کد خبر : 185417
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آبان 1399 - 14:32
-

تداوم وضعیت نامناسب هایپر ؛ با پنجره های بسته و بدون خریدار

تداوم وضعیت نامناسب هایپر ؛ با پنجره های بسته و بدون خریدار

همیشه سخن از تفاوت‌های چشمگیر بین فوتبال و فوتسال بوده است؛ اما به همان اندازه نیز به تفاوت شرایط تیم‌های فوتسال با یکدیگر می‌پردازند؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، همیشه سخن از تفاوت‌های چشمگیر بین فوتبال و فوتسال بوده است؛ اما به همان اندازه نیز به تفاوت شرایط تیم‌های فوتسال با یکدیگر می‌پردازند؟
البته یک شباهت بین همه تیم‌های فوتسال و همچنین فوتبال بوده است و آن هم عدم حمایت همه جانبه از سوی مسئولان است.
هایپر که فصل گذشته با هدایت سعید رستمی برای اولین بار به لیگ برتر فوتسال راه پیدا کرد تا تعداد نمایندگان اصفهان پس از سال‌ها در این مسابقات به عدد دو برسد پس از تغییر سه سرمربی روی نیمکتش در نهایت به کار خود در رده نهم جدول خاتمه داد و در لیگ برتر ماندنی شد.
در حالی که زمان شروع لیگ برتر فوتسال مشخص نیست وضعیت هایپر نیز سامانی ندارد و حتی ممکن است امتیازش به فروش برسد.
سخن ما نه فقط با مسئولان این تیم، بلکه با همه کسانی است که دستی بر آتش ورزش اصفهان دارند تا بتوانند سروسامانی به تیم هایپرشهر بدهند.

حالِ هایپرشهر خوب نیست

فوتسال ایران در میان ۵ تیم برتر دنیا قرار دارد، اما هنوز توانایی برگزاری لیگ برتر را در این موقعیت کنونی نداریم و باشگاه‌هایی در این لیگ حضور دارند که خدا خدا می‌کنند زمان برگزاری لیگ به تعویق بیفتد تا بتوانند خودشان را آماده حضور در مسابقات کنند. برای هایپرشهر این قضیه بیشتر از دیگر تیم‌ها صدق می‌کند.
هایپرشهر به‌خاطر عدم پرداخت دستمزد بازیکنانش از پنجره نقل و انتقالات محروم شده است؛ سعید افشار، مجید حاجی بنده و مهرداد جابری از جمع نارنجی‌پوشان هایپر جدا شده‌اند و تکلیف بازیکنان باقی‌مانده مشخص نیست.
سرمربی جدید تیم پس از یک هفته به دلایل مختلف از جمع هایپرشهر جدا شد تا همچنان نیمکت این تیم خالی بماند.
مدیران این تیم پاسخگو نیستند و رئیس اداره ورزش و جوانان شاهین‌شهر هم همچنان درصدد برگزاری نشست خبری برای پاسخگویی به وضعیت ورزش این شهر است!
رئیس جدید هیات فوتبال اصفهان قول‌هایی مبنی بر ماندن سهمیه فوتسال در اصفهان و سرپا شدن هایپرشهر داده است؛ اما با مزه مزه کردن دهان شیرین نمی‌شود. به‌خصوص اینکه حتی اگر همگان بخواهند هایپرشهر برگردد، اما مدیران این تیم تمایلی نشان ندهند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
اصفهان یکی از ارکان فوتسال ایران بوده و بازیکنان خوبی نیز پرورش داده است، اما اگر توجهی به آن نشود همان بهتر است که تیمی نیز در این استان فعالیت نکند.

