کد خبر : 154251
تاریخ انتشار : شنبه 27 اردیبهشت 1399 - 13:28
-

پرهیزکار: باید منتظر پاسخ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جام ملت‌ها باشیم

پرهیزکار: باید منتظر پاسخ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جام ملت‌ها باشیم

رئیس کمیته فوتسال گفت: برای برگزاری نشست مشترک فوتسالی‌ها باید منتظر پاسخ AFC در ارتباط با تاریخ جام ملت‌های آسیا باشیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، داود پرهیزکار درباره آخرین اقدامات کمیته فوتسال برای شروع برنامه های تیم ملی فوتسال، درخواست تعویق جام ملت های آسیا و همراهی تایلند و ژاپن با این درخواست صحبت کرد که مشروح گفتگوی وی در ادامه می آید:

*  هماهنگی لازم برای ارسال نامه درخواست تعویق جام ملت های آسیا انجام شده است؟

– داود پرهیزکار: بله؛ روز پنجشنبه با سرمربی تیم ملی صحبت داشتم. هماهنگ کردیم تا تاریخی را تعیین کنیم و نامه اش را برای دبیر کل فدراسیون فوتبال بفرستیم تا این نامه به AFC ارسال شود.

* زمان درخواستی شما برای برگزاری جام ملت ها چه تاریخی است؟

– مدنظرمان بود که جام ملت ها حداقل ۶ ماه عقب بیافتد تا برای برگزاری بازی فینال فصل گذشته لیگ برتر، برنامه ریزی برای فصل بعد و همچنین اردوهای تیم ملی دستمان باز باشد. اواخر بهمن ماه یک «فیفادی» داریم که درخواست کردیم جام ملت ها در آن تاریخ برگزار شود.

* اگر AFC با درخواست ایران موافقت نکند چه کار می کنید؟

– اگر جام ملت ها بخواهد مرداد برگزار شود، فرصت زیادی نمی ماند. حداقل ۴۰-۵۰ روز زمان نیاز است تا تیم آماده شود و بازیکنان باید نزدیک به ۳۰ روز بدنسازی کنند. در این صورت نه بازی دوستان ای صورت می گیرد و نه تمرین های تاکتیکی انجام می شود. کیفیت مسابقات هم قطعاً پایین می آید. برنامه ای که مدنظر داریم این است که تعطیلات نیم فصل لیگ برتر فوتسال با همان اردوی نهایی تیم ملی و جام ملت های آسیا همزمان شود.

* آیا کشورهای دیگر هم از طرح ایران برای تعویق جام ملت های آسیا حمایت کرده اند؟

– هم تایلند و هم ژاپن با ما همراه هستند. سعی می کنیم کشورهای دیگر را هم همراه کنیم.

* یعنی با ژاپن برای همراهی با تعویق مسابقات مکاتبه کردید؟

– صحبت ما با مسئولان فوتسال ژاپن تلفنی بود. قرار شد آنها هم این موضوع را با فدراسیون خود در میان بگذارند.

* آیا برای تیم ملی در شهریورماه تورنمنتی پیش بینی کرده اید؟

– فعلاً که کشورها نمی دانند ویروس کرونا چه زمانی فروکش می کند. در نظر داریم تورنمنتی چهار یا شش جانبه برگزار کنیم ولی همه چیز منوط به شرایط ویروس کرونا است. تورنمنت کاسپین هم با حضور روسیه، ایران، آذربایجان و قزاقستان مثل هر سال در پیش خواهد بود. اگر بشود یکی، دو بازی دیگر هم فراهم می کنیم.

* علی صانعی سرمربی تیم جوانان ایران هشدار داده بود که بهتر است جام ملت ها به تعویق نیافتد و در همین مرداد یا شهریور برگزار شود. چه تضمینی وجود دارد با تعویق بازی ها به اسفند، کرونا دوباره باعث لغو آن نشود؟

– این احتمال هم هست ولی تابستان امسال زمان مناسبی برای برگزاری جام ملت ها و تیم ایران نیست. شاید تا زمستان واکسن کرونا کشف شود و شاید هم ویروس کمتر شود ولی مردادماه خیلی به ما نزدیک است و نمی توانیم آماده سازی لازم را انجام بدهیم. اگر AFC مسابقات را به اسفند موکول نکند، نمی دانم چه استدلالی خواهد داشت. در این صورت فاصله جام ملت ها با جام جهانی هم ۱۵ ماه خواهد شد.

* از این بحث بگذریم. در جلسات گذشته کمیته فنی پیشنهادی برای حضور قهرمان لیگ در جام باشگاه های آسیا و نایب قهرمان ایران در جام باشگاه های جهان مطرح شده بود. آیا این پیشنهاد صحت دارد؟

– بله، این یکی از مواردی بود که مطرح شد اما به تصویب نرسیده است و مقرر شد در جلسه مشترک با سازمان لیگ مطرح شود. سال گذشته شاید یکی از دلایلی که تیم مس در جام باشگاه ها نتیجه نگرفت، نزدیک بودن زمان بازی های جام باشگاه های آسیا و جام باشگاه های جهان بود که باعث خستگی بازیکنان شد. این طرح در راستای همان اتفاق داده شده است.

* اما نماینده ایران سال ۲۰۱۹ قهرمان جام باشگاه های آسیا نشد و باتوجه به مباحث اسپانسرینگ و درآمدهای حق پخش احتمال اینکه تیمی از ایران در جام باشگاه های جهان حاضر باشد بسیار کم است.

– بله، این فرضیه هم هست ولی همانطور که گفتم این پیشنهاد تایید و تصویب نشده است.

* قرار بود ۴۸ ساعت بعد از اعلام زمان جام جهانی فوتسال، جلسه مشترک کمیته فنی، کمیته فوتسال، سازمان لیگ و سرمربی تیم ملی فوتسال برگزار شود اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. چه تاریخی را برای این جلسه مدنظر دارید؟

– قرار بود این جلسه تشکیل شود ولی تا متوجه نشویم که جام ملت های آسیا چه زمانی برگزار می شود، نشست مشترک بازدهی نخواهد داشت. روز دوشنبه این هفته با مسئولان AFC صحبت می کنیم. اگر جام ملت ها به تعویق نیافتد، اردوهای تیم ملی باید فشرده باشد و به لیگ نمی رسیم. اگر هم با درخواستمان موافقت کنند که چند برنامه پیش بینی کرده ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.