کد خبر : 188476
تاریخ انتشار : جمعه 12 دی 1399 - 11:08
-

در انتظار تکرار شگفتی‌ها در لیگ فوتسال زنان

در انتظار تکرار شگفتی‌ها در لیگ فوتسال زنان

فصل گذشته لیگ برتر فوتسال زنان از نقطه نظر سرمربیان تیم‌ها، همراه با شگفتی‌های زیادی بود. آیا با وجود بحران کرونا و تغییر شیوه برگزاری مسابقات، فصل جدید هم با شگفتی‌ عجین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،قرعه‌کشی لیگ برتر فوتسال زنان برگزار شد و تیم‌ها بعد از پنج ماه از بلاتکلیفی خارج شدند. این در حالی است که نیمی از مسابقات لیگ‌های فوتبال، والیبال، هندبال و بسکتبال زنان برخلاف لیگ فوتسال زنان در حال برگزاری است.

در این فصل از لیگ برتر ۱۴ تیم حضور دارند که برخلاف فصل گذشته ۱۵ تیم شرکت کرده بودند منتهی در اواسط فصل ۲ تیم منحل شد و یک تیم هم امتیاز خود را به تیم دیگر داد.

در واقع پس از انجام قرعه‌کشی  تیم شهرداری رشت که باید در لیگ برتر حضور می‌یافت با دستور مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی به شهرداری این شهر مبنی بر عدم تیم‌داری، از آن فصل از بازی‌ها کنار گذاشته شد.

در هفته دهم لیگ برتر نیز ستارگان ورامین با دستور مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی و به دلیل نداشتن زمین مناسب و مشکلات مالی منحل شد.

به دنبال آن خبر کناره‌گیری تیم دریژنو فرخ‌شهر به دلیل مشکلات مالی از لیگ برتر فوتسال زنان به گوش رسید که در نهایت امتیاز این تیم به هیات فوتبال اصفهان داده شد این تیم نیز از رده خارج شد و اصفهان با امتیاز دریژنو بازی‌های لیگ را ادامه داد و اینک در فصل جدید نیز حضور یافته است.

در فصل جدید نیز هیات فوتبال رودان و کیمیای اسفراین به جمع تیم‌های لیگ برتر فوتسال زنان اضافه شدند.

دیگر تیم‌هایی که در فصل گذشته شرکت کرده بودند، در این فصل هم حضور یافتند.

مسابقات آن فصل به دلیل کرونا با تعویق و اما و اگرهای زیادی آن هم در مردادماه و دیرتر از همه تیم‌ها به پایان رسید. در نهایت نیز مس رفسنجان و سایپا عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی را از آن خود کردند و ملی حفاری اهواز و هیات فوتبال خراسان به مقام سوم مشترک رضایت دادند.

نامی نو اصفهان در فصل گذشته با ۴۴ امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفت و پالایش نفت آبادان با ۳۳ امتیاز در رده ششم ایستاد. همچنین رهیاب تهران با ۳۲ امتیاز در رده هفتم جدول باقی ماند. دختران کویر مس نیز با کسب ۳۰ امتیاز در رده هشتم ایستاد.

پویندگان فجر شیراز و پارس آرا شیراز با ۲۴ و ۱۳ امتیاز رده‌های نهم و دهم جدول را به خود اختصاص دادند و شهروند ساری با ۱۲ امتیاز در رده ۱۱ باقی ماند.

هیات فوتبال اصفهان نیز با ۴ امتیاز به عنوان تیم قعرنشین در این فصل هم شرکت کرد.

یکی از تغییراتی که در این فصل شاهد هستیم هدایت سایپایی‌ها توسط شهناز یاری سرمربی تیم ملی است. نیلوفر اردلان در فصل گذشته سرمربیگری این تیم را برعهده داشته است.

نباید از یاد ببریم که فشار بالای بازی‌ها در فصل گذشته برای حضور در مرحله پلی‌آف شمار مصدومان را به حدی زیاد کرده بود که سرمربی تیم ملی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت که با لشگری از مصدومان روبرو شده است و این قضیه در روند حضور ملی‌پوشان در اردوهای تیم ملی مشکل ایجاد کرده بود.

هر چند آن فصل از نقطه نظر سرمربیان تیم‌ها فصل شگفتی‌های فوتسال زنان بود و حال این سوال پیشم آید که آیا این فصل هم با تغییر روش و گروهبندی تیم‌ها می‌تواند با وجود بحران کرونا شگفتی‌ساز باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.