کد خبر : 143729
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 شهریور 1398 - 13:04
-

شمس :با اشتباهات آقایان برای اولین بار در تاریخ پایین تر از افغانستان ایستادیم / تاج و ساکت هم می دانند که نمی توانند با من کار کنند

شمس :با اشتباهات آقایان برای اولین بار در تاریخ پایین تر از افغانستان ایستادیم / تاج و ساکت هم می دانند که نمی توانند با من کار کنند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران گفت: انصاریفرد اگر خیرخواه فوتسال است باید با پرسپولیس در این رشته تیمداری کند. حسین شمسدرباره استعفای محمدحسن انصاریفرد از فوتسال، بدون رئیس ماندن سازمان لیگ فوتسال و کمیته فنی و قهرمانی تیم فوتسال دانش آموزان در آسیا به نکاتی اشاره کرد که مشروح

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران گفت: انصاریفرد اگر خیرخواه فوتسال است باید با پرسپولیس در این رشته تیمداری کند.

حسین شمسدرباره استعفای محمدحسن انصاریفرد از فوتسال، بدون رئیس ماندن سازمان لیگ فوتسال و کمیته فنی و قهرمانی تیم فوتسال دانش آموزان در آسیا به نکاتی اشاره کرد که مشروح گفتگوی وی در ادامه می آید:

انصاریفرد فوتسال را به قهقهرا برد
بودن انصاریفرد نه تنها به فوتسال کمک نکرد بلکه این رشته را به قهقرا برد. کمیته فنی و سازمان لیگ فوتسال در مدت ۸، ۹ ماه حضور انصاریفرد ضربات زیادی خورد که یکی از آنها انتخاب سرمربی تیم فوتسال جوانان بود. تیم ایران که در دوره اول قهرمان آسیا شده بود، با انتخاب عجیب آقایان جام را این‌بار در تبریز دو دستی به ژاپن داد و برای اولین بار در تاریخ پایین تر از افغانستان ایستاد.

قول‌های رئیس سازمان لیگ عملی نشد
آقای انصاریفرد قول داده بود برای پخش مسابقات فوتسال، شبکه سوم صدا و سیما را پای کار بیاورد. سال های قبل مسابقات از شبکه های استانی و شبکه ورزش پخش می شد و انصاریفرد قول داده بود که پخش از شبکه سه را فراهم کند اما این کار را نکرد. او حتی قول داده بود که برای فوتسال اسپانسر بیاورد ولی قولش عملی نشد. باید کسی در فوتسال باشد که موثر عمل کند.

فوتسال پلکان بازگشت انصاریفرد به فوتبال شد
از روز اولی که انصاریفرد به فوتسال آمد، گفتم که او خیرخواه فوتسال نیست و می خواهد از این رشته پلکانی برای بازگشت به فوتبال درست کند. درست مثل دوره قبل. او با ایجاد هیاهو و سر و صدا به پرسپولیس رفت.

اگر خیرخواه فوتسال هستید با پرسپولیس تیمداری کنید
یکی از قول های انصاریفرد این بود که استقلال و پرسپولیس را در لیگ برتر فوتسال وارد می کند که این حرف هم غلط بود. حالا انصاریفرد خودش مدیرعامل پرسپولیس است و آزمون بزرگی پیش رو دارد. اگر انصاریفرد خیرخواه فوتسال بوده باشد با پرسپولیس در این رشته هم تیمداری می کند. اگر هم مثل دوره گذشته فقط شعارش را داده باشد که اتفاقی نمی افتد.

چطور می توانم در فدراسیون ساکت و تاج پست بگیرم؟
بعد از استعفای انصاریفرد هم مصاحبه کردم که بعضی ها گفتند برای گرفتن پُست و سمت این کار را کرده ام. خدا را گواه می گیرم که اینطور نیست و فقط برای رضای خدا مصاحبه کردم. همه می دانند که بارها علیه محمدرضا ساکت و مهدی تاج هم مصاحبه کرده ام. چطور می توانم با ساکت و تاج بسازم و پست بگیرم؟ تشخیصم این بود که انصاریفرد دارد از فوتسال سوء استفاده می کند. هیچوقت مصاحبه هایم به نفع کسی نبوده است و مثلا نگفتم که تاج و ساکت دارند به فوتسال خدمت می کنند. اتفاقا هنوز هم معتقدم فدراسیون دارد حق فوتسال را می خورد. حتی اگر همان موقع هم پست می گرفتم می گفتم فدراسیون ۱۰ سال است که پاداش قهرمانی در ازبکستان را نداده و یا پاداش سومی جام جهانی و قهرمانی جام ملت های قبل پرداخت نشده است. تاج و ساکت هم می دانند که نمی توانند با من کار کنند ولی اگر بازهم کسی بیاید که بخواهد به فوتسال خیانت کند، صدایم در می آید.

