کد خبر : 154027
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 - 13:19
-

صالح : تیم ملی نیاز به یک مدیر فنی با تجربه دارد / ۱۰ سال است که فوتسال ایران هیچ بزرگتری بالای سرش نیست

صالح : تیم ملی نیاز به یک مدیر فنی با تجربه دارد / ۱۰ سال است که فوتسال ایران هیچ بزرگتری بالای سرش نیست

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مدرس و کارشناس فوتسال ایران معتقد است تیم ملی نیاز به یک مدیر فنی با تجربه دارد تا هماهنگی لازم را بین همه تیم‌های ملی برقرار کند. ناصر صالح مربی و پیشکسوت فوتسال ایران درمورد پشتوانه سازی در تیم ملی و لزوم ایجاد تیم “ب” گفت: نزدیک ۱۰ سال است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مدرس و کارشناس فوتسال ایران معتقد است تیم ملی نیاز به یک مدیر فنی با تجربه دارد تا هماهنگی لازم را بین همه تیم‌های ملی برقرار کند.

ناصر صالح مربی و پیشکسوت فوتسال ایران درمورد پشتوانه سازی در تیم ملی و لزوم ایجاد تیم “ب” گفت: نزدیک ۱۰ سال است که فوتسال ایران هیچ بزرگتری بالای سرش نیست و اگر یک بزرگ‌تر به عنوان مدیر فنی با تجربه و با شخصیت در کنار تیم ملی حضور داشته باشد و از تجربیاتش برای هماهنگی تیم‌های ملی استفاده کند و تعاملی بین سرمربیان و مدیر فنی برقرار می‌شود که در آینده فوتسال کشور پیشرفت بیشتری خواهد کرد. ساختار فوتسال ایران در سال ۱۹۹۳ یعنی ۲۷ سال قبل توسط هرمانس استارت زده شد. از سال ۱۹۹۳ تا به امروز برای تیم‌های ملی ما مربیان مختلفی‌آمدند؛ خسوس کاندلاس، جوراندریور و … هر کدام از این‌ها با یک سبکی فوتسال ما را آموزش دادند در صورتی که کشور ژاپن در سال ۱۹۹۹ از تیم ایران ۱۰ گل می‌خورد و این کشور آمد و در در یک برنامه ریزی بلند مدت و ۱۰ ساله ساختار فوتسالش را شکل داد.

او ادامه داد: آنها آمدند و بررسی کردند با کدام سبک فوتسالشان رو به موفقیت است. سبک فوتسال برزیل، فوتسال هلند، فوتسال اسپانیا و … به این نتیجه رسیدند که در فوتسال اسپانیا هماهنگی تیمی، هماهنگی بازیکن ها و کار گروهی ارجحیت دارد و به همین خاطر با فدراسیون فوتبال اسپانیا قرارداد ۱۰ ساله بستند که از مربیان آنها برای آموزش فوتسال و تیم های ملی استفاده کنند و شما ثمره این برنامه‌ریزی خوب را دارید می بینید.

صالح ادامه داد: من اعتقاد دارم فدراسیون ما و کمیته فنی باید یک برنامه ریزی خوبی داشته باشند که فوتسال ما از چه سبک‌هایی می‌خواهد تابعیت کند و آن را با مدیر فنی در میان بگذارند و او این برنامه‌ریزی را برای تمام تیم‌های ملی مثل بانوان، جوانان، امیدها، بزرگسالان داشته باشد، با مربی‌ها جلسه بگذارد و ساختار فوتسال کشورمان را به آنها بگوید و اینکه با این سبک به جلو برویم تا بتوانیم فوتسال کشورمان را از این سردرگمی در بازی‌ها نجات بدهیم.

مدرس فوتسال آسیا خاطرنشان کرد: هر مربی که بالای سر تیم ملی هست در درجه اول موفقیت تیم برایش مهم است چون اگر چند تا باخت بدهد کنار گذاشته می‌شود و اینجاست که فدراسیون فوتبال و کمیته فنی هستند که باید نقطه نظرشان را در رابطه با آینده فوتسال کشور اعلام کرده و پشتیبان سرمربی تیم ملی باشند. اگر ما از سرمربی تیم ملی قهرمانی می‌خواهیم به طبع ایشان هم به دنبال بازیکنانی هستند که با شرایط سنی بالا و با تجربه حتی اگر ۴۰ سال سن داشته باشند و آمادگی جسمانی خوبی داشته باشند استفاده کند و این فدراسیون فوتبال ماست که باید نقطه نظراتش را به کمیته فنی بگوید و کمیته فنی سرمربی تیم ملی را مجاب کند که شما در عین اینکه به قهرمانی فکر می‌کنید که خیلی با ارزش است باید به جوانگرایی و آینده فوتسال کشور هم فکر کنید که این می‌تواند نقطه عطف تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال باشد. فدراسیون فوتبال، کمیته فنی و سازمان لیگ باید طرحی را تصویب کنند که باشگاه‌های ما در داخل زمین بازی یک بازیکن امید را در کنار سه بازیکن باتجربه استفاده کنند و اینجاست که بازیکن‌های جوان ما هم بازی می‌کنند و باشگاه‌ها مجاب می‌شود که طبق قانون که تصویب شده این نفرات را داخل زمین بگذارند.
منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام دوشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

اولا که تیم ملى ایران کى و درکدام بازى ژاپن سال١٩٩٩ با نتیجه ١٠ بر … برد؟!!!!!!!! ایشون تاریخچه فوتسال را هم نمیدانند!!! دوم چرا شما را با این همه ادعا کسى براى مدیر فنى آقایان یا بانوان انتخاب نمى کند ؟!!!! البته شما تجربه کافى ندارید و فقط سن شما زیاد هست فکر کنم دلیل اصلى آن همین موضوع باشد چون شما فقط یک دوره ٢٠ سال پیش کمک مربى بودید و تجربه کافى براى مدیر فنى ندارید!!!