فوتسال اصفهان و ۲ تیم با اوضاع متفاوت

گیتی پسند با خریدن بازیکنان بزرگ و سرمربی‌شان که آقای گل جهان است لقب کهکشانی‌ها را یدک می‌کشد و در طرفی دیگر هایپرشهر حضور دارد، آن‌ها هم یک مجموعه خصوصی هستند، اما در آستانه فروپاشی قرار دارند.
هایپرشهر با درخشش بازیکنان جوان و سرمربیان خود توانست به لیگ برتر صعود کند و با وجود همه مشکلات در لیگ بماند، البته نمی‌توان چشم را روی تلاش مدیران این تیم برای حضور آبرومندانه در لیگ برتر بست؛ اما حالا که اوضاع بیرون از زمین مناسب نیست همه‌چیز به مسئولان بستگی دارد تا شرایط را برای حضور مناسب در لیگ فراهم کنند.
اگر قرار است هایپر با تمام مشکلات در لیگ شرکت کند و زنگ تفریح دیگر حریفان شود همان بهتر که امتیازش را به جایی بفروشند که توانایی اداره باشگاه را داشته باشد؛ چراکه اگر تیمی بهترین بازیکنان را نیز در اختیار داشته باشد، اما از لحاظ مالی و مدیریتی حال مناسبی نداشته باشد کسب نتایج خوب امکان‌پذیر نخواهد بود.
البته نمی‌توان فقط مسئولان هایپر و ورزش اصفهان را مقصر دانست. کسانی که می‌توانند از لحاظ مالی کمکی کنند دریغ نکرده و باید هوای ورزش را داشته باشند تا دست به دست هم داده و نه تنها به فوتسال بلکه ورزش اصفهان قوت تازه بدهند. قطعا اصفهان با ظرفیت‌های فراوان ورزشی قادر به افتخار آفرینی‌های بسیاری در کشور است.

عطایش را به لقایش ببخشید

یک تیم برای حضور در بالاترین سطح رقابت‌ها، علاوه بر بازیکن و مربیان کارکشته، به مدیریت قوی و منابع مالی نیز نیاز مبرم دارد.
در اینکه هایپرشهر یک مجموعه خصوصی است و هرطور که بخواهد می‌تواند درخصوصش تصمیم گیری‌هایی مبنی بر حضور در مسابقات بگیرد شکی نیست؛ اما پای اعتبار فوتسال اصفهان و کسانی که برای حضور این تیم در لیگ برتر فوتسال زحمت کشیده‌اند در میان است.
در سال‌های گذشته تیم‌هایی نظیر کاشی نیلو و فولاد ماهان سپاهان که قدرت فوتسال آسیا بود منحل شدند و به خاطره‌ها پیوستند.
هایپر بزرگ‌تر از آن‌ها نیست، اما باید به باشگاه‌داران گفت وقتی که پای به میدان می‌گذارید موظفید تا آخرین لحظه برای سربلندی تیم، هواداران و ورزش استان تلاش کنید.لیگ برتر و حضور تیم‌ها برای معرفی اشخاص و برند شدن آن‌ها نیست. وقتی مجموعه‌ای به دنبال حضور در سطح بالای مسابقات است باید به فکر آینده و مشکلاتی که گریبانش را می‌گیرد نیز باشد.
باید مرد میدان بود و عمل. اگر اینگونه نیست باید عطایش را به لقایش بخشید تا میدان برای آن‌هایی خالی شود که دلسوز ورزش هستند.

مالِ بد بیخِ ریشِ صاحبش!

در هفته‌های گذشته، نفراتی برای خریداری باشگاه هایپرشهر با مسئولان این تیم، هیئت فوتبال شاهین شهر و اصفهان مذاکراتی داشته‌اند تا امتیاز این تیم در لیگ برتر برای اصفهان بماند، اما هرکدام به دلایل نامشخصی از تصمیمشان صرف نظر کرده‌اند تا کماکان هایپرشهر در وضعیتی سردرگم بماند.
آن هم در شرایطی که سرمربی اسبق این تیم باید جای مدیران هایپر به‌دنبال کسانی بگردد تا این تیم را از اعماق چاه بیرون بکشند. حال، مدیران هایپر چه تصمیمی دارند نمی‌دانیم.
باید دید تکلیف این تیم اصفهانی در آستانه شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر در نهایت چه خواهد شد.
امیدواریم اتفاقات خوب و در شأن اصفهان رقم بخورد و هایپرشهری که با تلاش فراوان به لیگ برتر صعود کرده است به‌خاطر مشکلات درون تیمی و به ویژۀ کمبود منابع مالی به خاطره‌ها نپیوندد و باز هم شاهد حضورشان در مستطیل کوچک فوتسال باشیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.