کد خبر : 154298
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 - 8:55
-

جام بدون مسابقه اهدا نمی‌شود/ ۶ تیر، سوت پایان لیگ پانزدهم فوتسال بانوان؟

جام بدون مسابقه اهدا نمی‌شود/ ۶ تیر، سوت پایان لیگ پانزدهم فوتسال بانوان؟

در حالی‌که گمانه زنی می‌شد رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان ادامه آن برگزار نخواهد شد، اما با توجه به شرایط اعلام شده برای ادامه سایر لیگ‌ها، این مسابقات نیز ادامه خواهد داشت و با معرفی قهرمان پس از برگزاری مسابقات، به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در حالی‌که گمانه زنی می‌شد رقابت های لیگ برتر فوتسال بانوان ادامه آن برگزار نخواهد شد، اما با توجه به شرایط اعلام شده برای ادامه سایر لیگ‌ها، این مسابقات نیز ادامه خواهد داشت و با معرفی قهرمان پس از برگزاری مسابقات، به پایان می‌رسد.

به گزارش “ورزش سه” در روزهای اخیر، گمانه زنی های زیادی درباره چگونگی پایان لیگ فوتسال بانوان مطرح شد؛ مسابقاتی که مرحله گروهی آن برگزار شده است و حتی در مرحله پلی‌آف، بازی های دور رفت نیمه نهایی دنبال شد و پس از آن شیوع کرونا باعث شد تا مسابقات نیمه تمام بماند! در واقع باید گفت براساس آیین نامه، چهار مسابقه دیگر در مجموع از مسابقات لیگ پانزدهم فوتسال بانوان باقی مانده است (دور برگشت نیمه نهایی، دور رفت فینال، تک مسابقه رده بندی، دور برگشت فینال).

چندی پیش راه حلی مطرح شده بود که با توجه به شرایط کرونا، تیم ملی حفاری اهواز که در دور گروهی توانسته بود صدرنشین لیگ شود، به عنوان قهرمان معرفی و مسابقات نیمه تمام به پایان برسد؛ اما واکنش مربیان و بازیکنان دیگر تیم‌های مدعی همان ابتدا اجرایی شدن چنین راه حلی را منتفی نمود. راه حل دیگر مطرح شده، برگزاری مسابقات به صورت مجتمع به میزبانی کیش بود که آن‌هم منتفی شد و باعث شد تا مسئولان سازمان لیگ فوتسال بانوان به جای اتخاذ تصمیمات شتاب زده، منتظر دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا شوند.

اما حال و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا که فعالیت ورزش های گروهی نیز مجاز شد، مسئولان سازمان لیگ فوتسال بانوان هم درصدد چینش برنامه جدید برای به اتمام رساندن لیگ برتر دوره پانزدهم هستند که براساس آن تیم‌ها سه هفته به تمرین می‌پردازند و پس از آن بازی های معوقه خود را دنبال خواهند کرد.

تیم های هیات فوتبال خراسان رضوی، مس رفسنجان، سایپا تهران و ملی حفاری اهواز چهار تیم حاضر در مرحله پلی‌آف هستند؛ هر چند هنوز پروتکل کامل برگزاری مسابقات اعلام نشده اما با توجه به شرایط شیوع کرونا، استان خوزستان در شرایط قرمز قرار دارد و محل میزبانی ملی حفاری هنوز مشخص نیست اما ظاهرا سایر تیم‌ها مشکلی برای میزبانی ندارند.

براساس اخبار مواصله به ورزش سه، تصمیمات فدراسیون فوتبال در حوزه فوتسال بانوان قرار است به این ترتیب باشد که تمرینات تیم‌ها به مانند مسابقات فوتبال آقایان از ابتدای خردادماه آغاز خواهد شد و برای مسابقات هم جمعه دو هفته پایانی خرداد و هفته آغازین تیرماه در نظر گرفته شده است.

در واقع به احتمال فراوان در صورتی که اتفاق ویژه‌ای رخ ندهد، دور برگشت مرحله نیمه نهایی جمعه ۲۳ خردادماه برگزار خواهد شد و براساس آیین نامه مسابقات که فینال به صورت رفت و برگشت دنبال می‌شود، دور رفت فینال جمعه ۳۰ خرداد و دور برگشت فینال روز جمعه ۶ تیرماه برگزار می‌گردد و همان‌روز مرحله رده بندی نیز به صورت تک مسابقه دنبال می‌شود تا پرونده لیگ برتر پانزدهمین دوره فوتسال بانوان ایران نیز این‌چنین بسته شود.

(برنامه احتمالی لیگ برتر فوتسال بانوان – مرحله پلی‌آف)

– دور برگشت مرحله نیمه نهایی – جمعه ۲۳ خردادماه

* هیات فوتبال خراسان رضوی – مس رفسنجان (به میزبانی مس – دور رفت با تساوی ۲ – ۲)
* سایپا تهران – ملی حفاری اهواز (به میزبانی ملی حفاری – دور رفت با برتری ۴ بر ۳ ملی حفاری)

– دور رفت مرحله فینال – جمعه ۳۰ خردادماه
– تک بازی مرحله رده بندی – جمعه ۶ تیرماه
– دور برگشت مرحله فینال – جمعه ۶ تیرماه

تعویق جام فوتسال بانوان ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ کویت، این فرصت را به وجود آورده است تا لیگ شانزدهم با تعویق زمانی نسبت به فصل گذشته دنبال شود و به احتمال فراوان تیم‌ها پس از پایان لیگ جاری، با استراحتی حدودا ۴۵ روزه فصل جدید را از انتهای مردادماه کلید خواهند زد.

به نظر می‌رسد مهم‌ترین وجه تمایز فصل جاری و آتی فوتسال بانوان، حذف دوباره مرحله پلی‌آف از آیین‌نامه است چرا که بیشتر تیم‌های حاضر در لیگ، موافق حذف آن هستند و معتقدند حذف این مهم، به جذابیت بیشتر و کاهش زمانی مسابقات که منجر به عدم فرسایشی شدن آن برای بازیکنان و افزایش مصدومیت‌ها می‌گردد کمک شایانی خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.