کد خبر : 144565
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مهر 1398 - 9:16
-

پرهیزکار: تاج از عملکرد جابری رضایت دارد / وحید با درخشش دوباره خود دل مردم را شاد خواهد کرد/ منتظر اتمام مسابقات مقدماتی اروپا هستیم

پرهیزکار: تاج از عملکرد جابری رضایت دارد / وحید با درخشش دوباره خود دل مردم را شاد خواهد کرد/ منتظر اتمام مسابقات مقدماتی اروپا هستیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، رکوردهاى ثبت شده ورزشى ایران یکى پس از دیگرى می‌شکند و اهالى ورزش از این اتفاق چندان خوشحال نیستند. بعد از رکوردهای ما در وزنه‌برداری رکورد آقای‌گلی دایی در فوتبال جهان نیز توسط رونالدو تهدید شده، آن هم در حالی که همین چند وقت پیش رکورد آقای‌گلی فوتسال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، رکوردهاى ثبت شده ورزشى ایران یکى پس از دیگرى می‌شکند و اهالى ورزش از این اتفاق چندان خوشحال نیستند. بعد از رکوردهای ما در وزنه‌برداری رکورد آقای‌گلی دایی در فوتبال جهان نیز توسط رونالدو تهدید شده، آن هم در حالی که همین چند وقت پیش رکورد آقای‌گلی فوتسال دنیا نیز از دست رفت. رکوردی که سال‌ها در دست وحید شمسایى بود و حال با کمى اختلاف فالکائو برزیلى آن را مال خود کرده است. قرار بود تیم ملی بازی‌های دوستانه‌ای برگزار کند و با دعوت از شمسایی تلاش شود این رکورد دوباره به ایران برسد اما فعلا خبری نشده است. برای پیگیری این مساله و سایر مسائل مرتبط با این رشته سراغ رئیس کمیته فوتسال رفتیم. گفت‌وگو با داود پرهیزکار را در ادامه می‌خوانید.

از فوتسال چه خبر؟

بعد از برگزاری مسابقات زیر ۲۰ سال در شهر تبریز با توجه به اینکه سیاست فدراسیون بر این بود تا جایی که امکان دارد بازى‌ها را به‌عنوان میزبان برگزار کنیم، در تبریز تصمیم گرفتیم با اعضای AFC یک سفر کوتاه به ارومیه داشته باشیم تا آنها شرایط میزبانی ارومیه را مشاهده کنند و چون شهر ارومیه میزبان رویداد‌های مهمی چون لیگ جهانی والیبال بود، یکی از گزینه‌هایی بود که می‌توانستیم در آن میزبانی را بگیریم.

نظر نمایندگان AFC چه بود؟

الحمدلله بعد از بازدیدی که به عمل آمد، پذیرفتند که مسابقات مقدماتی آسیا در سطح بزرگسالان در کشور عزیزمان ایران و شهر ارومیه برگزار شود. این مسابقات از اول آبان ماه با حضور هفت کشور آسیایی برگزار خواهد شد. سیاست فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال این است که بتوانیم میزبانی‌های مختلفی را برای کشور بگیریم و علاوه‌بر ارز‌آوری که برای کشورمان دارد می‌تواند به فوتسال کشورمان نیز کمک کند. مضافا بر اینکه در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود و مختص شهر تهران نیست. در دیگر شهرها مثل اردبیل هم می‌توانیم میزبان مسابقات بین‌المللی باشیم.

