کد خبر : 144579
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مهر 1398 - 14:16
-

سرمربی تیم‌ملی فوتسال دانش‌آموزی: باید بیشتر از قبل به فکر رده‌های پایه فوتسال بود/ ورود کمرنگ حامیان فوتسال بازیکنان پایه را دلسرد می‌کند

سرمربی تیم‌ملی فوتسال دانش‌آموزی: باید بیشتر از قبل به فکر رده‌های پایه فوتسال بود/ ورود کمرنگ حامیان فوتسال بازیکنان پایه را دلسرد می‌کند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، یاشار مطلب‌زاده درباره کسب عنوان قهرمانی آسیا از سوی تیم‌ملی فوتسال دانش‌آموزی گفت: «اگر قصد داشته باشم از ابتدای راه توضیح دهم باید بگویم که پس از نایب قهرمانی جهان که در کرواسی به‌دست آمد، روند استعدادیابی ما برای حضور در اولین در مسابقات قهرمانی آسیا با همکاری استان‌ها

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، یاشار مطلب‌زاده درباره کسب عنوان قهرمانی آسیا از سوی تیم‌ملی فوتسال دانش‌آموزی گفت: «اگر قصد داشته باشم از ابتدای راه توضیح دهم باید بگویم که پس از نایب قهرمانی جهان که در کرواسی به‌دست آمد، روند استعدادیابی ما برای حضور در اولین در مسابقات قهرمانی آسیا با همکاری استان‌ها آغاز شد و به ۶۷ بازیکن رسیدیم که در خرداد روند انتخاب تیم نهایی آغاز شد. در نهایت به ۱۲ نفر رسیدیم که این تیم راهی تایلند شد و توانست قهرمان آسیا شود. بعد از قهرمانی در آسیا هم اکثر بازیکن‌های ما با تیم‌های لیگ برتری قرارداد بستند و این روزها حضور در فوتسال حرفه‌ای را تجربه می‌کنند.»

وی در واکنش به برخی ابهامات درباره تیم‌ملی بودن تیم اعزام شده به تایلند گفت: «من هم شنیده‌ام که جاهایی عنوان شده که تیم اعزام شده به مسابقات قهرمانی آسیا تیمی از آذربایجان شرقی بوده است اما اصلاً آیین‌نامه مسابقات قهرمانی آسیا چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد که از یک مدرسه یا شهر خاص تمام تیم را اعزام کنیم. در همین تیمی که به مسابقات قهرمانی آسیا رفت و قهرمان شد از هفت استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، قزوین، سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری و شهرستان‌های تهران بازیکن داشتیم.»

مطلب‌زده که در سال ۲۰۱۶ همراه با تیم‌ملی فوتسال دانش‌آموزی ایران نایب قهرمان جهان شده بود، درباره وضع کنونی بازیکنان آن تیم گفت: «از بازیکنانی که در تیم سال ۲۰۱۶ بودند، علی اصلانی، گلر تیم، توانست لژیونر شود و عنوان بهترین گلر لیگ گرجستان را هم به‌دست آورد. توحید لطفی هم به تیم‌ملی زیر ۲۰ سال رفت و در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد و این روزها در لیگ برتر بزرگسالان برای تیم مس سونگون بازی می‌کند. متین محمدی کاپیتان تیم‌ملی زیر ۲۰ سال ایران شد. سجاد هاشم‌زاده و احسان سلیمانی هم دیگر بازیکنانی هستند که در تیم سال ۲۰۱۶ حاضر بودند و این روزها در لیگ‌برتر حضور دارند.»

سرمربی تیم‌ملی فوتسال دانش‌آموزی ایران درباره نقش حسین شمس در موفقیت‌های این تیم و همکاری با علی صانعی، سرمربی تیم ملی فوتسال جوانان گفت: «تجربه آقای شمس به عنوان مدیر فنی تیم ملی فوتسال دانش‌آموزی و پیشکسوت فوتسال ایران در مسیر قهرمانی آسیا و پیش از آن نایب قهرمانی جهان کمک زیادی به ما کرد.»

وی ادامه داد: «درباره علی صانعی هم باید بگویم که ارتباط خوبی بین کادر فنی تیم ملی دانش‌آموزی و تیم ملی فوتسال جوانان برقرار شده است و آقای صانعی به اردوی ما هم سر می‌زدند. همین حضور آقایان شمس و صانعی انگیزه بازیکنان ما را بیشتر می‌کرد و آنها باور می‌کردند که تلاش‌شان دیده خواهد شد.»

این کارشناس فوتسال درباره پیشرفت فوتسال در قاره آسیا و جایگاه ایران گفت: «درست است که فوتسال ما حرف اول در آسیا را می‌زند و ما مدعی قهرمانی در جهان هم هستیم اما حقیقت این است که شرق آسیا هزینه خوبی برای پیشرفت فوتسال کرده‌ است و ما باید بیشتر کار کنیم که از آنها عقب نمانیم. ما در همین مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان آسیا که برگزار شد دیدیم که تیم‌ملی تایلند با ۱۲مربی وارد رقابت‌ها شده بود یا اندونزی از سرمربی ژاپنی استفاده می‌کرد یا ژاپن برای فوتسال یک طرح ۵۰ ساله تدوین کرده و در این طرح گفته است که ما باید ۵۰سال دیگر در فوتسال قهرمان جهان شویم.»

وی افزود :«مشکل اصلی بازیکنان ما نداشتن تفکر حرفه‌ای و برنامه مناسب است. تفکر حرفه‌ای از جمله به موقع خوابیدن، به موقع تغذیه داشتن و تکمیل بودن استراحت است که همه این‌ها باعث می‌شود بازیکن عملکرد خوبی در مسابقات داشته باشد. حقیقت این است که زنگ خطر برای فوتسال ایران به صدا در آمده است و باید این خطر را جدی گرفت. در همین یک سال اخیر ما دیدیم که تیم‌ملی جوانان‌مان در مسابقات قهرمانی آسیا که ایران هم میزبانی آن بود نتوانست قهرمان شود و یا نماینده ما در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا نایب قهرمان شد. این‌ها زنگ خطرهایی جدی هستند که اگر حرفه‌ای کار نکنیم و رده‌های پایه را به صورت اصولی همراه نداشته باشیم در آینده به مشکل برخورد خواهیم کرد.»

سرمربی تیم‌ملی فوتسال دانش‌آموزی ایران با گلایه از کمبود سرمایه مالی در این رشته گفت: «سرمایه‌گذاران فوتسال خیلی کم هستند و بیشتر سرمایه‌گذاران به سمت فوتبال می‌روند. اگر سرمایه‌گذاران به رشته فوتسال بپردازند و حداقل پررنگ تر ظاهر شوند بازیکن از همان سن کم به صورت حرفه‌ای کار می‌کند و اگر پول کمی هم دریافت کند، تشویق خواهند شد اما الان با این شرایط بازیکنان پایه کاملا ناامید هستند.»

مطلب‌زاده در پایان درباره علاقه جامعه فوتسال برای فدراسیون شدن این رشته و خارج شدن از زیر مجموعه فدراسیون فوتبال گفت: «قطعاً اگر کمیته فوتسال تبدیل به فدراسیون فوتسال شود خیلی بهتر خواهد شد اما باید منتظر آینده ماند و دید چه خواهد شد. در همین کمیته فوتسال مدیرانی داریم که فوتسال را از پایه شروع کرده‌اند و می‌توانند در مسیر تشکیل فدراسیون برای این رشته مفید باشند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.