کد خبر : 184435
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1399 - 12:32
-

فرش آرا؛همان مسیر همیشگی با الگوبرداری از شهرخودرو

فرش آرا؛همان مسیر همیشگی با الگوبرداری از شهرخودرو

فرش آرا ، نماینده استان خراسان رضوی در لیگ برتر فوتسال به روال سال‌های پیش، امسال هم تیمی کم‌مهره و متوسط بسته است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، زردآبی‌ها به ۲ گروه درون‌تیمی تقسیم می‌‎شوند و بعد از گرم‌کردن، مشغول بازی می‌شوند. اعضای کادر فنی هم پا‌به‌پای فوتسالیست‌ها می‌دوند و بازی می‌کنند. فرش‌آرایی‌های مشهد همچون بسیاری از تیم‌های بلاتکلیف دیگر لیگ برتر، یک‌ماهی می‌شود تمریناتشان را آغاز کردند و حالا در بهترین فرم بدنی برای شروع رقابت‌های فصل پیش‌رو هستند، اما خبری از مجوز ستاد ملی کرونا نیست. رقابت‌های لیگ برتر فوتسال فصل آتی بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان و اختلاف‌نظر‌های متعدد بالاخره بنا شد در قالب ۲ گروه هفت‌تیمی برگزار شود و در مرحله دوم ۳ تیم از هر گروه به دور پلی‌آف برسند، اما این نسخه و تدبیر کرونایی هم برای صدور مجوز ستاد ملی کرونا برای شروع این پیکار‌ها کارساز نبود و تیم‌ها در بلاتکلیفی همچنان تمرین می‌کنند! تیم فوتسال فرش‌آرا مشهد هم که جزو اولین تیم‌هایی بود که تمرینات پیش‌فصل خود را آغاز کرد، حالا به مرحله‌ای رسیده است که بازیکنان و کادر فنی چشم‌انتظار سوت آغاز رقابت‌ها هستند و به نظر می‌رسد تمرین‌های این‌روزهایشان بیشتر رنگ‌و‌لعاب انگیزه و نشاط را دارد.

کپی فرش‌آرا از روی دست شهرخودرو

نماینده مشهد در لیگ برتر فوتسال فصلی پُرمعما و پُرچالش را در پیش دارد. تیمی که همواره در فصول گذشته نماینده‌ای متوسط برای خراسان رضوی در لیگ بوده، امسال هم همان رویه را پیش گرفته است و نه بنایی برای کسب عنوان قهرمانی دارد و نه ترس از سقوط! همان همیشگی خلاصه تیم‌بستن فرش‌آرا در لیگ جدید امسال است که البته باید گفت نسبت به سال گذشته غیر‌بومی‌تر شده است. به نظر می‌رسد روندی را که تیم شهر‌خودرو فوتبال پیش گرفته، فرش‌آرا الگو کرده و سیمای این تیم نسبت به سال گذشته غیر بو‌می‌تر و البته ناشناخته‌تر شده است.
مهره‌هایی که این تیم گرفته، درست مثل کاری که شهر‌خودرو کرده است، مهره‌های تاپ و شناخته‌شده‌ای در فوتسال ایران نیستند و به هندوانه‌های دربسته‌ای می‌مانند که معلوم نیست جواب بدهند یا نه. اگرچه چند بازیکن جذب‌شده امسال، سال‌ها در لیگ برتر بازی کرده‌اند و تجربه زیادی دارند، اما از زمانی که مهره‌های تاپی درفوتسال بوده‌اند گذشته و باید دید در این فصل چه نمایشی در تیم تنها‌نماینده شرق کشورمان خواهند داشت. بازگشت علی اسعدی، معین افشار و اکبرکاظمی به فرش‌آرا هم از اتفاق‌های جالب تیم امسال مجید مرتضایی است که در فرش‌آرا تازگی ندارد و کنار‌گذاشتن بازیکنان و بازگشتن دوباره آن‌ها بار‌ها در این باشگاه اتفاق افتاده است.

گروه مرگ یا زندگی؟

فرشی‌های مشهد در گروه دوم رقابت‌های لیگ برتر فصل آتی با مس‌سونگون (مدافع عنوان قهرمانی)، سن‌ایچ ساوه، ملی‌حفاری اهواز، هایپر شاهین‌شهر، مقاومت البرز و راگا تهران هم‌گروه هستند؛ جایی که برخی معتقدند از اقبال بلند نماینده خراسان بوده که در گروه گیتی‌پسند، ستارگان ورامین، شهروند ساری، سوهان محمدسیما قم، مقاومت البرز، اهورا بهبهان و کراپ الوند نیفتاده است، اما سرمربی مشهدی فرش‌آرا نظری خلاف این دارد.
مجید مرتضایی گروهی را که تیمش در آن افتاده، گروه مرگ می‌داند و می‌گوید در همین یک ماه گذشته هر بازی دوستانه‌ای بین تیم‌های این گروه و آن گروه برگزار شده است، تیم‌های گروه ما برنده بودند. مرتضایی این مسئله را ناشی از قدرت تیم‌های این گروه می‌داند. او در‌این‌باره می‌گوید: فرش‌آرا، حفاری، سونگون، سن‌ایچ و راگا ۵ تیم گروه ما هستند که روی کاغذ هر کداممان می‌توانیم جزو ۳ تیم صعود‌کننده نهایی باشیم.
این در‌حالی است که البته گیتی‌پسند، نایب‌قهرمان دوره گذشته، شهروند ساری با آن سالن مخوفش، سوهان محمدسیما با سالن آ‌ینه‌ای‌اش و کراپ پرستاره و متمول در گروه اول نیز تیم‌هایی ترسناک برای رقبا هستند.

