کد خبر : 189408
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 دی 1399 - 10:22
-

رضایی : نمی خواهیم به هر قیمتی قهرمانی را نگه داریم / باشگاه مس همه جوره از تیم حمایت می کند

رضایی : نمی خواهیم به هر قیمتی قهرمانی را نگه داریم / باشگاه مس همه جوره از تیم حمایت می کند

عاطفه رضایی از عنوان به دست آمده گفت و صحبت‌ها به لیگ سال گذشته و فوتسال بانوان رسید.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرمربی تیم مس رفسنجان این روزها تیم پرافتخارش را برای حضور در لیگ برتر فوتسال آماده می‌کند. این درحالی است که تمام اعضای این تیم روزهای خوبی را در روزهای سخت کرونا می‌گذرانند. بعد از قرار گرفتن نام زینب کرمی بین ۱۰دروازه‌بان برتر جهان، حالا این نام تیم مس رفسنجان است که بین ۱۰باشگاه برتر جهان در بخش بانوان قرار گرفته و همین هم روحیه مضاعفی را به تیم مس رفسنجان تزریق کرده است؛ روحیه‌ای که سرمربی این تیم بین بازیکنان و کادرفنی‌اش حس می‌کند و به همین دلیل تاکید دارد برایش امسال مهم‌تر از حفظ قهرمانی، حفظ آرامش در تیمی است که افتخار بزرگی را به دست آورده است.
عاطفه رضایی از عنوان به دست آمده گفت و صحبت‌ها به لیگ سال گذشته و فوتسال بانوان رسید. متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

بعد از قرار گرفتن زینب کرمی در لیست دروازه‌بان‌های برتر دنیا حالا اسم تیم مس رفسنجان هم به‌عنوان ۱۰تیم برتر قرار گرفته است، احساس‌تان چیست؟

وقتی اسم زینب را جزء ۱۰دروازه‌بان برتر جهان شنیدیم واقعا خیلی حس خوبی داشتیم و به چنین بازیکنی که در تیم ما بازی می‌کرد و واقعا هم استحقاقش را داشت افتخار کردیم. زینب با ۲۰سال در این سه‌سال که برای تیم مس بازی کرده موفق بوده و به تیم خیلی کمک کرده که واقعا به او تبریک می‌گویم. بعد از افتخار زینب هم اعلام شد تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان جزء ۱۰تیم برتر باشگاه‌های جهان قرار گرفته و این خبر هم درحقیقت باعث حس غرور و افتخار برای خودم، شهرم و بازیکنانم بود و خیلی احساس خوبی بود که تا الان تجربه‌اش نکرده بودم، این اتفاق به‌نظرم خیلی خارق‌العاده بود.

بعد از قهرمانی با مس گفته بودید خیلی خسته شده‌اید، چه چیزی شما را خسته کرده بود؟

سال گذشته خیلی لیگ طولانی شد و به‌خاطر بیماری کرونا ما تقریبا یک‌سال تمام یا حتی بیشتر درگیر تمرین و مسابقات بودیم و خب لیگ برایمان فرسایشی شده و از نظر ذهنی و جسمی واقعا خسته شده بودیم. اتفاقات و مسائل دیگری به‌خصوص در فوتسال بانوان هست که آدم را از نظر ذهنی خسته می‌کند و واقعا آن زمان که بازی‌ها تمام شد تصمیم داشتم که سال آخر باشد و ادامه ندهم.

حالا این افتخار باعث شد خستگی‌تان در برود؟

البته با قهرمانی در لیگ خستگی‌مان واقعا در رفت ولی خب با این خبر خیلی بهتر شد و احساس غرور کردیم.

