کد خبر : 189031
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 دی 1399 - 10:22
-

کویتی‌ها بدون هیچ حساب و کتابی میزبانی را از ترکمنستان گرفت

ترابیان: برگزار نشدن جام ملت‌ها برای AFC صورت خوشی ندارد/ لغو مسابقات قطعی نیست/ هزینه تست کرونا دلیل تعویق است

ترابیان: برگزار نشدن جام ملت‌ها برای AFC صورت خوشی ندارد/ لغو مسابقات قطعی نیست/ هزینه تست کرونا دلیل تعویق است

رئیس سابق کمیته فوتسال درباره آخرین وضعیت برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان، رئیس سابق کمیته فوتسال درباره برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: در چند روز گذشته مسئولان AFC با من در تماس بودند و راجع به مسائل مختلف از جمله برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا با آن‌ها صحبت کردم. معضل و مشکل AFC برگزار کردن یا نکردن مسابقات جام ملت‌ها نیست، زیرا آن‌ها برای فروردین ماه تاریخ مشخصی را اعلام کردند و قرار است بازی‌ها در آن زمان برگزار شود. با توجه به اینکه فوتسال کویت خیلی فعال شده، آن‌ها فکر می‌کردند که با گرفتن امتیاز میزبانی می‌توانند سهمیه جام جهانی سال بعد را کسب کنند اما متاسفانه کویتی‌ها بدون هیچ حساب و کتابی میزبانی را از ترکمنستان گرفتند و الان به این موضوع رسیدند که محاسبات شان با علاقه‌ای که از خود نشان داده بودند، همخوانی ندارد.

برگزار نشدن مسابقات جام ملت‌های فوتسال برای AFC صورت خوشی ندارد

او افزود: طبق دستورالعمل‌هایی که AFC در نظر دارد، تیم‌ها باید در مسابقات جام ملت‌ها هر ۴ روز یک بار تست کرونا دهند و به همین دلیل این موضوع برای کویتی‌ها بسیار هزینه بردار است. این یکی از بهانه‌هایی است که باعث شده تاریخ مسابقات جام ملت‌ها تغییر کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور جدی در حال بررسی این موضوع است.

AFC برای تعیین سهمیه‌ها چندین معیار دارد

رئیس سابق کمیته فوتسال درباره اینکه AFC می‌خواهد ۵ تیم اول آسیا را برای حضور در مسابقات جام جهانی معرفی کند و آیا این روش با مخالفت دیگر کشور‌ها مواجه نمی‌شود، بیان داشت: این موضوع یک برنامه دیگری است. به نظر من ۳ کشور ایران، ژاپن و تایلند با پارامتر‌هایی که AFC در نظر گرفته خوانایی دارند، اما برای آن ۲ سهمیه دیگر مشکل خواهند داشت. AFC اگر بخواهد کشوری مثل ویتنام را به عنوان تیم صعود کرده به جام جهانی معرفی کند، در آن صورت ممکن است با اعتراض کشوری مثل میانمار مواجه شود. در هر صورت AFC برای انتخاب کشور‌ها چند معیار دارد. اول اینکه قدرت تیم‌ها و سابقه حضور آن‌ها در مسابقات جام ملت‌ها را ملاک قرار می‌دهند. همچنین بحث باشگاه‌ها و اینکه تیم‌های باشگاهی از چه زمانی کارشان را شروع کردند و فوتسالشان در چه سطحی قرار دارد، دیگر معیاری است که مسئولان AFC در نظر می‌گیرند.

ایران در AFC ضعیف‌ترین وضع موجود را دارد

ترابیان ادامه داد: کشور‌های عربی بر خلاف ما در کمیته‌های AFC دارای نفوذ‌های بسیار قوی هستند و نمونه بارز آن هم محرومیت عیسی آل کثیر بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا است و همین موضوع نشان می‌دهد که ما در AFC ضعیف‌ترین وضع موجود را داریم. ما الان مثل گذشته در AFC نفوذی نداریم که بتواند با اعضای این کنفدراسیون صحبت کند، زیرا در AFC هر کسی که بیشتر اظهار نظر کند، سود بیشتری خواهد برد.

AFc می‌خواهد وجهه خود را در آسیا به خوبی حفظ کند

مدیر سابق روابط بین الملل فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا ممکن است با وجود برگزاری مسابقات لیگ، AFC تصمیم بگیرد میزبانی جام ملت‌ها را به ایران دهد عنوان کرد: بعید می‌دانم که میزبانی را به ایران بدهند و این موضع چندان جدی نیست. خدا را شکر لیگ فوتسال شروع شد. جالب است اول می‌خواستند بازی‌ها را به شکل مجتمع برگزار کنند که این موضوع می‌توانست عواقب خیلی بدی داشته باشد و خوشبختانه تصمیم گرفتند بازی‌ها به صورت رفت و برگشت انجام شود. در هر صورت همان طور که گفتم برای AFC چندان خوشایند نیست که بخواهد مدام میزبان جام ملت‌ها را تغییر دهد، زیرا می‌خواهند آن وجهه‌ای که در آسیا دارند را به خوبی حفظ کنند. به هر حال با صحبت‌هایی که با مسئولان AFC انجام دادم به شما اطمینان خاطر می‌دهم که لغو مسابقات جام ملت‌ها به هیچ عنوان قطعی نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.