کد خبر : 151782
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398 - 8:30
-

ترکمان: همه چیز برای قهرمانی آماده بود / فوتسال زیر ۲۰ سال آینده خیلی خوبی پیش‌رو دارد

ترکمان: همه چیز برای قهرمانی آماده بود / فوتسال زیر ۲۰ سال آینده خیلی خوبی پیش‌رو دارد

  به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،  عضو تیم فوتسال دختران زیر ۲۰ سال گفت: تیم ما آینده خیلی خوبی را پیش‌رو دارد و چند سال دیگر می‌توانیم پشتوانه عالی برای تیم ملی بزرگسالان باشیم و قهرمانی‌ در آسیا را تکرار کنیم. «مارال ترکمان» بازیکن تکنیکی که پیش از حضور او در تیم ملی

  به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ،  عضو تیم فوتسال دختران زیر ۲۰ سال گفت: تیم ما آینده خیلی خوبی را پیش‌رو دارد و چند سال دیگر می‌توانیم پشتوانه عالی برای تیم ملی بزرگسالان باشیم و قهرمانی‌ در آسیا را تکرار کنیم.

«مارال ترکمان» بازیکن تکنیکی که پیش از حضور او در تیم ملی فوتسال از او به عنوان پدیده فوتبال نام برده می‌شد و امروز به یکی از ستاره‌های فوتسال زنان کشور تبدیل شده است.  

بازیکن ۱۷ ساله‌ای که ۶ سال در تیم ملی فوتبال دختران حضور داشت و امسال تصمیم گرفت تا به تیم فوتسال دختران زیر ۲۰ سال بپیوندد.

ترکمان همچنین در این فصل در لیگ برتر فوتسال زنان برای تیم سایپا بازی می‌کند.

وی پس از قهرمانی دختران ایران در رقابت‌های بین‌المللی زیر ۲۰ سال فوتسال کافا با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌‍اف‌سی) و با به ثمر رساندن ۱۲ گل در پنج دیدار به عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت انتخاب شد.

رقابت‌های بین‌المللی کافا از چهارم تا نهم بهمن در تاجیکستان برگزار شد.

در متن زیر مشروح گفت‌وگوی با ترکمان را می‌خوانیم:

سطح تورنمنت کافا و تیم‌های حریف را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سطح تورنمنت بین‌المللی کافا خوب بود و تیم‌های قرقیزستان، ازبکستان و ترکمستان نیز از سطح مناسبی برخورار بودند. گرچه سطح تیم‌های افغانستان و تاجیکستان مقداری ضعیف‌تر بود.

تجربه اولین حضور در این مسابقات را چگونه دیدید؟

این تورنمنت برای نخستین‌بار برگزار شد و من نیز برای اولین‌بار با یک تیم فوتسال به مسابقات برون‌مرزی اعزام شدم. این مسابقات تجربه خوبی بود و از لحاظ تیمی همه با هم هماهنگ بودیم و این پشت هم بودن و حمایت از یکدیگر در زمین سبب شد تا چنین نتیجه خوبی را کسب کنیم.

در این تورنمنت مشکلی نداشتید؟ آیا تمامی شرایط برای قهرمانی شما در دیدار با هر تیم مهیا بود؟

مشکلی در مسابقات بین‌المللی کافا برای تیم پیش نیامد و امکانات و شرایط فراهم بود. در واقع همه چیز برای قهرمانی یک تیم مهیا شد.

چقدر برای رسیدن به این سطح از آمادگی زمان صرف شد؟

تیم فوتسال دختران زیر ۲۰ سال تنها با حضور در ۲ اردو به این سطح از آمادگی دست یافت. به گونه‌ای با هم هماهنگ شدیم که به نظر می‌رسید چند سالی است که با هم تمرین می‌کنیم. این امر نشان‌دهنده قدرت فوق‌العاده کادر فنی تیم است.

شما بهترین بازیکن این تورنمنت شدید و به عنوان یک الگو اگر دختران ایران بخواهند مثل شما عنوان بهترین را کسب کنند باید چه کاری انجام دهند؟

رسیدن به عنوان بهترین بازیکن نیازمند تلاش بسیار است. من هم از زمانی که وارد فوتسال شدم خیلی تلاش کردم و هر چیزی که مربیان به من گفتند را انجام دادم. در واقع تا خودت نخواهی به موفقیت نمی‌رسی.  در تورنمت کافا هم با به ثمر رساندن ۱۲ گل و ۱۵ پاس گل عنوان بهترین بازیکن این مسابقات را بدست آوردم.

تجربه کار کردن در کنار «نیلوفر ادرلان» سرمربی تیم فوتسال دختران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

کار کردن کنار اردلان خیلی تجربه خوبی است و دوست دارم تا هر وقت که می‌توانم در کنار او تمرین کنم. زیرا وی نکات آموزنده بسیاری را به من یاد داد. او انگیزه بسیار و انرژی فراوان را همواره به بازیکنان منتقل می‌کند و این امر در رشد ما موثر است.

آینده فوتسال زیر ۲۰ سال چگونه می‌بینید و اینکه رسیدن به  قهرمانی آسیا رویای نزدیکی برای این تیم است؟

فوتسال زیر ۲۰ سال آینده خیلی خوبی پیش‌رو دارد و چند سال دیگر ما می‌توانیم آینده تیم ملی بزرگسالان باشیم و این قهرمانی‌ها را تکرار کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.