چه شد که تصمیم به ادامه با مس گرفتید؟

همان‌طور که گفتم به‌خاطر خستگی و فشارها واقعا تصمیم به ادامه نداشتم. ولی وقتی آدم خسته می‌شود می‌گوید دیگر ادامه نمی‌دهم و وقتی که زمان می‌گذرد با کمی استراحت تصمیم‌مان عوض می‌شود ولی من بنا به دلایل و شرایط کاری که پیش آمد و باید کنار تیم می‌ماندم و یک چیزهایی را ادامه می‌دادم امسال قبول کردم که در خدمت باشگاه مس رفسنجان باشم تا بتوانیم از مقام‌مان دفاع کنیم. البته امیدوارم امسال هم یک اتفاق خوب برای باشگاه و شهر رفسنجان رقم بزنیم.

لیگ برتر امسال را برای مس چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

امسال فکر می‌کنم برای ما سخت‌تر باشد چون دفاع از قهرمانی از خود قهرمانی برایمان سخت‌تر است، چون هم انتظار بقیه از تیم و هم انتظار خودمان از خودمان بالاست و فکر می‌کنم امسال سال سختی باشد. با این عنوانی هم که به دست آوردیم شرایط برایمان سخت‌تر می‌شود ولی امیدوارم به‌خوبی سال قبل بازی کنیم، بهترین نتایج را به‌دست آوریم و دوباره قهرمانی را تکرار کنیم.

بچه‌ها با برگشتن شما و البته این افتخارها انگیزه مضاعف گرفتند؟

بازیکن‌ها می‌گویند من هر وقت خسته می‌شوم می‌گویم نمی‌آیم و یک‌جورهایی مطمئن هستند که برمی‌گردم! حالا چه من باشم و چه نباشم بچه‌ها همیشه کار خودشان را به بهترین نحو انجام می‌دهند و انگیزه‌شان بالاست، امسال هم دیگر با این عناوین هم تیم و هم بازیکنان واقعا انگیزه‌های بالایی دارند و می‌خواهیم خودمان را ثابت کنیم.

لیگ برتر امسال به چه چیزهایی نیاز دارد تا بهتر از سال گذشته باشد؟

واقعا به حمایت نیاز دارد، بانوان باید یک‌جوری بازی کنند و طوری لیگ برنامه‌ریزی و برگزار شود که همه‌چیز در آن مانند لیگ آقایان که از قبل برنامه‌ریزی شده، مشخص باشد و حتی زمان شروع و پایان لیگ هم اطلاع‌رسانی شود. اواسط لیگ پارسال دو تیم انصراف دادند و خیلی اتفاق‌های از پیش تعیین‌نشده افتاد و ما خیلی درگیر بودیم که بازی‌ها برگزار می‌شود یا نمی‌شود و فکر می‌‎کنم برای این‌که لیگ پویایی داشته باشیم باید همه‌چیز مشخص باشد. حالا درست است که یک چیزی مثل کرونا می‌آید و همه‌چیز را به‌هم می‌زند که آن برای همه دنیا و همه تیم‌ها بود ولی وقتی تصمیم به برگزاری یک لیگ پویا می‌گیریم باید همه‌چیزش برنامه‌ریزی‌شده باشد و همین‌طور تیم‌هایی که در لیگ حضور پیدا می‌کنند باید تا آخرش بمانند و نباید بگویند حالا ما یک تیمی می‌دهیم و اگر نشد هم وسط راه انصراف می‌دهیم. همه باید برای لیگ پای مسئولیت‌هایی که قبول می‌کنند بمانند.

