کد خبر : 142394
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1398 - 15:05
-

بار کج به منزل نمی‌رسد!

بار کج به منزل نمی‌رسد!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مس سونگون ورزقان، طلایه‌دار دو فصل اخیر لیگ برتر فوتسال با دو قهرمانی متوالی در این رقابت‌ها، ورزش آذربایجان را از این عبارت کلیشه‌ای که گفته می‌شد “نمی‌گذارند تیمی از آذربایجان قهرمان شود” حداقل از رشته فوتسال دور کرده بود. اما اقتدار نارنجی‌پوشان پس از کسب سه مقام قهرمانی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مس سونگون ورزقان، طلایه‌دار دو فصل اخیر لیگ برتر فوتسال با دو قهرمانی متوالی در این رقابت‌ها، ورزش آذربایجان را از این عبارت کلیشه‌ای که گفته می‌شد “نمی‌گذارند تیمی از آذربایجان قهرمان شود” حداقل از رشته فوتسال دور کرده بود.

اما اقتدار نارنجی‌پوشان پس از کسب سه مقام قهرمانی در ایران و آسیا در دو جام بین‌المللی ثبات نیافت و آنها ابتدا در راه دفاع از مقام قهرمانی خود در جام باشگاه‌های آسیا ناکام مانده و سپس به شکل تحقیرآمیزی تورنمنت جهانی باشگاه‌ها را هم با عنوان هشتمی در میان ۹ تیم به پایان رساندند.
 مس در جام باشگاه‌های آسیا شروع مقتدرانه‌ای داشت اما اولین محک جدی در بازی آخر مرحله گروهی پاشنه‌آشیل این تیم شد و سپس تکرار این بازی در فینال مشخص کرد که فوتسال باشگاهی ایران رو به پسرفت قرار گرفته است.

بازی سراسر آشفته، فاقد نظم و برنامه یا اصلا تعارف را کنار بگذاریم «بکش زیرش مدل فوتسالی» شیوه‌ای بود که مسی‌ها در دقایقی از نیمه دوم مقابل ناگویا ژاپن بازی کردند. این تاکتیک ضربه مهلک به غرور فوتسالی بود که خود را از قاره کهن جدا کرده و در بین بزرگان جهان قرار داده است. 

نارنجی‌پوشان در ادامه در جام باشگاه‌های جهان به میدان رفتند و با وجود اینکه در بازی نخست نمایش قابل قبولی مقابل نماینده برزیل داشتند اما در بازی دوم در اتفاقی کم یا بی‌سابقه در فوتسال کشورمان ۷ گل از حریف اسپانیایی دریافت کردند تا این بار هجمه‌ها را با شدت بیشتر به جان بخرند.
بعد از این مسابقات اما نوک پیکان اتتقادات به سمت کادر فنی نشانه گرفته شده است. عملکرد کادر فنی مس قابل دفاع نیست لیکن هیچ کارشناسی در خصوص اینکه چرا این تیم دو بازیکن تحمیلی در ترکیب خود داشت درحالی که می‌توانست به جای آنها از یاران کمکی لیگ استفاده کند تا اینگونه غرور فوتسالی‌مان لگدمال نشود، صحبتی نکرده‌اند.
 از قدیم گفته‌اند «بار کج به منزل نمی‌رسد» و مس چوب عملکرد ضعیف بازیکنان و کادر فنی که نه، بلکه مدیریت نالایق خود را خورد؛ مدیرعاملی غیرورزشی با برخورداری از «ژن خوب»! در دو مقطع بر مسند ریاست این باشگاه نشسته و همچنان این مسئولیت را داراست. فاجعه، فاجعه و فاجعه؛ این تکرارها برای این است که فرد مذکور با چنین شرایطی مدت‌هاست عضو سازمان لیگ فوتسال است!

ای‌کاش جوابی قانع کننده‌ای برای این سوال وجود داشت که چرا هیچ نظارتی بر انتخاب مدیران وجود ندارد و چگونه این مدیران غیرمتخصص روی کار می‌آیند و مهمتر اینکه چطور می‌شود این «آقازاده‌» در سازمان لیگ هم برای خود کرسی پیدا می‌کند. واقعا حیف و صد حیف بر بزرگانی چون حیدریان و شمسایی!

درواقع، همین فساد حاکم بر فوتسال کشور باعث شده است تا این رشته ورزشی برخلاف این ادعای مبرهن که با معدن استعداد و پتانسیل عظیم می‌توانست همچون فوتبال برزیل بخشی از اقتصاد این مملکت باشد، درحال حاضر خطر از دست رفتن جایگاه خود در همین قاره آسیا را به قوت هر چه تمام‌تر لمس می‌کند.

منبع:آناج

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.