کد خبر : 154220
تاریخ انتشار : شنبه 27 اردیبهشت 1399 - 10:49
-

خوراکچی: تعویق جام‌جهانی فوتسال به ضرر تیم ملی است/پلی آف خوب است اما به نحو بدی رقم خورد

خوراکچی: تعویق جام‌جهانی فوتسال به ضرر تیم ملی است/پلی آف خوب است اما به نحو بدی رقم خورد

پیشکسوت فوتسال گفت: تعویق جام‌جهانی ۲۰۲۰ به ضرر تیم ملی است زیرا میانگین سنی بازیکنان بالاتر می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«محمود خوراکچی» در مورد تعویق یکساله جام‌جهانی ۲۰۲۰ فوتسال و تاثیر آن بر روی شرایط تیم ملی ایران، اظهار داشت: شرایط همه تیم‌های حاضر در جام جهانی یکسان است. تیم ملی از بازیکنان باتجربه‌ تشکیل شده که سن آن‌ها برای مسابقات جام‌جهانی بسیار مناسب بود اما با تعویق این رقابت‌ها شاید کار ایران کمی سخت شد چرا که سن بازیکنان یکسال بالاتر می‌رود و از آمادگی آنان کاسته می‌شود. همچنین زمان مناسبی برای تغییر و تحول کلی در تیم ملی وجود ندارد زیرا اگر بازیکنان جوان نیز به تیم ملی دعوت شوند، تجربه کافی برای جام‌جهانی را ندارند. سرمربی تیم ملی فقط باید به فکر آمادگی بازیکنان باشد تا تیم ملی از بالا رفتن سن بازیکنانش ضربه نخورد.

وی ادامه داد: من معتقد هستم که اگر جام‌ملت‌های آسیا نیز با تعویق رو به رو شود، ایران متضرر می‌شود زیرا دوباره مشکل بالا رفتن میانگین سنی بازیکنان تیم ملی مطرح خواهد شد.

پیشکسوت فوتسال در خصوص برگزار شدن یا نشدن مرحله پلی‌آف لیگ برتر، خاطرنشان کرد: با اتفاقاتی که در مرحله پلی‌آف لیگ در سالی که گذشت رخ داد، این موضوع تبدیل به معضل شد. به نظر من برگزار شدن پلی‌آف اتفاق خوبی است زیرا هیجان تا پایان لیگ برتر وجود خواهد داشت. وقتی پلی‌آف نباشد، در میانه لیگ تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده، قهرمان و نایب قهرمان مشخص می‌شود و تیم‌های حدودا پنجم تا یازدهم بی‌انگیزه می‌شوند و بازیکنان و مربیان تیم‌ها تمرکز کافی برای ادامه رقابت‌ها را ندارند و بالطبع سطح لیگ پایین می‌آید.

وی ادامه داد: انجام ۲۶ بازی در سال برای بازیکنان بسیار کم است و از طرفی ما ساز و کار برگزاری پلی‌آف را به درستی رعایت نکرده و امکاناتش را نداریم و به همین دلیل پلی‌آف به نحو بدی رقم می‌خورد.

خوراکچی درباره مولفه‌های انتخاب سرمربی تیم ملی «ب» و زمان تشکیل آن تصریح کرد: سرمربی تیم ب باید به طور کامل به فوتسال ایران آشنایی داشته باشد، از همه جای ایران به تیم ملی بازیکن دعوت کند و استعدادهایی که نادیده گرفته شدن را پیدا کند و به تیم ملی بیاورد. وی باید اصول، مبانی و قوانین بین‌المللی فوتسال را بلد باشد. در مورد زمان تشکیل تیم ب نیز باید هرچه زودتر تصمیم گرفته شود زیرا اگر زمان را از دست بدهیم بازیکنان جوانی که در حال حاضر می‌توانند به تیم ب برسند، سنشان بالا می‌رود.

وی تاکید کرد: بعد از جام‌جهانی تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی باید خداحافظی کنند و از حالا باید به فکر جایگزینان آنها باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.