کد خبر : 155981
تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1399 - 13:19
-

۵۰۰ هزار دلار فیفا برای توسعه فوتبال و فوتسال بانوان

۵۰۰ هزار دلار فیفا برای توسعه فوتبال و فوتسال بانوان

فیفا در نظر دارد تا با تخصیص بودجه‌ای به فدراسیون های فوتبال، در راه ارتقای فوتبال و فوتسال بانوان گام بردارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فیفا در نظر دارد تا با تخصیص بودجه‌ای به فدراسیون های فوتبال، در راه ارتقای فوتبال و فوتسال بانوان گام بردارد.

یکی از مهم‌ترین برنامه های حمایتی سازمان جهانی فوتبال (فیفا) در سال ۲۰۲۰، حمایت از فوتبال و فوتسال بانوان است؛ دو رشته‌ای که در سایه شهرت و توجه‌ها به فوتبال آقایان، چندان مورد توجه فدراسیون‌ها قرار نمی‌گیرد و این مسئله در ایران، به نوعی دوچندان است. براساس برنامه ریزی فیفا اما کشورها اگر بتوانند طرح های اجرایی خوب و روشنی را ارائه دهند، بودجه حمایتی خوبی را هم دریافت می‌کنند.

براساس اخبار واصله، سازمان جهانی فوتبال در نظر دارد تا به ازای هر فدراسیون در اواخر ماه جولای ۲۰۲۰ (مردادماه ۹۹)، بودجه‌ای ۵۰۰ هزار دلاری را تخصیص دهد اما نکته مهم اینجاست که بودجه اختصاص یافته تنها می‌تواند در راه توسعه فوتبال و فوتسال بانوان خرج شود و فدراسیون‌ها حق خرج آن، در حوزه های دیگر را ندارند.

با توجه به مشکلات عمده موجود در فوتبال و فوتسال بانوان، بدون تردید تزریق بودجه ۵۰۰ هزار دلاری می‌تواند در صورت تدوین طرح اجرایی کارآمد تحولی شگرف را به وجود آورد؛ نکته حائز اهمیت آن است که با وجود تحریم‌ها این بودجه بازهم می‌تواند به خزانه فدراسیون فوتبال راه پیدا کند.

بدون شک کمیته بانوان فدراسیون برای اجرای ماموریت ویژه خود در راه توسعه فوتبال و فوتسال بانوان فرصتی ندارد؛ چرا که فدراسیون‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن برنامه اجرایی خود را به فیفا ارائه دهند و پس از طی مراحل لازم، بودجه تخصیص یافته را دریافت کنند. باید دید موضع فدراسیون نشین‌ها به رغم مشکلات پرشمار موجود در فوتبال و فوتسال بانوان، در قبال سیاست حمایتی فیفا چه خواهد بود و چه برنامه اجرایی را آن‌ها به زوریخ ارسال خواهند کرد؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.