کد خبر : 188837
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 دی 1399 - 11:10
-

‌حفاری در سراشیبی سقوط

‌حفاری در سراشیبی سقوط

تیم فوتسال ملی‌حفاری که در سال‌های گذشته در فوتسال ایران یک برند بود، در دو فصل اخیر لیگ برتر در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم فوتسال ملی‌حفاری اهواز با سهمیه اهدایی تیم یاران شهید فرهادی اهواز، کار خود را از اواسط دهه ۸۰ در لیگ دسته ۲ کشور با هدایت حیدر فرهادی آغاز کرد. این تیم در سال ۸۵ نیز با اتکا به نیروهای بومی موفق شد به لیگ یک کشور راه پیدا کند و سپس در سال ۸۶ مجوز حضور در لیگ برتر را به دست آورد. ملی حفاری که از همان سال های ابتدایی حضور در فوتسال توانست خود را به عنوان یکی از تیم های مطرح در این رشته معرفی کند، در سال دوم حضور در لیگ برتر عنوان سومی را به دست آورد. حفاری در تمام سال های حضور خود در سطح اول فوتسال کشور اگرچه تنها برای ۲ بار عنوان سومی را به دست آورد اما همیشه با ارائه بازی های قدرتمند و تماشایی، جزو قدرت های فوتسال ایران بوده است، هر چند در دو فصل اخیر عملکرد این تیم به دلایلی تحت تاثیر قرار گرفته و حفاری عملکردی ناامیدکننده و دور از انتظار داشته است.

ملی‌حفاری که از همان سال های ابتدایی ورود به فوتسال، توانست خود را به عنوان یکی از قدرت های فوتسال کشور معرفی کند، بازیکنان و مربیان خوبی را به خود دیده است و اگرچه در این سال ها نتوانسته قهرمان لیگ برتر شود اما همیشه جزو تیم هایی بوده است که سایر تیم ها روی آن حساب ویژه باز می کردند و به نوعی از مصاف با حفاری ترس داشتند. اما بر خلاف اقتدار سال های گذشته این تیم، حفاری به ویژه در دو فصل اخیر، روزهای پرتلاطم و پرچالشی را می گذراند و نه تنها بازی های خوبی به نمایش نمی گذارد، بلکه به نوعی زنگ تفریح رقبای سخت و آسان شده است.

در پی همین نتایج ضعیف و بی هدفی که در تیم فوتسال ملی حفاری دیده می شود، این تیم در فصل گذشته لیگ برتر با بازی هایی ضعیف، به سختی توانست جزو هشت تیم صعودکننده به مرحله پلی آف باشد و در حالی که همگان منتظر بودند، حفاری برای فصل جاری لیگ برتر با تیمی قدرتمند و در حد قهرمانی پا به مسابقات بگذارد، این تیم در سه بازی ابتدایی لیگ، عملکردی بسیار ناامیدکننده‌تر از قبل داشته است و این عملکرد نشان می دهد، در مسیر این تیم هیچ تغییری برای حرکت رو به پیشرفت ایجاد نشده است.

البته نتایج دور از انتظار ملی حفاری بی دلیل هم نبوده است؛ کمبود بودجه و عدم تسویه حساب بازیکنان بعد از حدود ۱۱ ماه، عدم پرداخت قرارداد جدید بازیکنان تا اینجای فصل جاری، نداشتن زمین تمرین مناسب و تمرین در سالن غیر استاندارد، عدم شارژ روانی بازیکنان بعد از همان بردهای محدود، سفرهای همراه با مشکلات تیم و… از جمله دلایل وضعیت بد دو فصل اخیر تیم فوتسال ملی حفاری به شمار می رود. ناگفته نماند آنقدر باشگاه ملی حفاری در پرداختی به بازیکنان خود تعلل داشته است که بازیکنان این تیم برای فصل جاری حتی از خرید کفش های مناسب برای بازی در سالن، عاجز بوده اند. فاجعه ای که در سطح اول لیگ برتر فوتسال کشور خنده‌دار و شبیه به طنز است.

با وجود وضعیتی که ملی حفاری در دو فصل اخیر داشته و روزهایی که با سردرگمی برای تیم مدعی سابق در لیگ برتر در حال گذر است، فکری به حال بهتر شدن وضعیت تیم و آسیب شناسی دلایل این نتایج ضعیف نشده است و به نظر می آید که فوتسال آقایان باشگاه ملی حفاری در سراشیبی سقوط قرار دارد.

البته مدیریت باشگاه که گویا مشکل این نتایج را فنی دیده است، روز گذشته در حکمی حیدر فرهادی سرمربی سابق تیم فوتسال حفاری را به عنوان مدیرفنی تیم های فوتسال این باشگاه منصوب کرد. اقدامی که فصل گذشته نیز وقتی یعقوب مراقی سرمربی تیم بود، باشگاه انجام داد و کیاوش علاسوند سرمربی فعلی تیم را به عنوان مدیرفنی انتخاب کرد تا روند نتیجه گیری بهتر شود. هر چند این انتخاب ها تاکنون گره‌گشای گره کور مشکلات حفاری نبوده و به نظر می آید عمق مشکلات بیش از این است.

این که سال به سال وضعیت تیم فوتسال ملی حفاری وخیم تر می شود اما هیچ کسی به این مساله نمی پردازد و مسئولان باشگاه و تیم تنها به این فکر هستند که هر طور شده به پلی آف برسند و بعد هم در همان بازی های ابتدایی حذف شوند؛ چاره کار نیست و شاید اگر مدیریت بهتری در تیم و بعد فنی آن صورت بگیرید و باشگاه نیز دنبال آسیب شناسی مشکلات با حضور بزرگان این رشته باشد، حفاری از این روزهای نا به سامان رها شود.

مسئولان باشگاه و تیم نیز باید در همین هفته های ابتدایی لیگ فکری به حال این نتایج ضعیف کنند تا مبادا بیش از این، شان باشگاه حفاری که زمانی در فوتسال ایران خود را به عنوان یک برند معرفی کرده بود، زیر سوال برود. سال ها است که مردم خوزستان از باشگاه ملی حفاری در فوتسال آقایان همچون فوتسال بانوان این باشگاه قهرمانی می خواهند، خواسته ای که باید در جهت تحقق هر چه سریع تر آن اقدام شود.

تیم‌ملی حفاری در سه هفته ابتدایی لیگ، بدون امتیاز در قعر جدول گروه دوم قرار دارد. این در حالی است که اهورای بهبهان دیگر نماینده خوزستان که عمر زیادی از حضور این تیم در سطح اول فوتسال کشور نمی‌گذرد، با شش امتیاز و اختلاف یک امتیازی در رده سوم گروه اول قرار دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.