خروج ۶ بازیکن مشهدی از فرش‌آرا

فرش‌آرا در فصل نقل‌و‌انتقالات بر‌خلاف سال‌های گذشته بازیکنان زیادی را از دست داد؛ بازیکنانی که به اذعان مجید مرتضایی، سرمربی تیم، از کیفیت فنی خوبی برخوردار بودند و شاید تیم امسالشان از حیث فنی در قیاس با سال گذشته کمی متفاوت باشد.
با‌این‌همه مرتضایی معتقد است اتحاد و همدلی بازیکنانش به آن‌ها کمک می‌کند تا فصلی خوب را داشته باشند. فرش‌آرا در نقل‌و‌انتقالات قدرت بهادری، بهزاد عظیمی، رحمان سارانی، حامد ثنایی، محمد پیکان، کمال کهندل و علی ابراهیمی را از دست داد؛ هفت‌جدا‌شده‌ای که از قضا شش‌تای آن‌ها مشهدی هستند! از طرفی امین مجیدی‌پور، هاشم فرج‌زاده، محمد بیضایی و محسن محمدزاده ۴ خرید اصلی تیم هستند که هیچ‌کدام مشهدی نیستند! البته امیرحسین داوودی از جاجرم نیز بازیکنی از سهمیه امید است که به فرش‌آرای ۹۹ اضافه شده است. مجید مرتضایی در دفاع از خرید‌های جدیدش گفت: ما سال گذشته در بخش گل‌زنی مشکل داشتیم.
تیم ما از حیث دفاعی جزو بهترین تیم‌های لیگ بود و گل خورده کمی داشت، اما در بخش گل‌های زده مشکل داشتیم. وی افزود: امسال سعی کردیم بازیکنانی را جذب کنیم که در بخش گل‌زنی به ما کمک کنند. بیضایی را از ارژن شیراز گرفتیم که فصل گذشته ۲۰ گل برای این تیم به ثمر رساند. امین مجیدی‌پور هم از ورامین به تیم اضافه شد که از گل‌زنان خوب لیگ سال قبل بود. همچنین محسن محمدزاده از حفاری به جمع ما اضافه شد که فصل قبل ۱۴ گل برای تیم اهوازی به ثمر رساند. مرتضایی تصریح کرد: سعی خواهیم کرد در لیگ پیش‌رو تیمی هجومی‌تر و گل‌زن‌تر داشته باشیم.

بلاتکلیفی کرونایی، اولویت فرش‌آرایی

فرش‌آرای لیگ برتر آینده حالا باید بیش از هر چیز به فکر رسیدن به جایگاهی باشد که هواداران فوتسال مشهد مدت‌هاست در‌پی آن‌اند؛ تیمی که طی سال‌های اخیر همیشه جزو تیم‌های میانه‌نشین جدول بوده، فصل قبل تا آستانه صعود به جمع ۴ تیم برتر لیگ پیش رفت، اما در ثانیه‌های آخر کم آورد. سرمربی فرشی‌ها معتقد است تیمشان فصل قبل «بوی قهرمانی» می‌داد. با‌این‌همه معطلی کرونایی حاکم بر فوتسال ممکن است کار را برای فصل پیش‌رو سخت کند.
مرتضایی در‌این‌باره اظهار کرد: تیم ما پارسال بوی قهرمانی می‌داد و حقمان دست‌کم صعود به جمع ۴ تیم پایانی بود؛ اما امسال کار خیلی سخت است. ما در گروه مرگ قرار گرفتیم و لیگ به‌خاطر پخش‌شدن بازیکنان سخت‌تر شده است. راگا و کراپ تیم‌های تازه‌اضافه‌شده به لیگ، تیم‌های بسیار خوبی هستند. امیدواریم ما در این شرایط جزو ۳ تیم باشیم که به جمع ۶ تیم نهایی بیاییم. مرتضایی البته باز هم به هواداران قول قهرمانی نداد، اما گفت هدف اول تیمش صعود از دور گروهی به پلی‌آف است؛ اتفاقی که البته نمی‌تواند دستاورد جذابی برای هواداران فوتسال شهر باشد!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.