کد خبر : 139698
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مرداد 1398 - 13:16
-

شمسایی:برزیل به خاطر ستاره اش با جزایر سلیمان بازی کرد/اگر گلهای جام جهانی ملاک است چرا فالکائو برگشت؟

شمسایی:برزیل به خاطر ستاره اش با جزایر سلیمان بازی کرد/اگر گلهای جام جهانی ملاک است چرا فالکائو برگشت؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، با هماهنگی فدراسیون فوتبال قرار شده که وحید شمسایی در دو بازی تدارکاتی مقابل قطر به میدان برود تا باز هم عنوان آقای گلی جهان را از ستاره برزیلی پس بگیرد. به همین دلیل صحبت‌های زیادی هم در این رابطه به وجود آمده است. اما شمسایی این روزها با

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، با هماهنگی فدراسیون فوتبال قرار شده که وحید شمسایی در دو بازی تدارکاتی مقابل قطر به میدان برود تا باز هم عنوان آقای گلی جهان را از ستاره برزیلی پس بگیرد. به همین دلیل صحبت‌های زیادی هم در این رابطه به وجود آمده است. اما شمسایی این روزها با انگیزه بسیار بالا تمرینات ویژه‌ای را پشت سر می‌گذارد تا در آن دو بازی تدارک دیده شده در شهریور ماه با آمادگی بالا حاضر شود.
*قرار شده شما در دو مسابقه با قطر حضور داشته باشید تا رکورد فالکائو برزیلی شکسته شود اما صحبت‌ها و حرف و حدیث‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه تعداد گل ملی فقط در بازی‌های جام جهانی لحاظ می‌شود و فالکائو از شما بیشتر زده پس رکوردی شکسته نخواهد شد. البته اگر اینطور باشد علی دایی هم نباید آقای گل جهان باشد. هر چند می‌گویند فوتبال با فوتسال فرق دارد.
ببینید درباره بعضی مسائل هر چه بیشتر توضیح دهید نشان دهنده ضعف‌تان خواهد بود. علی دایی در فوتبال ما اسطوره است. مثل معروف در والیبال که به آنها می‌بالیم اما بعد از این همه  سال که دور از AFC بودم وقتی به مراسمی می‌روم و مسوولانش می‌آیند و عکس می‌گیرند پس حتما در حرفه‌ام کارنامه خوبی داشتم. آنها حتی به من لقب علی دایی فوتسال را دادند. البته اینها کوچک ترین کارهایی بوده که برای مملکتم انجام دادم.
*به نظر من اگر افتخاری کسب شود فقط برای وحید شمسایی نیست و همه ما به‌عنوان یک ایرانی در آن سهیم هستیم و…
 ممنونم که این حس را دارید چون اعتقاد شخصی و باور قلبی‌ام همین است. زمانی که در یک برنامه ورزشی ۸/۹۳ درصد از مخاطبین راضی به بازگشت من هستند یا اینکه در کوچه و خیابان مورد لطف مردم قرار دارم برایم کافی است. من به معدود افرادی که دوست ندارند این اتفاق بیفتد و شایعات و حواشی ایجاد می‌کنند باید بگویم شاید بتوان با یک قلم شخصی را بالا یا پایین آورد اما کاش در قلم‌شان صداقت هم وجود داشته باشد و سربلندی کشورمان را همیشه در نظر بگیریم. من در همه این سال‌های ورزشی‌ام ارتباط بسیار خوبی با جامعه رسانه‌ای داشتم که همیشه کمکم کرده‌اند. یاد نقل قول‌هایی از دوستان افتادم.
*بفرمایید.
 یادم است علی دایی اسطوره فوتبال ما می‌گفت که رکورد برای شکستن است یا علی کریمی جادوگر فوتبال آسیا اعتقاد داشت که یک ورزشکار آنقدر باید خوب کار کند که رسانه‌ها برای مصاحبه با او تمایل داشته باشند. به هرحال دوران قهرمانی هر رشته ورزشی روزی به پایان می‌رسد و فقط دوستی‌ها و رفاقت‌ها باقی می‌ماند.
*به هر حال فالکائو در جام جهانی از شما بیشتر گل زده، این آمار قابل استناد است؟
