کد خبر : 185546
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آذر 1399 - 8:11
-

ترابیان: اگر لیگ فوتسال شروع نشود، کار تیم ملی سخت خواهد شد/ تیم‌های آسیایی از بلاتکلیفی فوتسال ایران خوشحال هستند

ترابیان: اگر لیگ فوتسال شروع نشود، کار تیم ملی سخت خواهد شد/ تیم‌های آسیایی از بلاتکلیفی فوتسال ایران خوشحال هستند

رئیس سابق کمیته فوتسال گفت: اگر لیگ برتر فوتسال برگزار نشود، عملا کار تیم ملی در مسابقات جام ملت‌های آسیا سخت خواهد شد، زیرا بازیکنان آمادگی لازم را نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان، رئیس سابق کمیته فوتسال درباره مشخص نبودن زمان شروع مسابقات لیگ برتر فوتسال اظهار کرد: من در رشته‌های پزشکی و طب چندان سر رشته ندارم، اما جای تعجب است که چطور رشته‌هایی مثل والیبال و بسکتبال می‌توانند لیگشان را در محیط سربسته برگزار کنند، اما اهمیت چندانی برای فوتسال قائل نیستند. فوتسال در کشور ما از آن دسته ورزش‌هایی است که میلیون‌ها طرفدار دارد و از زیر شاخه‌های فوتبال به حساب می‌آید. ما در کشورمان جوانان زیادی داریم که به فوتسال علاقه‌مند هستند و گذشته از آن، امرار معاش بسیاری از بازیکنان و مربیان ما از این رشته است و الان چیزی در حدود ۱۰ ماه می‌شود که آن‌ها هیچ درآمدی کسب نکرده‌اند.

اگر لیگ فوتسال برگزار نشود، کار تیم ملی در جام ملت‌ها سخت خواهد شد

او افزود: من از مسئولین خواهش می کنم به این مسئله توجه داشته باشند که بستر پرورش تیم ملی که می‌خواهد در میادین بین المللی حضور داشته باشد، به برگزاری مسابقات لیگ بستگی دارد. تیم ملی فوتسال کشورمان مدت‌ها می‌شود که در قاره آسیا آقایی می‌کند و در دوره قبل جام جهانی فوتسال هم به مقام سومی دست پیدا کرده است و به همین دلیل نباید آن ها را فراموش کرد. اگر لیگ برتر فوتسال برگزار نشود، عملا  کار تیم ملی هم در مسابقات جام ملت‌های آسیا سخت خواهد شد؛ زیرا بازیکنان آمادگی لازم برای شرکت در این رقابت‌ها را نخواهند داشت. در آن صورت چه کسی جوابگو خواهد بود. به هر حال مسئولین باید به طور ویژه تری به این موضوع نگاه کنند و هر چه سریع‌تر اجازه دهند رقابت‌های لیگ فوتسال به شکل قابل قبولی انجام شود.

والیبال و بسکتبال در وزارت ورزش و جوانان نفوذ دارند

ترابیان درباره علت برگزار نشدن مسابقات لیگ فوتسال، بیان کرد: مسئولان سازمان لیگ در این مدت اقدامات لازم را برای برگزاری رقابت‌های لیگ انجام داده اند. ما در رشته‌هایی مثل والیبال و بسکتبال، شخصیت‌هایی را داریم که هنوز هم در وزارت ورزش و جوانان خیلی نفوذ دارند و از این طریق می‌تواند لیگشان را به موقع برگزار کنند. متاسفانه فوتسال خیلی مظلوم است، حتی در خود فدراسیون فوتبال هم این رشته مظلوم واقع شده است. به هر حال امیدوارم مسئولین به این نکته فکر کنند که تعداد زیادی بازیکن و مربی، کار و زندگیشان از این رشته تامین می شود.

تیم‌های آسیایی از بلاتکلیفی فوتسال ایران بسیار خوشحال هستند

رئیس سابق کمیته فوتسال درباره مخالفت و موافقت باشگاه‌ها با برگزاری لیگ به صورت متمرکز، گفت: این یک بحث کارشناسی شده است که دوستانمان باید خودشان در این مورد تصمیم گیری کنند؛ اما من می‌گویم اگر اجازه نمی‌دهند بازی‌های لیگ به صورت رفت و برگشت برگزار شوند، چه بهتر است که متمرکز انجام شوند. جالب است برخی از مسئولین AFC مدام با من در تماس هستند و درباره شروع رقابت‌های لیگ فوتسال ایران می‌پرسند. شاید باورتان نشود، برخی از تیم‌هایی آسیایی از اینکه لیگ ایران هنوز شروع نشده است و در بلاتکلیفی به سر می‌برد، بسیار خوشحال هستند. ژاپنی‌ها مرتب با من تماس می گیرند و می‌پرسند که چه شد، آیا لیگ فوتسال ایران برگزار می‌شود یا خیر، ببینید برای آن‌ها خیلی مهم است.

تیم‌های آسیایی در اوج آمادگی به سر می‌برند

ترابیان تصریح کرد: تیم‌های آسیایی در اوج آمادگی به سر می‌برند و کارهایشان را انجام می‌دهند؛ اما ما هنوز نمی‌دانیم که لیگمان چه زمانی شروع می‌شود. نمی د‌انم چرا کسی به این موضوع توجه نمی‌کند. اگر تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا نتیجه نگیرد؛ آن موقع همه، از افراد غیر ورزشی گرفته تا سیاسیون اعتراض می‌کنند که چرا حق فوتسالیست‌ها را ادا نمی‌کنید. خب الان به فوتسال کمک کنید تا بتواند با آرامش خاطر کاملی به رقابت‌های قهرمانی آسیا برود. با این وضعیتی که به وجود آمده است کار ما در مسابقات جام ملت‌های آسیا بسیار سخت خواهد بود. به هر حال امیدوارم مسئولان هر چه زودتر تکلیف مسابقات لیگ برتر را مشخص کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

امین دوشنبه , ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

آقا عباس اگر شما هم ۷۹۰۰۰ دلار را به فدراسیون ندهی کارت سخت خواهد شد ، آخه برادر برو نفت بفروش ول کن اولین کسی که فوتسال را به سمت نابودی برد تو بودی بع۸د افتخاری و کفاشیان و سلیمانی