کد خبر : 184735
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آبان 1399 - 8:50
-

روایت سرمربی تیم ملی فوتسال ایران از شکست دادن کرونا

روایت سرمربی تیم ملی فوتسال ایران از شکست دادن کرونا

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با پشت سرگذاشتن دوران سخت مبارزه با بیماری کرونا، این ویروس را شکست داد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سید محمد ناظم الشریعه بیست و چهارم مهرماه ۹۹ پس از بازگشت از اردوی ازبکستان در گفت وگو با ایرنا گفته بود: پس از بازگشت به دلیل علائمی که داشتم تست کرونا دادم و در نهایت جواب آن مثبت شد.

ویروس فریبنده و متفاوت

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران از دوران سخت مبارزه به این بیماری در دوران قرنطینه سخن به میان آورد و گفت: برای سفر به ازبکستان که پس از  شیوع کرونا برای نخستین بار  صورت گرفت تدارک کافی از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی دیده بودیم و حتی با پرواز چارتر سفر کردیم و هتل ما هم از تیم ملی فوتبال مجزا بود.

وی اضافه کرد: همچنین داوود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال ، میشل پتروس مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی و جلیل دوران  مربی بدنساز شیرازی تیم ملی نیز دارای علائم بیماری کرونا بودند اما علائم رییس کمیته فوتسال خیلی حاد نبود.

ناظم الشریعه با بیان اینکه این بیماری به حدی فریبنده است که نمی شود متوجه شد، افزود : پس از سفر ازبکستان، وارد شیراز شدم و دو روز پس از آن هم در منزل و حتی سرکار مشکل نداشتم اما دو سه روز بعد از آن بدن درد گرفتم و حالت سرماخوردگی داشتم برای همین تست کرونا دادم که مثبت شد و دوران را قرنطینه را آغاز کردم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد:  همه افراد خانواده، همسر و ۲ فرزندم هم گرفتار این بیماری شدند، زیرا آنها ناخواسته و در همان روزهای نخست ابتلا شده بودند اما شرایط هر کس با این بیماری که درگیر می شود فرق می کند.

او با بیان اینکه این بیماری خطرناک عیب بزرگی که دارد سرعت شیوع و انتقال آن است، اظهار  داشت: این بیماری مرموز غیر قابل پیش بینی است و باید خیلی مواظب بود که ریه ها درگیر نشوند، پس از دو روز بدن درد از بین رفت اما تب خفیفی داشتم و رفته رفته سُرفه های خشک شروع شد و جالب اینکه گلو درد نداشتم.

ناظم الشریعه ادامه داد: پس از سرفه های خشک، دکتر دشتی پزشک معالج گفت ریه هایت ۱۰ در صد درگیر شده اند و هفته دوم نیز تا ۱۲ درصد نیز افزایش یافت که این رقم خطرناک است و یا باید در بیمارستان بستری شوی و یا اینکه در منزل مداوا صورت گیرد که من منزل را انتخاب کردم.

وی اضافه کرد: دکتر دشتی  دستور داد که سُرم وصل شود و داروهای آنتی بیوتیک تزریق تا جلو رشد ویروس در ریه گرفته شود.

 سُرفه همچنان ادامه دارد

سرمربی تیم ملی فوتسال با اظهار اینکه با وجود منفی شدن بیماری کرونا در بدنم اما همچنان سُرفه کردن ادامه دارد، افزود : این مشکل هم طبق تجویز پزشک با مصرف نکردن چربی ها و مواد سرخ کردنی رفته رفته بهبود خواهد یافت ضمن اینکه توصیه شده بیشتر موادی که دارای خاصیت گرمی زا دارند استفاده شود.

ناظم الشریعه بیان کرد: حدود ۴۰ سال است که ورزش می کنم اما از آنجا که ظرفیت ریه ورزشکاران بالا است و پس از گذشت ۱۰ دقیقه نفس نفس می زنند اما این امر برای یک فرد عادی یک تا دو دقیقه است.

وی گفت:  اینکه گفته می شود ریه ورزشکاران درگیر نمی شود اینگونه نیست زیرا زمانی که این بیماری به سراغت می آید مجبور هستی ورزش نکنی از این رو اکسیژن خون بالا نمی رود و ظرفیت ریه ها پایین می آید و انسان را از پا می اندازد.

مسئله روحی و روانی مهترین چالش بیماران کرونایی است

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه مسئله روحی و روانی مهمترین چالش بیماران مبتلا به کرونا است، بیان داشت : زمانی که تست کرونا در بدن انسان ها مثبت می شود طبیعی است که از نظر روحی و روانی بهم می ریزی و هر چقدر هم بدن ما مقاومت داشته باشد اما با این چالش سخت است کنار بیایید.

این پیشکسوت ورزش فارس و کشور ادامه داد: این بیماری خیلی شبیه مرگ است و زمانی که به آن مبتلا شدی دیگر کسی سراغت نمی آید و مهمترین توصیه هم این است که اگر گرفتار کرونا شدی باید مراقب خودت باشی تا به دیگران منتقل نکنی شاید شخصی بیماری زمینه ای داشته باشد که این امر کار را سخت خواهد کرد.

همه اعضای خانواده با هم سردرد سخت می گیریم

ناظم الشریعه همچنین به سردردهای سخت ناشی از این بیماری اشاره کرد و افزود: همه اعضای خانواده، همزمان با هم سردرد بسیار سختی می گیریم که این مشکل به مرور زمان حل می شود و زمانی که سردرد کاملا از بین رفت می توان گفت ویروس کرونا کاملا در بدن پاک شده است.

وی گفت: وضعیت خانواده ما پس از مبتلا به این بیماری متفاوت است ، زیرا در هر بدنی یک جور تاثیر دارد ، حال پسرم خوب است اما همسر و دخترم هنوز درگیر هستند و جای نگرانی نیست.

مرطوب نگاه داشتن گلو حین بیماری

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران افزود: مرطوب نگاه داشتن گلو حین بیماری بسیار مهم است که می توان با استفاده از  آب میوه هایی که داری ویتامین هایB، A،و C همچون آب هویج، آب سیب ،آب پرتقال و لیمو شیرین و دمنوش های مختلف گیاهی گلو را مرطوب نگاه داشت ضمن اینکه استفاده از آب نمک زمانی خوب است گرفتار این بیماری نشده باشید.

وی در مورد جلیل دوران مربی بدنساز شیرازی تیم ملی هم گفت: جلیل دوران هم بعد از من مبتلا شد و با اینکه سنش بالا است ریه او ۲۵ در صد درگیر شده و هم اینک هم در منزل بستری است و خدا را شکر حالش خوب است.

سرمربی تیم ملی فوتسال از اعضای فدراسیون فوتبال، پیشکسوتان، مدیرکل ورزش و جوانان،بازیکنان و مردم که مرتب پیگیر بیماریش بودند تشکر کرد و افزود : بهترین کار این است که دعا کنم هیچ کس به این بیماری مرموز مبتلا نشود و از خبرنگارانی که مرتب تماس می گرفتند اما نمی توانستم پاسخگوی آنها باشم عذرخواهی می کنم.

بر اساس اعلام معاون استانداری فارس ،محدودیت های کرونایی تا ۱۶ آبان ماه ۹۹ در ۳۶ شهرستان استان فارس ادامه دارد و نظارت ها بر نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش های دولتی و غیردولتی تشدید شده است.

تا  ۱۱ آبان ۱۳۹۹  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۷۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدندو مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۲۰ هزار و ۴۹۱ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۵ هزار و ۲۹۸ نفر رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.