از وضعیت تیم ملى، اردوها و تورنمنت‌ها بگویید؟

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان آقای ناظم‌الشریعه اسامی تیم ملی فوتسال را جهت شرکت در مسابقات مقدماتی آسیایی اعلام کردند که ترکیبی از جوانان و باتجربه‌هاست و امیدوارم بتوانیم شرایط خوبی را برای تیم ملی در ارومیه رقم بزنیم. بعد از مسابقات مقدماتی آسیایی نیز با حضور سه تیم اروپایی اوکراین، اسلواکی و بلا روس در مشهد مقدس یک تورنمنت چهارجانبه برگزار خواهیم کرد. در ادامه روند آماده‌سازی فوتسال کشورمان برای مسابقات آسیایی ترکمنستان، با چند کشور اروپایی دیگر هم صحبت کردیم و در حال رایزنی هستیم. ان‌شاءالله مسابقات مقدماتی اروپا که تمام شود با کشور‌هایی که تمایل دارند، بازی‌های دوستانه بهتری برگزار خواهیم کرد. سال آینده هم با توجه به مکاتباتى که انجام شده با تیم ملی فوتسال آرژانتین در فروردین ماه دو بازی دوستانه خواهیم داشت تا ان‌شاءالله برای مسابقاتی که در شهریورماه سال آینده برگزار خواهد شد، آماده شویم.

هماهنگی لازم با باشگاه‌ها انجام شده است؟

به خاطر اینکه لیگ فوتسال و همچنین برنامه‌های تیم ملی بتواند مرتب برگزار شوند جلسات مشترکی با سازمان لیگ و کادر فنی تیم ملی برگزار کردیم و برنامه‌ها تا آخر سال مشخص شد. برنامه اردوها و مسابقات فوتبال فیفادی تیم‌ملی در نظر گرفته شده و برنامه‌ریزی شده است و خللی در برنامه‌های تیم‌ملی و در برگزاری مسابقات لیگ وجود نخواهد داشت..

ظاهرا در کمیته فنى هم بعد از رفتن انصاری‌فرد با مشکلاتی مواجه شده‌اید!

بله، جدایی ایشان خللی در کارهای ما ایجاد کرد اما برای اینکه ضربه‌ای به کمیته فنی و فوتسال ما وارد نشود اولین جلسه کمیته فنی را هفته پیش برای انتخاب سرمربی‌های تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال کشور و همچنین تیم ملی فوتسال دختران برگزار کردیم که ماحصل این جلسه انتخاب علی صانعی و شهناز یاری بود. ان‌شاءالله در هفته جاری دومین جلسه برای ارائه برنامه این دو عزیز برگزار خواهد شد. علاوه‌بر این در جلسه کمیته فنی با توجه به اینکه ما در تیم‌های پایه فوتسال کشورمان در بخش دختران خللی داریم سه گزینه در کمیته فنی مطرح شده‌اند که برنامه‌های خود را در جلسه بعدی مطرح خواهند کرد تا سرمربی تیم‌های پایه فوتسال دختران نیز انتخاب شود.

بعد از رفتن انصاری‌فرد چه کسی جایگزین شد؟

زحمات به گردن آقاى جابرى افتاد و ایشان زحمت کشیدند و رئیس فدراسیون هم از عملکرد ایشان رضایت دارند.

از ماجرای شمسایی و دعوت دوباره به تیم ملی چه خبر؟ چرا قضیه مسکوت ماند؟

وحید شمسایى اسطوره فوتسال جهان است و قابل احترام، وى را باید حفظ کنیم همچنین باید تلاش کنیم رکوردى که نه‌فقط براى ایشان بلکه براى کشور اهمیت دارد به نام ایران عزیز ثبت شود، به همین دلیل تمام کارهایى که باید انجام دهیم را برنامه‌ریزى کردیم. حتى تدارک بازى با قطر را هم دیدیم و هتل رزرو کردیم و مکاتبات بین‌المللى لازم را انجام دادیم اما به یکباره آنها بازى را لغو کردند. بعد از یک ماه درخواست بازى دادند که همزمان بود با مسابقات آستاراخان؛ ما دنبال موقعیت مناسبی هستیم که در اولین فرصت در خور نام وحید شمسایى این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. شاید اوایل سال بعد این اتفاق بیفتد اما این اتفاق سوخت و سوز ندارد و قطعا انجام خواهد شد و وحید با درخشش دوباره خود دل مردم کشورمان را شاد خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس یکشنبه , ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

اخییییییی خدا خیرت بده که بفکر شاد کردن دل مردمی زودتر مردم رو شاد کن خیلی غمگینن…….