کد خبر : 154198
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 - 19:45
-

شمس:به تعویق افتادن جام جهانی کاملا به نفع ما شد/یک ماه به مس و گیتی پسند فرصت تمرین می دهیم/در دو سال گذشته پلی آف بدون مطالعه برگزار شد/باید تیم های لیگ افزایش پیدا کند

شمس:به تعویق افتادن جام جهانی کاملا به نفع ما شد/یک ماه به مس و گیتی پسند فرصت تمرین می دهیم/در دو سال گذشته پلی آف بدون مطالعه برگزار شد/باید تیم های لیگ افزایش پیدا کند

عضو کمیته فنی فوتسال گفت: در ۲ سال گذشته که پلی آف در لیگ برتر وجود داشت، بدون مطالعه این برنامه ریزی صورت گرفته بود و بازی‌های لیگ جذابیت خود را از دست داده بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، حسین شمس پیشکسوت فوتسال کشورمان در گفت و گویی رادیویی درباره تعویق مسابقات جام جهانی فوتسال اظهار داشت: به تعویق افتادن مسابقات جام جهانی کاملا به نفع ما شد و همان طور که ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی هم اعلام کرد این تعویق مسابقات باعث می‌شود ما با یک برنامه ریزی خوب و کامل سال آینده در رقابت‌های جام جهانی حاضر شویم. حالا همه منتظر هستند تا بازی‌های جام ملت‌های آسیا هم به تعویق بیفتد تا بعد از آن تکلیف ما برای برنامه ریزی بازی‌های دوستانه تیم ملی، برگزاری فینال لیگ سال گذشته و همچنین آغاز فصل جدید مسابقات لیگ برتر هم کاملا مشخص شود.

عضو کمیته فنی فوتسال درباره این که چه زمانی فینال لیگ برتر سال گذشته برگزار می‌شود بیان داشت: ما ابتدا منتظر بودیم ببینیم که فیفا چه زمانی را برای بازی‌های جام جهانی اعلام می‌کند. حال که مشخص شد قرار است به زودی اعضای فوتسال با سازمان لیگ جلسه‌ای را برگزار کنیم تا در آن جا درباره زمان تاریخ فینال لیگ سال گذشته تصمیم گیری کنیم. همچنین با توجه به این که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که تیم‌های لیگ برتری می‌توانند تمرینات خود را اواخر خرداد ماه شروع کنند. ما هم تصمیم داریم چیزی حدود یک ماه به تیم‌های مس سونگون و گیتی پسند فرصت تمرین بدهیم و من فکر می‌کنم که یک ماه زمان خوبی باشد تا این ۲ تیم خودشان را برای بازی فینال آماده کنند. زیرا ما چاره‌ای نداریم و باید هر چه زودتر فینال را برگزار کنیم و با توجه به این که آذر ماه هم مسابقات جام باشگاه‌های آسیا آغاز می‌شود ما باید هر چه زودتر تکلیف تیم قهرمان را روشن کنیم.

او افزود: همان طور که در جریان هستید سال گذشته تیم مس سونگون هم در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد و هم در مسابقات جام باشگاه‌های جهان حضور پیدا کرد و همین مسئله باعث شد فشار زیادی روی نماینده کشورمان باشد و دچار فرسودگی شدند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم امسال تیم قهرمان لیگ را به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بفرستیم و تیم نائب قهرمان هم قرار شد به مسابقات جام باشگاه‌های جهان اعزام شود.

شمس درباره حذف پلی آف لیگ برتر فوتسال در فصل بعد هم گفت: در ۲ سال گذشته که پلی آف در لیگ برتر وجود داشت، بدون مطالعه این برنامه ریزی صورت گرفته بود و بازی‌های لیگ از آن جذابیت خاص خودش افتاده بود به طوری که تیم‌های مس سونگون و گیتی پسند در چند بازی آخر خودشان سعی کردند از بازیکنان جوان در ترکیب تیمشان استفاده کرده و همین موضوع باعث شد تیم‌های پایین جدولی بسیار متضرر شوند. زیرا باید با تیم جوانان بازی می‌کردند. به همین دلیل تصمیم گرفته شد که پلی آف را در فصل بعد حذف کنیم. به نظر من بهترین راهکاری که سازمان لیگ می‌تواند برای جذابی مسابقات لیگ انجام دهد این است که تعداد تیم‌های لیگ برتری را افزایش دهد.

او افزود: درست است ما باید هزینه‌هایی که تیم‌ها انجام می‌دهند را هم در نظر بگیریم، اما به اعتقاد من تیم‌هایی که می‌خواهند در لیگ برتر حضور پیدا کنند باید ضمانت بانکی داشته باشند. چطور در لیگ برتر یک نفر نیست که از تیم‌ها ضمانتی دریافت کند. همین مسئله باعث می‌شود وقتی تیم‌ها وارد مسابقات می‌شوند کلی مشکلات را به همراه خودشان می‌آورند. به طوری که یا بازی نمی‌کنند و یا وسط مسابقه، بازی را به نشانه اعتراض ترک می‌کنند و ما هم هیچ کاری انجام نمی‌دهیم. به نظر من سازمان لیگ باید یک میلیارد تومان از هر تیمی بگیرد تا دیگر شاهد این گونه مشکلات در برگزاری مسابقات لیگ نباشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.