کد خبر : 154643
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 خرداد 1399 - 11:40
-

جاوید:تیم ملی ارث پدری کسی نیست/هر کس از جاوید بهتر است بیاید تیم ملی

جاوید:تیم ملی ارث پدری کسی نیست/هر کس از جاوید بهتر است بیاید تیم ملی

ملی ‌پوش تیم فوتسال مس سونگون گفت: تیم ملی ارث پدری کسی نیست و هر کسی که شایسته‌تر باشد، به تیم ملی دعوت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،«مهدی جاوید» در مورد مشخص شدن تاریخ جدید برگزاری دیدار پایانی لیگ برتر، اظهار داشت: معلوم شدن زمان فینال اتفاق خوبی است زیرا تیم‌ها از بلاتکلیفی خارج شدند اما کاش دو دیدار پایانی ۲۰ روز عقب‌تر بود که تیم‌ها با آمادگی بیشتری با یکدیگر رقابت کنند.

وی ادامه داد: اگر مشخص شدن قهرمان به دیدار سوم کشیده شود باید این مسابقه در تبریز باشد زیرا ما در جدول رده‌بندی تیم اول بودیم و حق ما است که دو دیدار میزبان باشیم. این اتفاق سال گذشته رخ نداد و کلی اعتراض به همراه داشت. امیدوارم مسوولان گوش شنوا داشته باشند زیرا با این نحوه برگزاری اشتباهی دیگر انجام می‌دهند. ما دیگر کم آوردیم و به دنبال این هستیم که فقط لیگ تمام شود.

آقای گل لیگ برتر فوتسال در خصوص برگزار شدن یا نشدن مرحله پلی‌آف لیگ برتر، خاطرنشان کرد: برگزار شدن پلی‌آف ۹۰ درصد خوب است و ۱۰ درصد بد. به نظر من آقایان نتوانستند برنامه‌ریزی خوبی برای این مرحله داشته باشند و نحوه برگزاری‌ آن را از خودشان اختراع کردند وگرنه در کشورهای دیگر و حتی رشته‌های ورزشی کشور خودمان لیگ‌ها بدون هیچ مشکلی با پلی‌آف برگزار می‌شود و همه چیز منظم است.

جاوید افزود: هر سال در لیگ برتر شایعاتی مبنی بر تبانی وجود داشت اما پلی‌آف این شایعه را از بین برد و حتی در ۲ هفته پایانی لیگ، تیم‌ها برای پیوستن به جمع ۸ تیم به آب و آتش می‌زدند و همین موضوع جذابیت و کیفیت فنی لیگ را دوچندان کرده بود. برای برگزاری پلی‌آف باید زیرساخت مناسب به وجود بیاید. یکی از ضعف‌هایی که لیگ ما دارد این است که کمیته انضباطی منفعل عمل می‌کند و رای یک هفته‌ای را  پنج ماه بعد اعلام می‌کند و همین موضوع باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود. با این تفاسیر در حال حاضر اگر پلی‌آف برگزار نشود برای فوتسال بهتر است زیرا حواشی کمتری به وجود می‌آید.

وی درباره تعویق یکساله جام‌جهانی ۲۰۲۰ فوتسال تصریح کرد: تعویق جام‌جهانی مطابق انتظار بود و حالا ما منتظر تعویق جام ملت‌ها هستیم زیرا برگزاری آن در مردادماه دور از انتظار است. با تعویق این رقابت‌ها فرصت خوبی برای شروع لیگ است که بازیکنان در شرایط مسابقه قرار بگیرند و برای حضور در تیم ملی آماده شوند.

بازیکن تیم فوتسال مس سونگون در خصوص این موضوع که با تعویق جام‌جهانی، یک سال به سن ملی‌پوشان اضافه می‌شود، گفت: تیم ملی ارث پدری کسی نیست و هر کسی که شایسته‌تر باشد به تیم ملی دعوت می‌شود. هر کس از جاوید بهتر است بیاید به تیم ملی. چیزی که مهم است عملکرد و کیفیت است نه سن. برای نمونه «فرهاد فخیم» در حال حاضر به راحتی می‌تواند به تیم ملی در جام جهانی کمک کند زیرا هم بدنش آماده است و هم تجربه بسیار خوبی دارد. یک بازیکن بعد از ۳۵ سالگی نیز با کیفیت می‌ماند و بازیکنی دیگر نیز در ۳۰ سالگی فوتسالش تمام می‌شود.

جاوید افزود: قبول دارم که سن تیم ملی بالا رفته است اما آیا آن‌هایی که این مطلب را بازگو می‌کنند راهکار مناسبی دارند و یا جایگزینی برای بازیکنان حال حاضر تیم ملی دارند؟ آیا تابحال بازیکن جوانی بوده که به تیم ملی دعوت شده و به او فرصت نداده باشند؟ جوانگرایی در تیم ملی وظیفه سرمربی تیم ملی نیست چرا که اگر بازیکن جوانی با کیفیت باشد به طور قطع دعوت می‌شود. جوانگرایی وظیفه باشگاه‌ها است که به آن‌ها بها بدهد تا رشد کنند. طبیعی است که تیم‌های ملی کشورهای مختلف در برهه‌ای از زمان ۱۰ بازیکن خوب و در زمانی دیگر ۲ بازیکن با کیفیت داشته باشند. به نظرم برخی از نظرات بی‌انصافی است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.