کد خبر : 145612
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آبان 1398 - 11:11
-

ناظم الشریعه: باید لیگ را از لحاظ اقتصادی تقویت کنیم /از سال گذشته، ۸۰ بازیکن را آزمایش کردیم

ناظم الشریعه: باید لیگ را از لحاظ اقتصادی تقویت کنیم /از سال گذشته، ۸۰ بازیکن را آزمایش کردیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: هر بازیکنی که شرایط آماده تری داشته باشد به تیم ملی دعوت می‌شود و بازیکنان جوان ما هم بدانند که راه رسیدن به تیم ملی همیشه برای آن‌ها فراهم است. محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی ابتدا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: هر بازیکنی که شرایط آماده تری داشته باشد به تیم ملی دعوت می‌شود و بازیکنان جوان ما هم بدانند که راه رسیدن به تیم ملی همیشه برای آن‌ها فراهم است.

محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی ابتدا درباره سید بندی تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌هایجام ملت‌های آسیا و همچنین درباره شرایط تیم ملی فوتسال هم پس از قرار گرفتن در سید یک این مسابقات اظهار داشت: از سال ۲۰۱۶ تمام تیم‌های آسیایی به خصوص کشور‌های درجه ۳ آسیا با گرفتن بهترین مربیان خارجی سعی کرده اند شرایط خود را در فوتسال تغییر دهند. زیرا در فوتسال شرایط اقتصادی به نسبت فوتبال خیلی بهتر است و اکثر کشور‌ها از لحاظ جغرافیایی و جمعیتی که دارند نمی‌توانند در فوتبال سرمایه گذاری کنند و به همین دلیل سعی می‌کنند منابع مالی خود را صرف فوتسال کشورشان کنند و به نظر من این یک کار بسیار صحیحی است که انجام می‌شود.

کار ما در جام ملت های فوتسال آسیا سخت خواهد بود

او افزود: وقتی من سید بندی گروه‌ها را نگاه می‌کردم جالب است بدانید در سید چهارم رقابت‌ها که باید تیم‌های ضعیفی حضور داشته باشند، اما می‌بینیم که تیم ملی کویت حضور دارد که در این یک سال اخیر با سرمربی برزیلی خود شرایط خیلی مناسبی را برای خود فراهم کرده است و همچنین در سید سوم هم تیم ملی ویتنام حضور دارد که آن‌ها هم در این چند سال اخیر از تیم‌های بسیار خوب آسیا بوده اند. به هر حال همه کشور‌ها مشغول فعالیت هستند و این امر نشان می‌دهد که کار ما امسال در جام ملت‌های آسیا از همان مرحله ابتدایی بسیار سخت خواهد بود و باید برای رسیدن به موفقیت زیاد تلاش کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره این که در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا در ترکیب تیم ملی از بازیکنان جوان استفاده شد و این که آیا در مسابقات جام ملت‌های آسیا هم از این بازیکنان جوانان دعوت می‌شود نیز بیان داشت: ما از سال گذشته حدود ۸۰ بازیکن را آزمایش کردیم که از دل آن‌ها بازیکنانی بیرون آمدند که در رقابت‌های مقدماتی آسیا شاهد حضورشان بودیم. همان طور که می‌دانید ما از جام جهانی گذشته فقط ۳ بازیکن داشتیم که در رقابت‌های مقدماتی آسیا از آن‌ها استفاده کردیم. مهدی جاوید، علی اصغر حسن زاده و حمید احمدی سه بازیکنی هستند که از جام جهانی گذشته در ترکیب تیم ملی هستند و سایر بازیکنان ما از جوانان بودند که ما می‌خواستیم به آن‌ها هم میدان بدهیم تا توانایی‌های خود را نشان دهند.

هر بازیکنی که شرایط آماده تری داشته باشد به تیم ملی دعوت می‌شود

او افزود: ما الان ۴ ماه تا رقابت‌های جام ملت‌های آسیا فرصت داریم و باید بازی‌های لیگ را تماشا کنیم. بدانید هر بازیکنی که شرایط آماده تری داشته باشد به تیم ملی دعوت می‌شود و بازیکنان جوان ما هم بدانند که راه رسیدن به تیم ملی همیشه برای آن‌ها فراهم است و نباید هیچ موقع از این موضوع نا امید شوند. در هر صورت ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با بهترین بازیکنان به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که قرار است اسفند ماه در ترکمنستان برگزار شود برویم.

محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان همچنین درباره چهار فوتسالیست کشورمان که به تیم ملی آذربایجان پیوسته اند نیز گفت: به نظر من این موضوع بسیار دردآور است و ما هیچ راهی نداریم جز این که شرایط اقتصادی تیم‌ها را به خوبی فراهم کنیم و باید قبول کنیم اتفاق بسیار بدی رخ داده است. شما دیدید که وقتی سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان از ایران رفت و به تیم ملی آذربایجان چه نتایج درخشانی را با این تیم کسب کرد. همان طور که می‌دانید من از بین این ۴ بازیکن اسحاق سورغالی را برای یک مدت به تیم ملی هم دعوت کردم، اما باید قبول کنیم که این بازیکنان به دنبال اهداف خودشان هستند و وقتی شرایط تیم‌های همسایه را می‌بینند سعی می‌کنند به آن کشور‌ها رفته تا در آن جا بازی کنند.

باید لیگ برتر فوتسال را از لحاظ اقتصادی قوی کنیم

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم این بازیکنان از کشورمان خارج نشوند و در کشور خودمان بازی کنند باید مدیران ورزشی و اقتصادی ما شرایط اقتصادی باشگاه‌ها را به خوبی فراهم کنند. به نظر من بهترین راهکار این است که لیگ را از لحاظ اقتصادی قوی کنیم. شما بدانید اگر لیگ ما از نظر اقتصادی قدرتمند شود بسیاری از بازیکنان تصمیم می‌گیرند که در کشور خودمان بازی کنند و دیگر مجبور نیستند به کشور‌های همسایه رفته تا در آن جا بازی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس سه شنبه , ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

آقاى سر مربى!!! تو همه رى سر کار گذاشتى و جرات استفاده إز جوان ها رى حتى در ارومیه هم نداشتى و بارى هاى آسیایی هم با همان بازیکنان قبلى بارى مینکى چون جرات و شجاعا بارى دادن به جوان ها را ندارى هر کسى هم نیست خودش إز فوتسال ملى کنار رفته مثل کشاورز و تو نتوانستى تیّم را جوان کنى