کد خبر : 154094
تاریخ انتشار : شنبه 20 اردیبهشت 1399 - 11:57
-

شمسایی:شیوه مدیریتی مسئولان در قبال باشگاه ها درست نیست/انگیزه اسپانسرها را از بین برده اند

شمسایی:شیوه مدیریتی مسئولان در قبال باشگاه ها درست نیست/انگیزه اسپانسرها را از بین برده اند

پیشکسوت فوتسال گفت: شیوه مدیریتی در فوتسال غلط است چرا که سبب شده باشگاه‌ها و بخش خصوصی انگیزه‌ای برای تیم‌داری نداشته باشد. حیف است شهری پر از استعداد مانند تهران، در لیگ برتر بدون تیم باشد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«امیر شمسایی» در مورد حضور نداشتن تیم‌های تهرانی در لیگ برتر، اظهار داشت: متاسفانه شیوه مدیریتی مسوولان در قبال باشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی که قصد سرمایه‌گذاری در فوتسال را دارند صحیح نیست و به گونه‌ای تصمیم‌گیری می‌کنند که باشگاه‌ها هیچ انگیزه‌ای برای تیم‌داری نداشته باشند.

وی افزود: بخش‌ خصوصی که می‌خواهد در لیگ برتر تیم‌داری کنند، باید از این کار سود ببرند وگرنه هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌آید بدون منفعت در ورزش هزینه کند. پیش از این قانونی بود که کسانی که در ورزش سرمایه‌گذاری می‌کردند، از مالیات معاف می‌شدند اما آن قانون هم زود برداشته شد و حالا دیگر هیچ انگیزه‌ای برای شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی نیست.

شمسایی ادامه داد: پخش زنده هم می‌تواند بسیاری از سرمایه‌گذاران را برای ورود به ورزش ترغیب کند اما تیمی که می‌خواهد بازی‌هایش در تلویزیون پخش شود باید هزینه‌ای پرداخت کند تا این اتفاق بیافتد و به طور قطع این قانون هم آنها را دلزده می‌کند و انگیزه سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد. درست است به تیم‌ها حق پخش نمی‌دهند اما پخش زنده حداقل می‌تواند از لحاظ تبلیغاتی برای سرمایه‌گذاران مفید باشد.

پیشکسوت فوتسال و فوتبال ایران همچنین گفت: یکی دیگر از علت‌های نبود سرمایه‌گذار در فوتسال، مشکلات اقتصادی است که گریبان همه کارخانه‌ها و شرکت‌ها را گرفته و آن‌ها در این شرایط اصلا به تیم‌داری فکر نمی‌کنند. تهران ابتدا و انتهایش پیدا نیست و نبود تیم فوتسال در تهران به چشم خیلی‌ها نمی‌آید و برای آنها هیچ اهمیتی ندارد. تیم‌داری در شهرستان به مراتب راحت‌تر از تیم‌داری در تهران است چرا که در برخی از تیم‌ها در شهرستان، کل شهر از آن باشگاه حمایت می‌کند، اما در تهران هیچ کسی انتظار ندارد تا از جایی حمایت شود.

شمسایی در مورد تیم‌داری استقلال و پرسپولیس در فوتسال خاطرنشان کرد: زمانی که من در تیم فوتسال استقلال بازی می‌کردم در هر دیدار ۲ هزار تماشاگر به سالن می‌آمد و یادم است در مسابقات جام رمضان استقبال بیشتر می‌شد و ۱۵ هزار نفر به سالن آزادی می‌آمدند. این استقبال جمعیت هم انگیزه و هم خیلی نکات مثبت دیگر به همراه خودش داشت. نظرم این است که اگر استقلال و پرسپولیس به فوتسال بیایند، دوباره فوتسال تهران رونق می‌گیرد و به روزهای اوج خودش برمی‌گردد. تهران هنوزم پایگاه فوتسال در ایران است و بسیاری از بازیکنان و پیشکسوتان این رشته در این شهر زندگی می‌کنند و حیف است شهری پر از استعداد مانند تهران، در لیگ برتر بدون تیم باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.