کد خبر : 185779
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 - 17:03
-

حسن زاده:مسئولان سازمان لیگ فوتسال، اراده‌ای برای دریافت مجوز ندارند/اگر لیگ برتر فوتسال برگزار نشود، به تیم ملی لطمه خواهد خورد/بهترین روش مسابقات لیگ برتر، متمرکز برگزار شدن است

حسن زاده:مسئولان سازمان لیگ فوتسال، اراده‌ای برای دریافت مجوز ندارند/اگر لیگ برتر فوتسال برگزار نشود، به تیم ملی لطمه خواهد خورد/بهترین روش مسابقات لیگ برتر، متمرکز برگزار شدن است

کاپیتان تیم ملی فوتسال گفت: این که مسئولان سازمان لیگ فوتسال می‌گویند، نتوانسته‌اند تا الان مجوز بازی‌ها را کسب کنند، اصلا دلیل منطقی نیست، زیرا اراده‌ای برای دریافت مجوز وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی اصغر حسن زاده، بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان و عضو باشگاه گیتی پسند اصفهان درباره آخرین وضعیت این تیم قبل از شروع رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: تمرینات تیم ما به خوبی در حال برگزاری است و به خاطر مشخص نبودن زمان شروع مسابقات لیگ برتر فوتسال و این نوع بلاتکلیفی که برای تیم‌ها به وجود آمده است، بازیکنان در تمرینات کمی خسته می شوند. ما تمرینات بدنسازی خوبی انجام داده ایم و نمی‌توانیم تمریناتمان را تعطیل کنیم؛ زیرا اگر قرار باشد تمرینات تیم تعطیل شوند، باید دوباره بدنسازی را از نو شروع کنیم و به همین دلیل، بازیکنان نمی‌توانند در طول چند ماه، چندین بار بدنسازی کنند و نبود بازی‌های تدارکاتی هم می‌تواند به بازیکنان ضربه بزند.

فوتسال اولین رشته‌ای بود که در اوج شیوع کرونا توانست مسابقه برگزار کند

بازیکن تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان، درباره این که رشته‌های سالنی مثل والیبال و بسکتبال لیگشان را به موقع شروع کرده اند، اما فوتسال هنوز موفق نشده است مجوز بازی‌های لیگ را دریافت کند، بیان کرد: فوتسال اولین رشته‌ای بود که در اوج شیوع ویروس کرونا، موفق شد فینال لیگ برتر را برگزار کند. اواخر خرداد ماه بود که موج دوم شیوع ویروس کرونا همزمان با بازی فینال لیگ برتر بین تیم‌های مس سونگون و گیتی پسند شد که این ۲ تیم به مصاف هم رفتند و بازی هم بدون آن که مشکلی پیش بیاید به اتمام رسید؛ آن هم به خاطر آن که در مسئولان سازمان لیگ فوتسال، اراده‌ای وجود داشت و با تلاش‌هایی که انجام دادند، موفق شدند مجوز مسابقه فینال را کسب کنند. حالا از برگزاری مسابقه فینال، چیزی حدود ۷ ماه می‌گذرد، اما می‌بینیم که تمامی رشته‌های سالنی لیگ های خود را شروع کرده اند، اما فوتسال هنوز کارش را شروع نکرده است.

مسئولان سازمان لیگ فوتسال، اراده‌ای برای دریافت مجوز ندارند

حسن زاده افزود: به نظر من این که مسئولان سازمان لیگ فوتسال می‌گویند، موفق نشده‌اند تا الان مجوز بازی‌ها را کسب کنند، اصلا دلیل منطقی نیست؛ زیرا اراده‌ای وجود نداشته است  وگرنه مسئولان سازمان لیگ فوتسال می‌توانستند خیلی زودتر از این حرف‌ها مجوز شروع مسابقات لیگ برتر را بگیرند. چطور می‌شود فوتسالی که در اوج شیوع ویروس کرونا موفق شده است فینال لیگ برتر را بدون هیچ مشکلی برگزار کند؛ الان می‌گویند که نشد و ما نتوانستیم مجوز بازی‌ها را کسب کنیم. همان طور که گفتم اراده‌ای برای کسب این مجوز وجود نداشته است. از طرفی این بلاتکلیفی که برای لیگ برتر به وجود آمده، باعث شده است به وجهه فوتسال کشورمان ضربه بدی وارد شود که عواقب آن هم به تیم ملی برمی گردد. امسال، تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات جام ملت‌های آسیا کار بسیار سختی دارد؛ آن هم در سالی که منتهی به جام جهانی می‌شود و تمام تیم‌ها با قدرت به این رقابت‌ها می‌آیند.

تمام تیم‌های باشگاهی، حدود یک سال است که هیچ دریافتی نداشته‌اند

بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان ادامه داد: خوشبختانه در این یکی ۲ هفته اخیر، اراده ای برای برگزاری مسابقات لیگ برتر به وجود آمده است و مسئولان سازمان لیگ فوتسال در تلاش هستند تا مسابقات هر چه زودتر برگزار شوند. سوال من این است، چرا این اراده ۳ ماه پیش به وجود نیامد؟ چطور ورزش‌هایی مثل کشتی، والیبال، بسکتبال و حتی فوتبال موفق شدند مجوز برگزاری لیگشان را دریافت کنند، اما فوتسال هنوز موفق نشده، چون اراده‌ای برای گرفتن این مجوز وجود نداشته است. تمام تیم‌های باشگاهی ما حدود یک سال است که هیچ دریافتی نداشته اند. ما لیگ فوتسال را برگزار می‌کنیم برای این که تیم ملی قدرتمندی داشته باشیم. الان تیم‌های عراق، ازبکستان، ژاپن و تایلند لیگ فوتسالشان را آغاز کرده اند و ما هنوز اندر خم یه کوچه هستیم.

اگر لیگ برتر فوتسال برگزار نشود، به تیم ملی لطمه خواهد خورد

حسن زاده درباره این که آیا با این وضعیت تیم ملی می‌تواند در مسابقات جام ملت‌ها موفق باشد، گفت: فوتسال ایران، الان اصلا در شرایط خوبی قرار ندارد و خواسته تمامی بازیکنان این است که لیگ هر چه زودتر برگزار شوند. قطعا اگر مسابقات لیگ برگزار نشوند، به تیم ملی هم لطمه خواهد خورد. به هر حال امیدوارم هر چه زودتر وضعیت مسابقات لیگ برتر مشخص شود. وقتی ما اسم حرفه‌ای بودن را با خودمان یدک می‌کشیم، یعنی این که درآمد بازیکنان از راه فوتسال تامین می شود. در هر صورت امیدوارم این اراده‌ای که الان در مسئولان سازمان لیگ فوتسال به وجود آمده است باعث شود تا رقابت‌های لیگ برتر هر چه سریع‌تر آغاز شوند.

بهترین روش مسابقات لیگ برتر، متمرکز برگزار شدن است

بازیکن تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان درباره بهترین شیوه برگزاری لیگ فوتسال گفت: با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا اکنون در کشور ما به وجود آورده است، چاره‌ای نداریم جز این که بازی‌ها را به صورت متمرکز برگزار کنیم. به نظر من بهترین تصمیم، متمرکز برگزار شدن بازی‌ها است. زیرا برگزار شدن بازی‌ها به این شکل، باعث می‌شود هزینه تیم‌ها که بابت تست کرونا و همچنین رفت و آمد پرداخت می‌کنند، تا حدود بسیار زیادی کاهش پیدا کند و همان طور که گفتم تنها راه برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، متمرکز برگزار شدن است.

گفتگو:سعید پروا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.