حتی کمیته های فوتسال هم باید مستقل شود
رفتن انصاریفرد از فوتسال اتفاق میمون و مبارکی بود چرا که هیچ تحول مثبتی در فوتسال در زمان مدیریتی او رخ نداد. باید کسی مسئول فوتسال شود که بتواند تغییرات ایجاد کند. فوتسال باید از فوتبال مجزا باشد و کمیته هایش مثل کمیته آموزش، داوران، بین الملل و … مستقل تصمیم گیری کنند.

دنبال آدمی هستند که با سیاست‌هایشان همخوانی داشته باشد
نمی دانم چه کسی رئیس سازمان لیگ فوتسال می شود. یک مدت شایعه حضور ابراهیم شکوری به جای انصاریفرد در فوتسال مطرح شد که این بحث منتفی شد. فدراسیون برای فوتسال دنبال آدمی است که با سیاست هایش همخوانی داشته باشد. معمولا آدم های غیر فوتسالی به این رشته می آیند و نتیجه اش می شود همان اتفاقی که برای تیم زیر ۲۰ سال در مسابقات قهرمانی آسیا افتاد.

در مربیگری رده های پایه شایسته سالاری حاکم نیست
بیش از ۴۰، ۵۰ مربی در فوتسال آموزش دیده شده اند که همیشه کنار هستند. هرکسی که به یک نهاد یا فرد خاصی وصل باشد و یا توصیه شود، سرمربی خواهد شد. در رده های پایه هیچ موقع شایسته سالاری حاکم نبوده است. باید ببینید کشورهای دیگر آسیایی چه کارهایی می کنند. برای دوره آموزشی در ترکمنستان بودم و باید بدانید که این کشور در فوتبال و فوتسال پایه چه سرمایه گذاری بزرگی کرده است. درست مثل تاجیکستان که حالا در تیم های پایه فوتبال پسران ما را شکست می دهد.

نمی خواهند سفرهای خارجی را از دست بدهند
تنها اتفاق میمون فوتسال در ماه های گذشته قهرمانی تیم فوتسال دانش آموزان در مسابقات آسیایی بود که زیاد هم بازتاب پیدا نکرد. سال هاست که می گویم ورزش پایه باید به آموزش و پرورش داده شود چرا که هم پول دارند و هم سالن. دو سال با علی کفاشیان (رئیس سابق کمیته فوتسال) قرار می گذاشتیم تا تیم های زیر ۱۸ سال فوتسال و بحث استعدادیابی را به آموزش و پرورش بدهیم ولی آقایان به دلایلی که یکی از آنها ترس از دست دادن سفر خارجی بود، از این کار امتناع کردند.

وزارت ورزش ۳۰ میلیارد تومان دور ریخت
وزارت ورزش به موازات آموزش و پرورش المپیاد استعدادیابی را برگزار و نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان پول دور ریخت که حاصلی هم نداشت در صورتی که اگر این پول را در اختیار آموزش و پرورش می گذاشتند ثمره اش را می دیدند. آقایان رشته های ورزشی را هم نمی شناسند و حاضر نیستند چنین رویدادهایی را در اختیار آموزش و پروش بگذارند.

امیدوارم انصاریفرد حداقل یک جام با پرسپولیس بیاورد
ماجرای انصاریفرد مثل ماجرای آقای افتخاری (رئیس پیشین کمیته فوتسال) شد. یکی به پرسپولیس رفت و دیگری سر از استقلال در آورد با این تفاوت که افتخاری استقلال را نابود کرد! قضاوت درباره انصاریفرد در پرسپولیس زود است ولی امیدوارم او از سه گانه قهرمانی این تیم که سال گذشته به دست آمد، حداقل یک جام بیاورد. البته بعید می دانم اینطور شود.

دربی به خاطر احتیاط مربیان مساوی می شود
من یک «پاسی» هستم و هم برای استقلال و هم برای پرسپولیس احترام قائلم. به نظرم دربی فردا هم مساوی می شود چون سرنوشت کالدرون و استراماچونی سرمربیان هر دو تیم به این بازی گره خورده است. بنابراین دو مربی بیش از حد احتیاط می کنند و بازی با نتیجه تساوی بدون گل یا تساوی یک – یک تمام می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس یکشنبه , ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

جناب شمس کارى به تاج و ساکت ندارم شما بفرمایید چرا هیچ تیمى در داخل و خارج حاضر نیست باشما کار کند؟!!! مَس و گیتى پسند عذر شما را خواستند !! اصلا هیچ کس حاضر نیست به حرف هاى بى منطق و غیر کارشناسى شما جواب بدهد چون بى ارزش و بى محتوا هست بهتر است یک بار هم که شده به عملکرد ١٠ سال گذشته خود نگاهى بیندارید تا بدانید عملکرد بسیار ضعیف شما در رده باشگاهى و بین المللى مثل دبیرى تبریزوبانوان در آسیا باعث شده دیگر هیچ تیمى با شما کار نکند