 فالکائو بزرگ، بهترین و بی‌بدیل‌ترین بازیکن تاریخ فوتسال دنیا است اما چراهایی وجود دارد که پاسخ آن شاید برای بعضی دوستان مهم باشد. اینکه اگر فقط گل‌های جام جهانی ملاک است چرا فالکائو بزرگ پس از کسب چند عنوان قهرمانی جهان و بهترین بازیکن دنیا شدن دوباره برگشت؟ چرا وقتی تعداد گل‌هایش به ۴۰۰ رسید پیراهنش را نشان داد؟ چرا در کلمبیا که خداحافظی کرد و بچه‌ها او را به آسمان پرتاب کردند دوباره برگشت؟ شاید فالکائو بزرگ هم خودش دنبال این رکوردها نباشد اما فدراسیون برزیل می‌خواهد که اینطور شود.
*شما چند تا کمتر از او گل زده‌اید؟
 من ۳۹۲ گل زده‌ام و با ۸ گل دیگر به او می‌رسم.
*قرار شده دو بازی با قطر انجام دهیم این بازی‌ها حتما باید جنبه رسمی داشته باشد.
 قطر تمام بازی‌های AFC را برگزار کرده و چند بازیکن برزیلی هم در لیگ شان حضور دارد. مربیان خارجی خوبی آنجا فعالیت می‌کنند و نمی‌دانم چرا از بازی با تیم قطری انتقاد می‌شود. برزیل با جزایر سلیمان بازی می‌کند که کاش بازی را می‌دیدید، در بعضی دقایق همه یک طرف بودند و فالکائو یک طرف. در دو بازی اگر اشتباه نکنم حدود ۲۷ گل هم دریافت کردند. شما ببینید آنها چقدر پای بازیکن‌شان می‌ایستند، چرا ما این کار را نکینم.
*خودت با فالکائو در این باره صحبت کردی؟
 وقتی برای یک بازی در لبنان بودیم به من گفت که: «دوست ندارد برگردد اما فدراسیون برزیل مرا برمی‌گرداند» همین اتفاق هم افتاد.
*صادقانه بگویم این مساله برای بعضی‌ها حالت طنز هم پیدا کرده بود که اگر شما و فالکائو پیرمرد هم شوید حتی با عصا هم دنبال شکستن رکورد همدیگر خواهید بود.
 ببینید من قرار نیست در تیم ملی جای کسی را بگیرم در حالی که فالکائو که حدود ۷، ۶ ماه از من کوچکتر است را به تیم ملی‌شان دعوت می‌کنند. در واقع او را نیاوردند که در بازی تدارکاتی رکورد بزند.
*با این شرایطی که پیش آمده از کنار کشیدن از بازی‌های ملی پشیمان نیستی؟
نه. وقتی به چیزی اعتقاد دارم انجامش می‌دهم دیگر برایم مهم نیست که بعد از آن چه می‌شود. من یک شعاری دارم که می‌گویم در هر لحظه می‌توانیم به خواسته‌مان برسیم. اگر بعضی از دوستان ناراحت نمی‌شوند من در ۴۰ سالگی بهترین بازیکن آسیا شدم. در سن ۳۲ سالگی نامم در میان۵ ستاره شناخته شده از سوی مجله معتبر ریپورت فیفا قرار گرفت. من همیشه گفتم دنیای ورزش دنیای فیرپلی و جوانمردی است و ورزشکاران هم می‌توانند سفیران خوبی در دنیای ورزش باشند.
*این بعضی‌ها چه کسانی هستند؟
 خودشان می‌دانند. حرف من این است که اصلا من و فالکائو دروغگو، وقتی همه رسانه‌ها و مردم علاقه‌مند به ورزش پیگیر این موضوع هستند حالا عده‌ای هم اگر دوست ندارند این اتفاق بیفتد مهم نیست. در هر صورت چه این اتفاق بیفتد چه نیفتد من خودم را مدیون مردم می‌دانم و بهترین پاداش‌ها را از دست‌شان گرفتم و به آن افتخار می‌کنم.
*چرا در همه این سال‌ها برای مربیگری به کشورهای دیگر نرفتی؟
 من اخلاق خاصی دارم که به لحاظ حرفه‌ای اصلا درست نیست ولی پولی که من سال ۲۰۰۲-۲۰۰۱ از فوتسال در می‌آوردم ۱۰ برابر پول ایران بود و اگر دنبال مادیات بودم حتما می‌رفتم. من به شدت تهران دوست هستم با اینکه دعوتنامه‌های زیادی داشتم اما قبول نکردم. باور کنید برای سومین مرتبه وقتی به تیم منتخب جهان دعوتم کردند نرفتم. در زمان بازیگری‌ام هم از اسپانیا و روسیه پیشنهاد داشتم. در سال‌های اخیر هم دو پیشنهاد مربیگری در سطح ملی داشتم. من آدمی نیستم که برای رسیدن به هرچیزی سر و دست بشکنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.