کد خبر : 185790
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آذر 1399 - 15:42
-

علیپور:۹ بازیکنمان به کرونا مبتلا شدند/نمی توان به راحتی صحبت از عدم برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتسال کرد

علیپور:۹ بازیکنمان به کرونا مبتلا شدند/نمی توان به راحتی صحبت از عدم برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتسال کرد

سرمربی تیم فوتسال اهورا بهبهان گفت: مخالف برگزاری مسابقات لیگ برتر به صورت متمرکز هستیم چرا که معتقدیم این یک تصمیم احساسی و غیرکارشناسی است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محسن علیپور اظهار داشت: شاید خیلی از مربیان و عوامل تیم‌ها موافق برگزاری بازی‌ها به شیوه متمرکز باشند که به نظر آنها احترام می گذارم، اما معتقدم که این روش برگزاری هیچ بار فنی و خروجی مناسبی در این وضعیت برای فوتسال ما نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه لیگ برتر فوتسال کشور به سه دسته تقسیم شده است گفت: چهار باشگاه بالای جدول از لحاظ ساختار، امکانات، بودجه و جذب بازیکنان ملی پوش و نیروی انسانی قوی در شرایط خیلی ایده‌آلی هستند. پنج باشگاه در میانه جدول قرار دارند که امکانات نسبتاً خوبی دارند و زیر نظر ادارات، شهرداری ها و یا اسپانسرهای خصوصی قرار گرفته و پس از چند سال حضور در لیگ برتر توانسته اند جایگاه ثابتی را به خود اختصاص دهند به نحوی که نه دغدغه سقوط داشته و نه شانسی برای سکو دارند. پنج تیم پایانی جدول نیز واقعاً با شرایط خیلی سختی در کوران لیگ برتر حضور دارند و به برگزاری مسابقات و توسعه آن کمک می‌نمایند.

سرمربی تیم اهورا بهبهان ادامه داد: با توجه به مصاحبه های سال گذشته و امسال شاید عده‌ای از مربیان و مدیران معتقد باشند باشگاهی که پول ندارد نباید در لیگ برتر حضور داشته باشد، که ضمن احترام به نظر این دوستان، معتقدم همانطور که در جامعه و در میان مردم قشر مرفه و ثروتمند وجود دارد و قشر متوسط در حال زندگی کردن هستند، افراد کم بضاعتی نیز وجود دارند که آنها هم حق زندگی کردن دارند و چه بسا با شرافت، افتخار و وجدان راحت تری در حال گذر عمر هستند.

در ورزش، تیم های کم بضاعت نیز حق حیات دارند

وی ادامه داد: در جامعه ورزش نیر کم بضاعت ها حق حیات دارند و نمی شود به جرم بی پولی از آنها خواست که از حق خود پایین تر بایستند. در کل مخالف برگزاری مسابقات به شیوه متمرکز هستم اما به نظر دیگر عزیزان هم احترام می گذارم.

سرمربی تیم اهورا با اشاره به اینکه هر کس از دید خود با مسائل روبرو شده و تجزیه تحلیل می کند گفت: سرمربی تیم ملی از شرایط موجود گله مند است و این موضوع کاملاً قابل درک و فهم است. وقتی کسی سکاندار ویترین ورزش کشورمان است باید با نگرانی و حساسیت بیشتری موضوع را دنبال کند همچنین تمام مربیان و مدیران باید با نیت صاف، شرایطی را فراهم کنند که تیم ملی بدون دغدغه و استرس همچون سالیان گذشته باعث افتخار و آبروداری برای ورزش کشور شود.

وی افزود: تیم های بالا جدولی با توجه به هزینه، جذب بازیکنان ملی پوش و باتجربه و بودجه بالایی که دارند، می توانند به راحتی مسابقات متمرکز را پشت سر بگذارند و حتی نبود سه یا چهار بازیکن کلیدی آنها نیز خلل و وقفه ای در برنامه هایشان ایجاد نخواهد کرد، به همین دلیل از دید آنها مسابقات به شیوه متمرکز ایده آل است که کاملاً هم منطقی به نظر می آید.

