کد خبر : 185441
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آبان 1399 - 8:05
-

حسن زاده:کرونا کیفیت فوتسال در جهان را دچار افت کرده است/جوانگرایی لبه تیز تیغ است

حسن زاده:کرونا کیفیت فوتسال در جهان را دچار افت کرده است/جوانگرایی لبه تیز تیغ است

گفت‌وگو با کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران، یکی از مصاحبه‌های مجله فدراسیون فوتبال در شماره چهارم بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علی‌اصغر حسن‌زاده ناولیقی (زاده ۱۱ آبان ۱۳۶۶ در قم) بازیکن فوتسال اهل ایران است. وی در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از سوی AFC به عنوان بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا برگزیده شد. وی آقای گل مسابقات سالنی آسیا در سال ۲۰۰۷ با ۱۲ گل، آقای گل مسابقات جام ملتهای ۲۰۱۱ آسیا با ۱۱ گل و در سال ۱۳۹۱ با زدن ۲۹ گل آقای گل مسابقات لیگ برتر شد.

گفت‌وگوی اختصاصی با بهترین بازیکن سالهای اخیر ایران در آسیا را در زیر می‌خوانید:

کرونا کیفیت فوتسال در جهان را دچار افت کرده است
شیوع ویروس کرونا تاثیر سنگینی بر روی همه صنایع و همچنین ورزش جهان گذاشته است. ضمن اینکه باعث ایجاد تغییراتی در مسابقات لیگ، اردوها و جام ملتها شده و این اتفاقات تا حدودی کیفیت فوتسال همه جهان را دچار افت کرده است. امیدوارم این شرایط به زودی به اتمام برسد و همه چیز عادی شود. چند مرحله از اردوهایمان به دلیل تعویق مکرر مسابقات جام ملتها با تغییرات مواجه شد و اینکه زمان دقیق مسابقات را نمی دانستیم، مشکل زیادی برای ما ایجاد کرده بود. نمی دانستیم مثلا چه موقع بدنسازی کنیم تا تاثیر منفی روی بخش آماده جسمانی نداشته باشد. از طرفی از شرایط مسابقه دور ماندیم و بسیاری از بازیکنان حدود هشت ماه مسابقه رسمی انجام نداده بوند. همه این ها حاصل شرایط کرونایی است، اما باتوجه به اینکه زمان زیادی به شروع مسابقات تا جام ملتهای فوتسال آسیا باقی نمانده، باید بسیار هوشیار باشیم.

دو بازی دوستانه پر چالش را پشت سر گذاشتیم
خوشبختانه در یک اقدام بسیار خوب از سوی فدراسیون و کمیته فوتسال، به اردوی پنج روزه ازبکستان اعزام شدیم. فکر می کنم تنها تیم در آسیا باشیم که تا این لحظه توانسته با وجود شرایط کرونا اردوی خود را در کشور دیگری برگزار کند و بازی تدارکاتی نیز داشته باشد. در این اردو علاوه بر تمرینات بسیار مفید، دو بازی دوستانه پر چالش هم برگزار کردیم که از نظرم بسیار تاثیرگذار بود و باعث شد تا هماهنگی تیمی ما بیشتر شود و با آمادگی بیشتری برای جام ملتهای آسیا که انتخابی جام جهانی نیز بشمار می رود، حاضر شویم. بی تردید جام ملتهای کویت مسابقات سنگینی خواهد بود و امیدوارم به خوبی این رقابتها را پشت سر بگذاریم. امیدوارم لیگ زودتر شروع شود چراکه به تیم ملی کمک زیادی می کند، انجام بازی در لیگ و تمرینات مداوم به آماده تر شدن بازیکنان کمک می کند.

جوانگرایی لبه تیز تیغ است
مباحث مربوط به جوانگرایی در تیم ملی کاملا منوط به نظر سرمربی تیم ملی است. جوانگرایی به قول معروف لبه تیز تیغ است. اگر با شیب سریع رخ بدهد، بدون شک تیم ملی و بازیکنان جوان ضرر می کنند. همانطور که اگر دیر اتفاق بیفتد همین ضرر رخ خواهد داد. اگر جوانگرایی طبق روال چند سال گذشته با شیب ملایمی صورت بگیرد، باعث می شود که بازیکنان جوان کم کم خود را با بازیکنان حاضر در تیم ملی وفق بدهند و در کنار باتجربه ها با جو تیم ملی بیشتر آشنا شوند. من به عنوان کاپیتان و بازیکن با تجربه تیم ملی همیشه سعی کردم به بازیکنان جوان، هم از نظر ذهنی و هم فنی کمک کنم تا راحت کارشان را خوب پیش ببرند، آینده تیم ملی فوتسال برای این جوانان است و تا جایی که بتوانم در این راه به آنها کمک خواهم کرد. همانطور که در ادوار گذشته، من جوان بودم، بزرگترهای تیم به من کمک کردند و امیدوارم این پرچم را که اکنون در دست من است، در آینده به درستی به جوان ها بسپارم.

بازیکنان جوان ادامه‌دار راه ما برای به اهتزاز در آوردن پرچم ایران هستند
به نظرم الان شرایط مناسب است و جوانان می توانند بیایند و کار را در دست بگیرند. در دو سال اخیر اردوهای زیادی از سوی کادر فنی تیم ملی برگزار شده و سرمربی تیم بیشتر جوان ها را دعوت کرده است. منظورم از جوان ها، هم از نظر سنی است، هم بازیکنانی که کمتر فرصت حضور در اردوی تیم ملی نصیبشان شده بود. در واقع از اینجا به بعد بستگی به شرایط فنی و ذهنی بازیکنان دارد که بتوانند خودشان را ثابت کنند یا خیر، چون فرصت خوبی در اختیار همه قرار گرفته است. در پایان امیدوارم که تیم ملی فوتسال که تا این لحظه مسیر درستی را رفته، این مسیر را ادامه بدهد و بتواند همیشه در آسیا و جهان پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز درآورد. در واقع بازیکنان جوان ادامه دار راه ما برای به اهتزاز در آوردن پرچم ایران هستند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.