیبی به تیم ملی با وجود حضور او در تمرین‌های غیرت قزاقستان، عنوان کرد: طیبی ۱۰۰ درصد به اردوی تیم ملی می‌آید. فکر می‌کنم بازی‌های داخل سالن در “فیفا دی” قرار داشته باشد. اگر در فیفا دی نباشد، باید با باشگاه غیرت رایزنی کنیم تا طیبی را به ما بدهند. در نهایت اگر این اتفاق نیفتاد، یک بازیکن دیگر جایگزین طیبی می‌کنیم.

او در مورد جلسه دیروزش با مسئولان فدراسیون فوتبال نیز بیان کرد: جلسه‌ای با کفاشیان داشتیم که تاج هم به جلسه اضافه شد. از این دو عزیز خواستیم تا به اردوها بیایند و به بازیکنان روحیه بدهند. همچنین در ارتباط با بهترین‌های لیگ خواستیم مراسمی در خور شان فوتسال برگزار شود. البته وقتی به فدراسیون رفتم، دیدم خودشان نامه نگاری‌ها را برای برگزاری این مراسم انجام داده‌اند. بنابراین قرار شد خیلی زود مراسمی در شان فوتسال برگزار شود. خودشان هم می‌دانند که دیر شده اما باید برترین‌های لیگ انتخاب شوند و پاداش اعضای تیم ملی داده شود.

ناظم الشریعه در پاسخ به این پرسش که چرا سفرش به ویتنام برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا لغو شد، گفت: ظاهرا گرفتن ویزای ویتنام خیلی سخت است و دو هفته طول می‌کشد. دلمان می‌خواست برویم اما زورکی نمی‌شد. به تورنمنت زیر بیست سال هم می‌خواستم بروم اما نشد.
منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.