کد خبر : 188892
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1399 - 16:53
-

تنش در آسیا برای معرفی سهمیه جام جهانی فوتسال/ ایران هم هست

تنش در آسیا برای معرفی سهمیه جام جهانی فوتسال/ ایران هم هست

یک خبرنگار اسپانیایی مدعی شد کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد پنج کشور از جمله ایران را به عنوان سهمیه جام جهانی فوتسال به فیفا معرفی کند ولی این تصمیم مخالفانی در آسیا دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا ابعاد جدیدی به خود گرفته است. در حالی که قرار بود این مسابقات در فروردین ۱۴۰۰ به میزبانی کشور کویت برگزار شود، اما به دلیل ناتوانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سازماندهی، این رقابت‌ها در آستانه لغو قرار دارد.

از آنجا که این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا در حکم تعیین سهمیه‌های این قاره برای جام جهانی هم محسوب می‌شود، AFC طرح‌های دیگری را در نظر گرفته است که در صورت عدم برگزاری جام ملت‌های آسیا، نمایندگان خود را به فیفا معرفی کند.

«گوستاوو مونانا» خبرنگار اسپانیایی که ارتباطات خوبی با فیفا و بعضی از فدراسیون‌های آسیایی دارد، خبر جدیدی را در این ارتباط اعلام کرده است.

مونانا گفت: AFC می‌خواهد لغو جام ملت‌های فوتسال آسیا را اعلام کند و سهمیه تیم‌های خود در جام جهانی (پنج سهمیه) را با استفاده از ضوابط فنی و بدون هیچ توضیحی، به فیفا معرفی کند. فدراسیون‌هایی هستند که می‌گویند ایران، ژاپن، تایلند، ویتنام و ازبکستان پنج کشور مدنظر AFC برای جام جهانی می‌باشند و آنها مخالف – انتخاب این تیم‌ها- هستند. تنش زیاد است.

تیم ملی فوتسال ایران در دو دوره گذشته جام ملت‌های آسیا به عنوان قهرمانی رسیده است (در مجموع ۱۲ عنوان قهرمانی از ۱۵ دوره) و بنابراین حتی در صورت لغو رقابت‌های انتخابی جام جهانی، خیالش از حضور در این رقابت‌ها راحت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.