کد خبر : 154150
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اردیبهشت 1399 - 14:43
-

ناظم الشریعه: تعویق جام جهانی فوتسال خوان اول بود/این تصمیم به نفع کل کشورها شد

ناظم الشریعه: تعویق جام جهانی فوتسال خوان اول بود/این تصمیم به نفع کل کشورها شد

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: تعویق یک ساله مسابقات جام جهانی فوتسال خوان اول بود و امیدوارم زمان جام ملت‌های آسیا هم تغییر کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، با اعلام رسمی فیفا مسابقات جام جهانی فوتسال که قرار بود سپتامبر و اکتبر امسال به میزبانی لیتوانی برگزار شود، به خاطر شیوع ویروس کرونا و درخواست لیتوانی یک سال به تعویق افتاد. این در حالی است که قرار بود مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به میزبانی ترکمنستان مردادماه برگزار شود و پنج تیم برتر آسیا جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورند.

سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: به نظرم تعویق یک ساله جام جهانی برای ما خوان اول بود و حالا باید تعویق جام ملت های آسیا را دنبال کنیم. فکر می کنم با وضعیتی که کرونا ایجاد کرده بود، تعویق جام جهانی به نفع تمام کشورها شد.

ناظم الشریعه ادامه داد: در جلسه قبلی کمیته فوتسال مقرر شد که در صورت تعویق جام جهانی، تغییر تاریخ جام ملت های آسیا هم پیگیری شود. به نظرم اگر جام ملت ها اسفند سال ۹۹ برگزار شود، خیلی خوب است و بهتر می توان برنامه ریزی کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این سئوال که چه اهدافی را با تعویق جام جهانی و جام ملت ها در نظر دارد؟ یادآور شد: الان زمان برنامه ریزی برای اردوهای تیم ملی و بازی های لیگ فوتسال است. با یک تعامل خوب می توان پیش بینی های مناسبی داشت و به نتیجه بهتری رسید. صرفنظر از کرونا، ابتدا باید فینال لیگ فصل گذشته را برگزار کنیم. اگر جام ملت ها هم به اسفند بیافتد، می توان لیگ فصل بعد را طوری برنامه ریزی کرد که تعطیلات نیم فصل به مدت ۴۰ روز تا دو ماه همزمان با اردوهای تیم ملی و مسابقات آسیایی باشد.

ناظم الشریعه تاکید کرد: بعد از پایان جام ملت های آسیا هم می توان لیگ را تا خرداد یا تیر سال ۱۴۰۰ ادامه داد. به این ترتیب برای آماده سازی جام جهانی فرصت کافی خواهیم داشت و بازیکنان هم سرحال خواهند بود.

«با تعویق جام جهانی، عملا سن بازیکنان فعلی تیم ملی برای این مسابقات یک سال افزایش خواهد داشت. آیا برای این مسئله پیش بینی لازم را دارید؟» سرمربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این سئوال گفت: من قبلا هم نگران بودم، الان هم نگران هستم و در آینده هم نگران خواهم بود. باید همه چیز را مدنظر داشت. بازیکنانی که آماده تر هستند مسافر جام ملت ها و جام جهانی می شوند. بازیکنان هم شرایط را درک می کنند. آنها حرفه ای هستند و خودشان این موارد را می دانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.