علیپور ادامه داد: اما از دید باشگاه هایی همچون اهورا، با توجه به کمبود بازیکن و داشتن بازیکنانی جوان و بدون تجربه و همچنین عدم استفاده از میزبانی، برگزاری مسابقات در یک مکان اصلاً عقلانی نیست. در تیم ما که بازیکنان جوان زیادی وجود دارد بعد از باخت یا برد به زمان زیادی نیاز است که بتوان از لحاظ روحی، روانی و فنی این جوانان را برای دیدار بعدی آماده کرد و شاید اتفاقات دیگری همچون مصدومیت، محرومیت و ابتلا به کرونا موجب شود تا یک بازیکن تمام فصل را از دست بدهد لذا ضربه بزرگی به باشگاه وارد می شود.

۹ بازیکنمان به کرونا مبتلا شدند

وی در خصوص وضعیت مبهم لیگ برتر و اینکه آیا اراده ای برای برگزاری مسابقات وجود دارد گفت: متاسفانه تا امروز مجوزی برای برگزاری مسابقات صادر نشده است و جامعه فوتسال در انتظار خبری جدید هستند. با توجه به شناختی که در این چند سال از آقای جابری رئیس کمیته فوتسال دارم و همچنین با توجه به برگزاری منظم و با کیفیت مسابقات سال قبل که همه به آن اذعان داشتند، مطمئم در این مدت نیز با همه توان به دنبال مهیا کردن شرایط و گرفتن مجوز برگزاری لیگ بوده است. آقای جابری شهریورماه امسال در چند جلسه ساز و کار برگزاری مسابقات، تاریخ نقل و انتقالات و حتی گروه بندی را مشخص کردند که همین گواه بر عزم جدی وی برای آغاز مسابقات است.

سرمربی تیم اهورا بهبهان در خصوص شرایط تیمش گفت: ما اولین تیمی بودیم که تمرینات آماده سازی را جهت حضور در مسابقات آغاز کردیم و در حال حاضر ۹۰ روز از شروع تمریناتمان گذشته است. طبق زمانبندی انجام شده، تمرینات بدنی و تاکتیکی ما به خوبی در حال انجام بود و بازیکنان به مرز آمادگی خوبی رسیده بودند اما متاسفانه مجوز آغاز مسابقات صادر نشد و برنامه ریزی ما دچار تغیرات ناخواسته ای شد همچنین بازه زمانی تمرینات از حد معمول فراتر رفت.

وی عنوان کرد: جهت حفظ آمادگی بازیکنان و فهمیدن نقاط ضعف و قوت تیم نیاز به دیدارهای تدارکاتی داشتیم که پس از رایزنی با اکثر باشگاه های لیگ برتری، موفق به انجام حتی یک دیدار نشدیم و همین عامل باعث شد تا بازیکنان از لحاظ فنی، روحی و انگیزشی دچار افت شوند. از طرفی بیماری کرونا و شرایط حساس جامعه باعث شد تا بازیکنان در تمرینات دچار وسواس زیاد و از لحاظ ذهنی آشفته و پراسترس شوند بر همین اساس باشگاه تصمیم گرفت در چند مرحله از بازیکنان و کادر فنی تست به عمل آورد که متاسفانه ۹ نفر از بازیکنان در مراحل مختلف به کرونا مبتلا شده و به قرنطینه رفتند تا مراحل درمان را آغاز کنند.

نمی توان به راحتی صحبت از عدم برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتسال کرد

سرمربی تیم اهورا ادامه داد: با توجه به این موارد تمریناتمان را به مدت ۲ هفته تعطیل کردیم تا از شیوع بیماری در بین دیگر اعضای تیم جلوگیری شود و متاسفانه درصد زیادی از هزینه ها و روند آماده سازی پیش فصل بازیکنان که زحمات زیادی کشیده بودند با این تعطیلی از بین رفت. پس از سپری شدن دوران قرنطینه به مدت سه هفته و بازگشت بازیکنان، تمریناتمان را به هر طریقی برگزار می کنیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی پیش خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه همه ما به دنبال برگزار شدن مسابقات و رهایی از این بلاتکلیفی هستیم افزود: در چند ماه گذشته باشگاها با صرف هزینه زیاد و بازیکنان با تحمل تمرینات سخت آن هم در شرایط کرونایی خود را آماده مسابقات کردند پس نمی توان به راحتی صحبت از عدم برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتسال کرد اگرچه ابتدا باید تمامی جوانب کار و اتفاقاتی که در آینده احتمال می رود با آن روبرو شویم را مدنظر قرار دهیم و شرایط را برای برگزاری هدفمند و طبق برنامه مهیا کنیم تا خدایی ناکرده سلامت بازیکنان و خانواده ها و جامعه فوتسال در خطر نباشد.