قراردادهای فوتسال خانم‌ها از نگاه شما چطور است؟

فکر می‌کنم اصلا درباره قراردادهای بانوان نمی‌شود صحبت کرد، در حد و اندازه‌هایی نیست که بخواهیم بگوییم کم، زیاد یا اندازه است. قراردادها طوری در فوتبال ما تعریف شده که انگار همین که یک تیم می‌دهیم و اسپانسر یک تیم هستیم و هزینه‌های تیم بانوان را می‌دهیم یعنی خیلی کار بزرگی انجام می‌دهیم و بحث قرارداد بازیکنان خانم بحثی نیست که حتی بشود درباره‌اش صحبت کرد، چون واقعا مبلغ قراردادها در حد و اندازه‌های فوتسال خانم‌ها نیست و این یکی از مشکلات بانوان است که همیشه با آن روبه‌رو بوده‌ایم. یک بازیکن یک‌سال وقتش و همه وجود و زندگی‌اش را می‌گذارد و متاسفانه مبلغ دریافتی‌اش در حد تلاش و وقت گذاشتنش نیست.

شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره فوتسال‌تان چیست؟

قهرمانی لیگ برتر فصل ۹۹-۹۸ اتفاق شیرین و لذت‌بخشی در خاطرات ورزشی ما بود و بدترینش هم برمی‌گردد به فینال لیگ دو سال قبل یعنی سال ۹۸-۹۷ که در فینال بازی را به نامی‌نو واگذار کردیم و نتوانستیم قهرمان شویم.

در مسیر موفقیت مس چه عواملی نقش داشت؟

برای رسیدن به چنین اتفاق بزرگی یعنی قهرمانی در لیگ فوتسال بانوان و از ابتدای ورود به لیگ ششم‌شدن در اولین سال حضور و نایب‌قهرمانی لیگ برتر، قهرمانی لیگ یک، خیلی باید اتفاقات دست‌به‌دست هم بدهد تا چنین چیز بزرگی برای یک باشگاه اتفاق بیفتد و ما خدا را شکر اول از همه با لطف خدا و بعد حمایت‌های باشگاه مس رفسنجان طی ۱۴ یا ۱۵سالی که تیمداری می‌کنیم و از لیگ‌های پایه همیشه ما را چه کم و چه زیاد حمایت کرده است توانسته‌ایم پیش برویم. هیچ‌وقت این‌طور نبوده که بگویند نمی‌توانند تیم را حمایت کنند یا انصراف دهند و ما پارسال شاهد بودیم که باشگاه مس رفسنجان تا چه حد به تیم ما بها داد و برای تیم ما سنگ‌تمام گذاشت که ما هم با قهرمانی جواب این حمایت را دادیم و بعد از آن به تلاش و کوشش خود بچه‌ها برمی‌گردد و زحماتی که کادر کشیدند و درحقیقت بچه‌ها خواستند چنین اتفاقی بیفتد.

برای کمتر شدن مشکلات فوتسالی‌ها در بخش بانوان به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برای پیشرفت در بخش بانوان اول از همه به تفکر بانوان برمی‌گردد. یعنی من خودم چگونه فکر می‌کنم و حاضرم تحت چه شرایطی مسابقه را برگزار و مشکلات را پشت‌سر بگذارم. یک جاهایی می‌بینم خود بانوان باعث می‌شوند پیشرفت نکنند و تفکر جامعه و تفکر بقیه مسئولان نسبت به بانوان اینقدر پایین باشد. یادم می‌آید برای برگزاری فینال امسال فقط ما و تیم خراسان پافشاری کردیم که بازی برگزار شود و اکثر مربیان تیم‌های بانوان می‌گفتند چه دلیلی دارد فینال برگزار شود و مگر قهرمان فوتسال بانوان قرار است چه اتفاقی برایش بیفتد و البته که سلامتی مهم است. ولی ما پافشاری کردیم و گفتیم اگر قرار است فینال فوتسال آقایان برگزار شود چرا برای ما برگزار نشود. این یک مثال برای تفکر در بخش بانوان است. محدودیت همیشه برای بانوان بوده و نمی‌توانیم خودمان را با آقایان مقایسه کنیم، ولی بازهم می‌گویم که همه‌چیز دست خود بانوان است و می‌شود اتفاقات بهتری را رقم زد.

