کد خبر : 185388
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آبان 1399 - 8:19
-

مرتضایی: برگزاری متمرکز لیگ برتر اسپانسرها را دلزده می‌کند/نمی توانیم تمرینات را تعطیل کنیم

مرتضایی: برگزاری متمرکز لیگ برتر اسپانسرها را دلزده می‌کند/نمی توانیم تمرینات را تعطیل کنیم

سرمربی فرش‌آرا مشهد گفت: برگزاری متمرکز لیگ برتر فوتسال، اکثر اسپانسرهای این رشته ورزشی را دلزده می‌کند و منجر به کناره‌گیری آنها خواهدشد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مجید مرتضایی در خصوص احتمال برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتسال به صورت متمرکز اظهار کرد: نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتسال تا ۵ آذر مشخص خواهدشد. اگر لیگ برتر برگزار نشود، یک فاجعه برای فوتسال ایران رقم خواهدخورد. باشگاه فرش‌آرا با برگزاری لیگ به صورت متمرکز مخالف است و در جلسه اصلی سازمان لیگ فوتسال، اکثر تیم‌ها با برگزاری متمرکز بازی‌ها مخالفت کردند.

وی افزود: ابعاد تبلیغاتی مسابقات برای اسپانسرها اهمیت بالایی دارد. برگزاری متمرکز مسابقات لیگ برتر، برای اسپانسرها هیچ توجیه اقتصادی ندارد تا به حضور در فوتسال ادامه دهند و از تیم‌ها حمایت کنند. یقین دارم که اگر مسابقات به طور متمرکز برگزار شود، اکثر اسپانسرها برای سال آتی کنار خواهندکشید. هزینه میلیاردی برای دو سه هفته مسابقه، هیچ توجیه و صرفه اقتصادی ندارد. برگزاری لیگ برتر به صورت مستمر و در بازه زمانی ۸ تا ۹ ماهه جذابیت تبلیغاتی زیادی برای اسپانسرها دارد.

سرمربی فرش‌آرا مشهد گفت: نمی‌دانم چرا حساسیت فدراسیون فوتبال در این خصوص افزایش یافته است. در حال حاضر لیگ برتر رشته‌های بسکتبال، هندبال و والیبال در حال برگزاری است، اما لیگ فوتسال برگزار نمی‌شود. برخوردها و فشار بدنی در فوتسال بالاست. اگر بازیکنی کرونا بگیرد یا مصدوم شود، چند بازی را از دست می‌دهد و زحمات و تمرینات چندین ماهه یک تیم نابود خواهدشد.

مرتضایی خاطرنشان کرد: از ۲ ماه قبل تمرینات را آغاز کرده‌ایم و شرایط طوری نیست که بتوانیم تعطیل کنیم. اگر تمرینات تعطیل شود و ناگهان اعلام کنند مسابقات از دو هفته دیگر آغاز می‌شود، از فرم مطلوب دور می شویم و زحمات به باد می‌رود. از سوی دیگر برگزاری تمرینات بدون آغاز مسابقات هزینه زیادی روی دست تیم‌ها گذاشته است و به ویژه کار برای تیم‌هایی که بازیکن غیربومی دارند، سخت شده‌است، زیرا هزینه اسکان و تغذیه زیاد است.

وی تصریح کرد: مشابه وضعیت فعلی ما در اسپانیا و پرتغال هم رخ داد، اما در این دو کشور همانند گذشته مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. حتی برگزاری متناوب بازی‌ها با پخش تلویزیونی می‌تواند برای کسانی که در خانه حضور دارند، سرگرم‌کننده باشد. برگزاری و پخش مستقیم مسابقات فوتسال، به ویژه برای جوانان و نوجوانان بهانه‌ای برای در خانه ماندن می‌شود و احتمال شیوع بیشتر کرونا را در جامعه کاهش دهد.

سرمربی فرش‌آرای مشهد بیان کرد: با توجه به شرایط خاصی که در خصوص آغاز لیگ برتر ایجاد شده، هنوز قسط اول بازیکنان پرداخت نشده است، البته برخی از بازیکنان با توجه به قراردادشان پیش‌پرداختی دریافت کرده‌اند. تمام بازیکنان مطالبات فصل گذشته خود را نیز دریافت کرده‌اند. روال باشگاه فرش‌آرا هر سال اینگونه بوده که پس از برگزاری دو بازی نخست لیگ، درصدی از قرارداد بازیکنان پرداخت شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.