کد خبر : 188982
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دی 1399 - 11:18
-

پیشنهاد عجیب سرمربی چین برای برگزاری جام ملت های آسیا!

پیشنهاد عجیب سرمربی چین برای برگزاری جام ملت های آسیا!

سرمربی تیم ملی فوتسال چین پیشنهاد داد مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا مثل رقابت‌های NBA برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رسانه‌ای شدن طرح کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزار نکردن مسابقات جام ملت‌های آسیا و انتخابی جام جهانی، اعتراض تعدادی از کشورهای عضو را در پی داشته است. بر اساس این طرح، AFC قصد دارد بر اساس مسائل فنی و رنکینگ، تیم‌های ایران، ژاپن، ویتنام، ازبکستان و تایلند را به فیفا برای جام جهانی معرفی کند.

سرمربیان دو تیم کویت و عربستان از نخستین مربیان قاره آسیا بودند که نسبت به این طرح موضعگیری کردند و توجه AFC به فوتسال را زیر سئوال بردند.

«سرجیو گارگلی» سرمربی ایتالیایی تیم ملی فوتسال چین هم با این برنامه مخالفت کرده و خواهان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا شده است.

گارگلی به سایت «پَشن فوتسال» گفت: ممکن است کنفدراسیون آسیا برای سومین بار تاریخ مسابقات را تغییر بدهد و ما خبر خاصی نمی‌دانیم. شایعاتی در رسانه‌ها وجود دارد که مسابقات قهرمانی آسیا برگزار نمی‌شود یا به تاخیر می‌افتد. به همین دلیل تمرینات و برنامه‌های آماده سازی تعطیل می‌شود و این وضعیت پیچیده‌ای است.

سرمربی تیم ملی فوتسال چین در پاسخ به این سئوال که آیا چیزی درباره لغو مسابقات قهرمانی آسیا و صعود تیم‌ها به جام جهانی بر اساس رنکینگ می‌داند؟ تصریح کرد: این شایعات در رسانه‌ها و وب سایت‌ها و همچنین بین مربیان تیم‌ها وجود دارد. من معتقدم سلامت و ایمنی شرکت کنندگان (مبتلا نشدن به ویروس کرونا) از همه چیز مهمتر است اما شخصاً ایده تعیین تیم‌ها بر اساس رنکینگ را ندارم.

گارگلی افزود: این یک اشتباه بسیار بزرگ و عدم احترام به تیم‌هایی است که -در فوتسال آسیا- درجه یک نیستند؛ تیم‌هایی که سرمایه گذاری کرده‌اند و تلاش می‌کنند امکان حضور در جام جهانی را به دست بیاورند.

سرمربی تیم ملی فوتسال چین گفت: فدراسیون‌های آسیا در ۱۲ سال گذشته بیشترین سرمایه گذاری را در فوتسال انجام داده‌اند و من استفاده از این معیار را برای تعیین سهمیه جام جهانی مناسب نمی دانم. فکر می‌کنم باید کمی بیشتر صبر کنیم و ببینیم می‌توان بازی‌های قهرمانی آسیا را مثل مسابقات NBA و سایر رقابت‌ها با ایجاد یک حباب بهداشتی برگزار کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.