قصد تجربه مربیگری در کشورهای دیگر را ندارید؟

مربیگری در کشورهای دیگر چیزی است که شاید هر مربی یا بازیکنی علاقه‌مند به تجربه‌اش باشد و من هم مستثنی نیستم و دوست دارم، ولی فکر می‌کنم زمانی یک مربی در کشور دیگر موفق است که قبلش خیلی چیزها را در کشور خودش ثابت کرده و چیزی برای ارائه داشته باشد تا در کشور دیگری هم از کارش دفاع کند و ما باید سطح بالاتری را تجربه کنیم تا در جایی دیگر هم موفق باشیم.

حمایت فدراسیون از افتخارهای فوتسال بانوان کافی است؟

اگر ما تیم‌ها خودمان پشتکاری نداشته باشیم حمایتی هم از ما نمی‌شود ولی خب مثلا ما قهرمان لیگ فوتسال پارسال شدیم ولی اتفاق خاصی برای ما از طرف فدراسیون رخ نداد و حمایتی نبود که بخواهم درباره‌اش بگویم. مثلا ما را به مسابقاتی بفرستند یا کاری برایمان انجام دهند ولی خب شاید هم چون در این سطح هستیم نمی‌توانیم درباره حمایت‌های فدراسیون صحبت کنیم. من ترجیح می‌دهم خیلی دراین‌باره صحبت نکنم.

نبود تماشاچی روی تیم شما و لیگ تاثیر گذاشته است؟

واقعا نبود تماشاچی را در فینال تجربه کردیم و خیلی تاثیر منفی می‌گذارد و آرزویمان این بود که کاپ قهرمانی را جلوی تماشاچیان شهر خودمان بالا ببریم، ولی متاسفانه با کرونا در سکوت این کار را انجام دادیم که این خیلی بد بود. بازی فوتسال بدون تماشاچی خیلی تاثیر منفی دارد.

برنامه امسال‌تان با مس چیست؟ منتظر یک قهرمانی دیگر از مس باشیم؟

هر تیمی که قهرمان شود برای فصل بعدش برنامه‌های خاصی دارد که از این مقام دفاع کند و هدف امسال را حفظ قهرمانی گذاشته‌ایم ولی نه به هر قیمتی. ما ترجیح می‌دهیم در آرامش و در فضایی که بتوانیم رشد کنیم به کارمان ادامه دهیم.

برای امسال نگه‌داشتن و جذب بازیکن‌ها راضی‌کننده بود؟

ما اکثر بازیکن‌های‌مان را نگه داشتیم به غیر از یکی، دو مورد که امیدوارم هرجا هستند موفق باشند و چند بازیکن دیگر به تیم‌مان اضافه کردیم و امیدواریم بتوانیم با این ترکیب اتفاق‌های خوبی را برای تیم‌مان رقم بزنیم. در اصل دوست داریم امسال خیلی با آرامش کامل و روند روبه‌رشد کار کنیم.

حرف آخر؟

باید تشکر کنم از خانواده‌ام که همه‌جوره حامی‌ام بودند، از مدیرعامل باشگاه که می‌توانم بگویم همه‌جوره حمایت‌مان کردند و چون خودشان فوتبالیست بودند درک‌مان کردند و خیلی سپاسگزارم و از کادرفنی و بچه‌ها ممنونم که با تمام سختی‌ها و کمبودها و با تلاش مضاعف باعث رسیدن به هدف‌مان شدند و باید بگویم با کسب این عنوان که جزء ۱۰باشگاه برتر جهان شدیم، جواب خیلی ازحرف‌ها، انتقادها و محدودیت‌ها را دادیم و ثابت کردیم واقعا اگر باشگاهی از بانوان در هر رشته ورزشی حمایت شود می‌توانند جوابی به همین زیبایی و درخشانی بدهند. امیدوارم که مسئولان به این توجه داشته باشند که بانوان می‌توانند جزء افتخارآفرینان هر شهر و کشوری باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.