فوتسال مورد بی توجهی واقع شده است

علیپور در پاسخ به این پرسش که دلیل برگزاری لیگ های برتر رشته های هندبال، بسکتبال و کشتی در این وضعیت چیست و چرا فقط سخت گیری در مورد صدور مجوز لیگ فوتسال صورت گرفته است گفت: متاسفانه این ذهنیت در بین اهالی فوتسال بوجود آمده که مثل همیشه به فوتسال بی توجهی شده است و در صحبت های دیگر مربیان و مدیران نیز این موارد مطرح شده بود و از این بابت ابراز ناراحتی کرده بودند که من هم با آنها هم عقیده هستم. اگرچه سبک برگزاری و تعداد تیم ها و شرایط برگزاری مسابقات رشته های دیگر با فوتسال متفاوت است و همین کار را برای برگزاری مسابقاتشان آسان تر کرده است.

وی ادامه داد: لیگ های هندبال، کشتی، والیبال، بسکتبال امسال به صورت متمرکز و با تعداد باشگاه های کمتر و در بازه زمانی کوتاهی برگزار می شود و کمیته مسابقات به دلیل شرایط ویژه و غیرقابل پیش بینی جامعه امتیازاتی همچون عدم سقوط به لیگ پایین تر و مجوز استراحت به تیم ها برای یک فصل را برای باشگاه ها قائل شده است که همین موارد باعث شده باشگاه ها بدون استرس و نگرانی بابت فشار مسابقات، مصدومیت و بیماری کرونا به هر شکلی که شده در مسابقات حضور پیدا کنند.

سرمربی تیم اهورا بهبهان گفت: ابتدا از پیشکسوتان، کارشناسان و بزرگان فوتسال کشور که صاحب نظر هستند انتظار دارم که هوای همه باشگاه ها را داشته باشند و اگر اظهار نظری انجام می دهند به دنبال پیشرفت فوتسال باشند. اگر خیر و صلاح در برگزاری مسابقات باشد که در هر صورت ما همچون روز نخست به تصمیمات احترام خواهیم گذاشت. همچنین از فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال و همه بزرگان درخواست دارم با توجه به شرایط غیرقابل پیش بینی جامعه و درگیری با بیماری کرونا و همچنین بحث تحریم ها و وضعیت بد اقتصادی که باعث خلل در کسب و کارها شده است، در این وضعیت با باشگاه ها همکاری بیشتری داشته باشند و شرایط آنها را درک کنند.

باید به برخی باشگاه ها کمک کرد تا در چرخه فوتسال بمانند

وی بیان کرد: شاید باشگاه هایی باشند که چندین سال در مسابقات به صورت منظم حضور داشته و خدمات زیادی را به فوتسال کشور ارائه داده اند و در حال حاضر با مشکلاتی از قبیل بحث مدیریتی، مالی و … مواجه شدند یا زیر نظر ارگان های دولتی و نظامی بوده اند که با قطع حمایت آنها دچار مشکلات فراوانی شده اند. لذا باید سعی کرد به این باشگاه ها کمک کرد تا در چرخه فوتسال بمانند نه اینکه حالا به هر دلیلی سعی در تخریب هم داشته باشیم. امسال همه مردم سختی زیادی کشیده اند پس باید سعی کنیم با یکدیگر مهربانتر باشیم و به هم کمک کنیم تا همدلی و اتحاد بیشتری ایجاد شود.

علیپور در پایان گفت: اگر تصمیم به برگزاری مسابقات به صورت متمرکز گرفته شود امیدواریم افراد تصمیم گذار، امتیازاتی را برای باشگاه ها در این یکسال خاص در نظر بگیرند. اگر واقعاً باشگاهی شرایط حضور در لیگ را نداشت می توان به آن باشگاه یکسال مرخصی داد تا مشکلاتش را مرتفع کرده و سال بعد با قدرت وارد مسابقات شود. همچنین می توان مثل مسابقات هندبال، بسکتبال، والیبال و کشتی گزینه سقوط را برداریم تا باشگاه ها بتوانند با خیال راحت و بدون استرس وارد مسابقات شوند تا این سال سخت را پشت سر بگذارند، با این کار تنش ها هم کمتر شده و باشگاه ها به بازیکنان جوان فرصت حضور در مسابقات را خواهند داشت.

گفتگو:زهرا فائز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.